slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-16 13:23:03 följande:
äsch... bmi 41 för två personer tillsammans är ju inte så farligt
Vägde mig i morse för första gången på en vecka.. har lyckats hålla mig från vågen för jag mår ju helt enkelt inte bra av att kolla varje dag som jag gjort tidigare... men blev mycket besviken... stod ju på +3 kg (dvs 99) vid 20 veckors-strecket... nu på 23+4 har jag gått upp nästan 3 kg till 2,6 närmare bestämt så vågen står på 101,6
Det får mig att må illa....samtidigt... som jag ju VET att det inte är för mycket, det är normalt att faktiskt GÅ UPP när man är gravid... men det där 3-siffriga på vågen får mig att bli såååå deppig....
Hade som mål att inte ha gått upp mer än 7-8 kg till vecka 30.....hrmf... blir väl inte så lätt nu liksom när jag i 24:e veckan gått upp 5,6 kg
Haha, försöker tänka så

Dessutom ska ju lillkillen i magen ut snart så då får man väl börja deffa lite
Huh, ja, vågen för min del visar 118,5kg +/- ett halvt kilo från dag till dag och har gjort så stadigt sedan vecka 26. Jag har ångest över 120-kilosstrecket istället, känns så sjukt mycket

Det är svårt att inte ha ångest, men jag försöker verkligen att låta bli och tänka på att jag trots allt mår bra, är pigg och frisk och har en bebis i magen som mår jättebra trots min fetma.
Dom säger ju dock att en graviditet väger ca 13kg och då betyder ju det trots allt att jag borde gått ner runt 2kg "i mig själv" och jag kan trots allt fortfarande ha samma byxor nu som innan jag blev gravid, även om jag inte använder dom nu i alla fall