• Faber

Jag hatar HEN!!!

nihka skrev 2012-08-23 21:55:34 följande:

Som här eller?

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m66312596.html

Låt mig förtydliga:

" rel="nofollow" target="_blank">

Oj nu känner jag mina kvinnliga känslor bubbla upp, bäst att uttrycka mig genom att dra på mig en rosa klänning för den är ju könsneutral så länge den sitter på en pojke/man, det har genusanhängarna sagt.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-23 23:30:26 följande:
    Eh jo. Annars hade väl lagen om föräldraförsäkring, för att ta ett exempel, redan ändrats? Det är få saker som debatteras så mycket som jämställdhet.

Genusrörelsen, som alla andra politiska rörelser, har säkert sina problem och definitivt anhängare som är makthungriga och allt vad du nu sagt. Det förekommer med all säkerhet. Men det är lite som att säga att alla Sverigedemokrater är nazister. Ditt problem är att du inte vill vidga dina vyer. Du vill inte ta fakta eller argument. Du har bestämt dig för att genusrörelsen är ondskefull trots att det till skillnad från de flesta politiska ideologier handlar om valfrihet, de lagstiftningar som eventuellet är en produkt av genusrörelsen handlar om finansiering eller strukturering. Ingen som blir tvingad till någonting, nånsin. 
    Man behöver absolut inte vara feminist - eller för att återgå till topic - använda hen. Grejen är att såna som du är emot det helt i onödan eftersom ingen vill tvinga er eller någon annan till någonting. Man vill ge FLER möjligheter, inte färre. Man kan tycka att det är tramsigt eller onödigt, men du kan ju försöka komma ihåg att ingen kräver av dig att förändra DITT liv, bara att ge alla människor fler möjligheter och större frihet.  
    Den Svenska statsfeminismen har aldrig utstått granskning eller debatt, nyligen sa den nya S ledaren att han var feminist men det är han inte.

Han vet dock att det är politiskt självmord att säga något annat. Den Svenska statsfeminismen som körts ned i halsen på folket tack vare genusmaffian som använder samma förtryckarmetoder som de anklagar det så kallade patriarkatet för,  är inte synonym med jämställdhet..
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-24 09:18:01 följande:

Jag fattar inte. Hur vet du att han inte är feminist?
    Du har tjatat väldigt många gånger om förtryckarmetoder, men du kan inte ge några exempel. Du upprepar samma sak gång på gång, utan att kunna backa upp med fakta. Det blir inte mer sant bara för att du säger en sak om och om igen.
    Jag upprepar; om nu genuspolitiken inte debatteras eller granskas utan bara tvingas på folk, varför har inte lagen om föräldraförsäkringen ändrats då? Den svenska statsfeminismen har kommit till just genom debatt och granskning- granskning av orättvisor i samhället!!! Den har kommit till genom att jämställdhetsfrågor har debatterats över decennier.
    Varför det inte skulle vara synonymt ned jämställdhet fattar jag inte. RIKTIG genuspolitik går ut på att få båda könen att komma ur påtvingade normer.
    Tror du verkligen att han på allvar anser att allt är en social konstruktion? Att det är rimligt att sänka fyskraven för vissa yrken därför att man vill uppnå en 50/50 fördelning? Att det finns hemliga manliga nätverk som offrar barn som ROKS anser? Att kvinnor skall erbjudas poster i styrelser bara för att de är kvinnor?

Evin Rubar hotades ju när hon gjorde sitt kritiska reportage av en "medsyster", Tina Rosenberg vrålade under en föreläsning åt en man att han skulle hålla käften därför att han var man. Kvinnor använder pedofili kortet i vårdnadstvister. Kom inte och påstå att kvinnor inte kan använda härskartekniker.
  • Faber
    nihka skrev 2012-08-24 06:48:21 följande:

Suck. Man måste verkligen BOKSTAVERA ut det för dig:

en del trådar (som du hänvisar till finns här på FL) där personer använde hen och sedan han eller hon för att könet faktiskt är känt är trolltrådar designade särskilt att få igång de som retar sig - typ du.
    Ja fast vet du med 100% att det är en trolltråd? Isåfall är jag ju långt ifrån ensam om att ha blivit lurad.
  • Faber
    FMGA skrev 2012-08-24 21:04:11 följande:
    Jag tror att det är fanatismen mer än bristande intellektuell förmåga som gör att talibanen brister i källkritik.

Faber har fått sällskap, inte bara av dig, i sin jakt på batikhäxor och kamp mot den heliga svenska statsfeminismen. Och tydligen var det tråden om den vanlige hederlige mannen som protesterar mot sin extremfemistiska frus tilltag att kalla sin son hen och klä honom i klänning genom att själv klä sig i klänning som triggade igång er igen.

Ingen begär väl heller egentligen  att ni ska förstå något av källkritik, det är väl grundförutsättningen för talibaniserandet att  man saknar förmåga  och vilja  att ens göra en trovärdighetsbedömning av något som stöder den egna sektens trosuppfattning.

Själv är jag rätt övertygad att den tråden är fabricerad  av en av dina trosfränder. I alla trådar som handlat om hen - och det är inte få - förklarar talibanen hur hen används av genusfascisterna medan alla henanvändare förklarar hur de tänker.

Tacka fan för att talibanen blir frustrerad när inte talibankartan stämmer med verkligheten - och då startar talibanen  små trådar för att övertyga andra - och inte minst sig själv - om den svenska statsfeminismen och genusfascismens härjningar.

Ärligt talat tycker jag att du och Faber framstår  som drogade  Don Quixotear när ni slåss mot väderkvarnar som statsfeminism och batikhäxor.

Jag tror inte att ni har förutsättning att växa som män genom att ge feminismen skulden för egna misslyckanden som just män. Tvärtom krymper ni på alla plan, inklusive det kanske mest väsentliga.
    De som påstår att alla män våldtar verkar ju inte heller så intresserade av källkritik. Kan du ge mig en länk till det mytiska patriarkatet? Jag har nämligen aldrig sett det med egna ögon men jag har hört att det är stort och lila.
  • Faber
    FMGA skrev 2012-08-24 23:35:39 följande:
    Men det är ju det som är så himla kul med er som sjunger i gosskören. Ni älskar att sjunga ut om feministers fanatism, batikhäxor och andra mer eller mindre inbillade  företeelser som gosskören känner oro inför, men  om någon bara knystar om att ni sjunger falskt gör ni er till de mest kränkta av offer.

Jag kan väl erkänna att jag tycker om att peta på den inbilska dumdrygheten. Och att jag fann dina reaktioner i vår gamla  trätotråd om Egalia roande. 

Du får mycket gärna skriva vad du tycker, jag anmäler aldrig och tvivlar på att någon annan heller skulle göra det i detta fall.

Hur gick det förresten när du blev så kränkt att du anmälde mina inlägg? Åtminstone skrev du ju att du skulle göra det: jag noterade bara att mina inlägg inte togs bort.

Kanske du fick svaret att om man själv aldrig drar sig för att kalla åsiktsmotståndare fanatiker så borde man kanske inte börja snyftgråta när man själv blir kallad fanatiker.

I verkligheten möter man inte så mycket dumdryg uppblåsthet som här på FL, men visst jag gillar att peta på den även IRL.

Och jag tror vare sig på förekomsten av batikhäxor eller helig svensk statsfeminism. Det är bara hjärnspöken hos dem som bildar sig en uppfattning om feminism utifrån ett inlägg på FL, ett inlägg där den vanlige mannen sätter feministen på plats och ger  igen med feministens egna medel genom att ta på sig klänning.

Så du erkänner alltså att patriarkala strukturer är en fantasi?
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-25 12:14:17 följande:

Jahopp, ännu en grej du missuppfattat. Att man som feminist genast tycker att män är ondskefulla och kvinnor alltigenom felfria. Kvinnor kan använda härskartekniker, ja.
    Bara för att man är feminist betyder INTE det att man tror att allting är socialt konstruerat. Du kan inte hitta på argument och tillskriva dessa till den andra sidan.
    För att lära dig en annan sak. Kvotering handlar inte om att jobbet ska gå till en kvinna bara för att hon är kvinna. Det handlar om att om två kandidater med likvärdiga meriter ställs mot varandra så ska det gå till kvinnan för att främja mångfald. Herre min skapare, vad tror du egentligen?
    Att kvinnor kör med pedofilkortet i vårdbadstvister är såklart för jävligt, om det förekommer. Men vet du, jag tror inte att det är så pass vanligt att det är ett samhällsproblem.
    Resten har jag inte en aning om vad du surrar om. Men man kan vara emot enskilda frågor och för den skull vara feminist vettu.
    Varför är det så viktigt att det är 50/50 om inte för att göra ett politiskt ställningstagande? Arbetsgivaren skiter i om det är 30/70 eller 70/30 så länge arbetet blir utfört. Önskemålet kommer inte därifrån utan från den vedervärdiga rödvinspimplande elitfeminismen som gapar om hur förfördelade kvinnor är men som inte gjort ett vettigt handtag i hela sitt liv själva. De ser vanliga kvinnor som kanonmat i sitt politiska korståg och låtsas bara att deras situation intresserar dem.
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-25 12:20:49 följande:

Kan du länka till den person som påstår att alla män våldtar och källhänvisning till att den åsikten skulle vara representativ för den svenska statsfeminismen.
    Men se dokumentären den förklarar sambanden, samtidigt kan du se den Norska "Hjernevask" som ledde till att genusforskningens anslag drogs in i Norge.
  • Faber
    nihka skrev 2012-08-25 16:25:40 följande:

Om du var en ny kollega och sa du måste skynda dig hem för att ett av dina barn blivit sjuk så skulle jag kunna fråga om hen har feber. När du sedan svarar att hon inte har det skulle jag kunna säga att jag hoppas hon känner sig piggare i morgon.

Den mest användbara användningen av hen är att ordet ersätter "hanellerhon" eller används när kön inte är viktigt. Att det skulle handla om någon slags könsöverskridande varelse som exempelvis en hemafrodit är väl så ovanligt att de flesta av oss inte kommer stöta på någon som använder hen om någon i den betydelsen. 
    Vad är det hemska med att säga: Vad är det för fel, vad fattas barnet, etc. Nej det handlar om politik som vanligt. Om man endast såg hen som ett användbart ord och inget mer så skulle man inte försvara det med näbbar och klor.
  • Faber
    nihka skrev 2012-08-25 20:16:19 följande:
    Jag diskuterar inte detta med dig eftersom du är helt obildbar på den här punkten. Jag tänker inte sluta använda hen lika lite som jag tänker sluta använda och. Användandet av och har heller inget med näbbar och klor att göra. Tro vad du vill - det gör du ändå.
    Ett edikt som förbjuder ordet på allmän plats borde utfärdas då det strider mot naturen.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!