Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Jag hatar HEN!!!

Fjorgynn skrev 2012-09-03 20:31:10 följande:
    En riktig skönhet den där Dworkin Kyss 
    Hmmm.. Kanske hen inte är ett så dumt ord ändå? 
    (nä sorry, men var tvungen)

Hmpf, vad otrevliga ni är?
    Varför klanka ned på folks intelligens för?
    Kom med argument istället. 

De HAR inga argument, då blir det personpåhopp som gäller istället.
  • Jellybeanbaby
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 20:45:01 följande:
    Japp, debatt-tekniken känns igen från överallt där feministerna härskar, kolla bara censuren i alla kommentarsfält hos media nuförtiden, eller deras extremt ensidiga rapportering i frågorna.

Med tiotals miljoner varenda år att universitetsutbilda folk med så tycker man ju att de skulle kunna kräka ur sig något bättre, men icket, överallt där de drar fram så är det spydigheter(ibland riktig spya som i Thermaenius fall), förolämpningar eller direkt nedtystning och censur som gäller i fallen där de besitter makten.

Ibland blir det även våldsamt då de agerar genom AFA o liknande.

Huvva Kräks

Jo. Jag försökte ju säga att det är deras egna som förstör för dem, och i slutänden oss, och de fattar inte? Inte klokt.
  • Jellybeanbaby

majgad som denna tråd spårat ur.

• Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 16:17:21 följande:
    Du visade mig ett exempel på dålig debatteknik ("det finns andra som tycker som jag, alltså har jag rätt"), så jag kontrade med ett annat.

Och nej, mina vänner skulle antagligen inte alls kunna slå någon för de är alldeles för snälla. Solig

Barnens föräldrar bör betala för barnen, vem annars?

Varför är det omöjligt att tänka sig att människor på frivillig basis skänker pengar till samhället? Är människan verkligen en sån ond varelse att hon behöver tvingas till solidaritet och omtanke med sina medmänniskor?
    Wow du vill verkligen leva helt avskild från vårt ordnade samhälle, va?
    Let me see if I got this straight:
    Du har inga barn, så du vill inte vara med och betala barnbidrag, vårdsatsningar för barn, skolor, förskolor, osv via skattesedeln?
    Du har ingen bil, så du vill inte betala vägar, vägtullar, skatter, brobyggande osv.?
    Du har ingen tomt och inget hus och ingen bostadsrätt, så du vill inte betala fastighetsskatt eller naturligt underhåll?
    Du har inga gamla anhöriga, så du vill inte betala för äldrevården, äldrebostäder, osv?
    Du är ej sjuk och kommer heller aldrig bli sjuk va? Så då vill du inte vara med och betala vården?
    Du pluggar inte och kommer aldrig plugga heller, så studiebidragen, alla högskolor och universitet ska du inte vara med och betala till via skattesedeln?
    Du har inga anhöriga eller nära vänner med psykiska sjukdomar, så hela den baletten vill du heller inte betala?
    Du vill mao leva i total anarki där DU får betala dina vägar du går på, DU får betala hela eventuella sjukvården själv, där Du får betala all äldrevård själv när du väl blir gammal?

In the ballpark?

• Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-09-10 11:09:54 följande:

Vad pratar du om? Var har jag skrivit om mina eventuella bilar, hus, släktingar, sjukdomar, studier, anhöriga och så vidare?

Det finns fler sätt att finansiera dessa saker, än att bara höja skatten för alla arbetande människor. Tänk utanför ramen som de rödfärgade lärarna gav dig i skolan.
    ...oooooch naturligtvis svarar du inte alls på mitt inlägg.
    Blev det för obekvämt?
  • Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-09-10 13:31:02 följande:

Jag förstår helt enkelt inte vad du pratar om, men jag gör mitt bästa för att besvara det som jag tror att jag förstår.
    Det gör inget. Huvudsaken är att många andra som läser förstår. Jag tänker inte leka lärare här.
    Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
  • Jellybeanbaby
    CMM skrev 2012-09-10 15:22:18 följande:
    DN inför förbud mot "hen" i nyhetstexter: www.dagensmedia.se/nyheter/pr int/dagspress/article3535185.ece
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! haha! Skrattande
    DN I LOVE YOU!!!

DN nu har ni haft mig som prenumerant i snart 10 år, det blir minst 10 till! LOVE IT!
  • Jellybeanbaby
    PolyPond skrev 2012-09-10 16:52:33 följande:
    Stor humor. Speciellt med tanke på att hon kommer att få ta det tillbaka rätt fort.

Och Kom Ut! förbjuder Gunilla-användning:
    www.tidningenkomut.se/2012/09/kom-ut-infor-gu.../#comment-5113
    lol är det en tidning?? Aldrig hört talas om skiten. Solig
  • Jellybeanbaby

Två FANTASTISKA kommentarer till DN:s bannlysning av det fågelsjuka ordet "hen".
    Dessa kommentarer säger egentligen ALLT om vad det egentligen handlar om här.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ehum

Ett tips till hen-förespråkarna: man kan aldrig vinna en debatt genom att förneka det uppenbara.
    Det var ni som slogs för hen med politiska argument. Ni gjorde poäng var att det var könsneutralt och därmed skulle vrida samhället i radikalfeministisk riktning (vilket många av oss andra inte vill). Det finns ingen som har glömt det.
    Visst, det går att använda hen av rent praktiska skäl som ett bekvämt pronomen. Men inte utan att bli misstänkt för att sympatisera med er – eftersom ni investerade så mycket i att göra det till en politisk symbol.
    Inse att ni själva skapat det här bakslaget. Och fortsätt gärna att göra den typen av PR-misstag.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "Twitterstormen"

Som alla andra gånger så består "twitterstormen" av journalister, pr-konsulter, politiker och kulturpersonligheter.
    *gäsp*

Per 2012-09-10 16:58
  • Jellybeanbaby

*försöker ladda DN-sidorna för femtielfte gången*
    *helkört*
    *försöker igen*
    *helkört*
    *skrattar*

*tänker mig in i en vanlig dag på redaktionen hos Gunilla Herlitz*

Journalist - du öh Gunilla hur GÖR vi med den här "hen"-frågan. Skriver jag mitt inlägg så eller så? *visar utdrag*
    Receptionist - Hej kan du hälsa att "hen"s besök är här
    Annan Journalist - Hej Herlitz, du jag undrar har vi något grammatiskt program för hur DN ska agera i den här "hen"-frågan....
    Tredje journalist - Han, öh jag menar hen, öh jag menar hon--- öhhhh....

osv...

Till slut brast det för Fru Herlitz.
    Då sa hon nog nåt i stil med  "NEJ VET NI VAD! Nu orkar jag inte med det här larvet längre! Nu skiter vi i allt vad "hen" heter! Skippa radikalfeminismpropagandan! Det är inte vad DN ska hålla på med!"

Och så rätt hon har!

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!