Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Jag hatar HEN!!!

CMM du påminde mig just om den MORAAAALPANIIIK som utbröt i samband med att Lego introducerade Lego Friends. Det var skitkul, jag skrattade åt alla tokbloggar jag läste.
    Mer sånt! Lila och rosa plastbitar är nåt man ska lägga krut på!

Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-11 17:23:37 följande:

Nej, vi märker det.
    *golf clap* strålande argumentationsteknik... "Du är dum", " Du är dummare" ungefär...
  • Jellybeanbaby
    Knyttan skrev 2012-09-11 18:25:03 följande:
    Alltså den här tråden är som att upprepade gånger dunka sitt huvud i bordet...
    Jag håller med!
    Önskar bara att "häään"-maffian kunde sluta försöka trycka ner ordet i våra halsar!
  • Jellybeanbaby
    Daddy Cool skrev 2012-09-12 01:56:39 följande:
    Du får uttala det med långt e istället, heeeeeen.

hén - uttal som gen i genväg-  det kan jag förstå. Det låter mer "normalt" - vad konstigt att inte henmaffian bestämde sig för att uttala ordet så i stället!
    hèn - för mig blir det bara fjäderfä och dessutom alldeles för nära "henne".

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Puss Dorian, jag raljerade lite. Solig
    Och ja, man får smasha på upplägg.
  • Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-09-12 10:45:08 följande:

Jag har frågat dig förut, men inte fått något svar: Varför tycker du att det är okej att använda ordet HON? Är inte det lite väl nära ordet HONOM? Eftersom du tycker att HEN är för nära HENNE, menar jag.
    hon = hoooooooooooooooooon
    honom = hånnom
  • Jellybeanbaby
    Aaliyah skrev 2012-09-12 14:00:50 följande:
    Det är klart, om man tycker kvinnor inte är lika mycket värda som män är det ju viktigt att man inte blandar ihop de personliga pronomina. Då skulle ju en man kunna bli beskriven på samma sätt som en kvinna och så kan vi ju inte ha det.
    Hohoho! *slår mig på knäna av skratt*
    Det blir bara bättre och bättre!

• Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-09-12 19:18:48 följande:
    Nä, mer honn och hånnom iaf där jag bor. Vi säger inte hon med långt o annat än när vi menar diskho böjt
    Jaha, oj då. Var i Sverige säger man "hånn" om "hon"?
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 19:49:18 följande:
    Du är uppenbarligen en manshatare ifall du tycker Andrea Rita Dworkin är en vettig person iaf.
    Tumme på den.
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-09-12 20:48:59 följande:
    OK. Då använder du blatte och jag hen. Fast har du inte funderat på att byta till ben - kort som hen och med bevarat b för utländskmedborgarekänslan?Cool
    Kom du närmre din dröm om ett samhälle där man använder "hen" med detta nonsensinlägg?
  • Jellybeanbaby
    CMM skrev 2012-09-13 12:02:53 följande:
    "Offentlighen" heter det väl?
    Eftersom det numera heter DheN och NöjesguidHen så låter det rätt.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!