• c89

Vi som är överviktiga & gravida.

Memphis skrev 2012-09-01 19:48:26 följande:
    c89: Fiiiin! Hoppas jag också blir lyckligt lottad och fåt vara vackert gravid och inte bara se tjock ut :)
    Förr eller senare så kommer alltid gravidmagen! Tycker dock själv att jag mest såg tjock ut väldigt länge. Man försökte klä sig för att framhäva kulan istället så att folk förhoppningsvis skulle förstå Solig
  • c89
    Längtanefterenliten skrev 2012-09-02 12:05:12 följande:
    Här är dagens magbild v 26+1 och en gammal från v 17! Tycker aldrig att den riktiga gravidmagen kommer:(

Jodå! Jag skulle enligt skrocken vilja säga solklar pojkmage. Låg och mer spetsig än rund Solig
  • c89
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-02 13:46:44 följande:
    fick höra av svägerskan att om magen liksom smalnar av vid sidorna o putar utåt så är det en flicka????

men jag tror å andra sidan inte på sånt *S*
    Nej, alltså, jag tror inte alls på sånt. Får mest höra att jag har en flickmage, men vi väntar garanterat en pojke Glad

Vad jag vet så är en pojkmage oftast mer låg och spetsig och en flickmage runt och sitter högre.

Sedan är det väl att nån av dom syns bakifrån och andra inte. Men fasen, har man lovehandles sen innan så försvinner ju inte dom magiskt bara för att man blir gravid Flört Tungan ute 
  • c89
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-02 14:20:18 följande:
    ja jag fick höra hela förra graviditeten att det var en tyyyyypisk flickmage.. och ut kom en pojke (precis som jag trodde från dagen då jag testade positivt) visserligen är han lite "tjejig" och älskar rosa och lila och  smink och är lite..hmmmm "bögig" haha..

Det är ju lite samma nu  att "alla" verkar tro att det är en flicka.. jag tror nog pojke också men på tisdag får jag veta (förhoppningsvis)
    Haha, så spännande! Vi vet garanterat, han visade verkligen upp sig på RUL och BM där sa att det inte var någon tvekan, vilket vi också fick bild på Flört Samma sak på 3D-TUL då han heller inte hade några problem med att visa upp sig.

Den enda skrocken som stämt på mig är att jag bara gått upp i vikt runt magen och överkroppen vilket de flesta säger att man gör med pojkar, mamma har bara fått flickor och har också gått upp jämnt över hela kroppen. Likaså tycker jag att det känns som om håret växer snabbare ÖVERALLT och att jag har ganska jämnt humör vilket alla säger ska stämma när man väntar en pojke tack vare bebisens testosteron Tungan ute

Vet dock inte hur bra det stämmer eftersom att det är första barnet. Är nog bara de som fått både flicka och pojke som kan säga om de haft olika mycket humörsvängningar under graviditeterna Cool

Äh, min son får gärna bli "bögig" om han trivs bra med det. Har inte de flesta pojkar en sådan fas dock? Solig 
  • c89
    Minerva85 skrev 2012-09-02 17:10:27 följande:
    Hoppar in här, går in i v 25 imorgon. Bf 23/12 och har hittills mått toppen. Bortsett från övervikt är jag frisk i övrigt, allt såg bra ut på kub och rul. Har trots en övervikt på 35kg blivit gravid på första försöket och gått upp 3 och helt ärligt? Jag orkar inte bry mig eller oroa mig för det. Tror det är farligare för en normalviktig att gå upp 10-15 kg under samma period. Hur det slutar återstår att se. Jag har inte slappnat av med tänket "jag är gravid, kan äta vad jag vill" utan snarare att jag äter det jag är sugen på. Är jag den enda som tänker så? Många av er verkar ha stenkoll på vad ni äter och är superduktiga och fina på bilderna ni lägger upp. Sköt om er. Kram!
    Jag äter också det jag är sugen på, även om jag försöker tygla mig om jag är sugen på något onyttigt och då väljer ett mindre onyttigt alternativ.
    Mina cravings under graviditeten har dock varit royal gala-äpplen och jordgubbar, så inte så farligt det inte. Nu äter jag dessutom betydligt mindre portioner än jag gör annars och blir ändå mätt. Magen är ju så full av annat nu  Flört

Först i andra halvan av graviditeten som jag blivit mer godissugen, men blir också nöjd på mindre. Räcker med två nävar chips för mig numera och känner inget behov av att ha i mig halva påsen på lördagkvällen. Likaså är jag mer sugen på glass än godis som ju är bättre av flera olika anledningar också.

Så, jag har haft tur att jag faktiskt inte varit sugen på sådant som annars lätt kan få en att öka i vikt fort. 
  • c89
    Thesss skrev 2012-09-02 20:04:49 följande:
    Jag har varit mest sugen på frukt hittills men sedan häromdagen är jag sjukt sugen på nacho chips! Hade tacos förra veckan och fick smak på det... Har inte köpt hem det sen dess men är sugen på det konstant! ;)

Förresten ska någon mer (eller har varit) på extra glukosbelastning? 
    Jag var på glukosbelastning ganska tidigt tror jag. Vet inte om det var i vecka 14 eller något sådant. Men det blev bra resultat. Har alltid fina blodsockervärden på varje besök hos bm också (kollar ju alltid). 
  • c89
    Längtanefterenliten skrev 2012-09-02 22:50:23 följande:
    Det är en flicka enligt RUL:)
    Okej, så mys! Då är vi tvärtom då! Du har pojkmage och väntar flicka och jag har flickmage och väntar pojke Flört Tungan ute
    Jättefin i alla fall! Solig
  • c89
    Whoeix skrev 2012-09-03 13:54:03 följande:
    Fick reda på att bebis vart död sen v9+1 idag. Hoppar ur tråden.
    Beklagar Rynkar på näsan
  • c89
    LoveMyFamily skrev 2012-09-04 15:49:04 följande:
    Får man hoppa in här?
    Jag är en tjockis och nu på smällen med 3:e barnet.
    Mina andra graviditeter har gått bra, då vägde jag mycket mindre.

Nu är jag orolig för hur detta skall gå. Jag väger på tok för mycket och har knappt några symtom.
    Fick dcok se lillhjärtat på ett vul igår.

Har försökt äta LCHF förut men har svårt pga tidigare jojobantning.

Hur äter ni?
    Än så länge har inte bm el någon annan sagt det jag redan vet- att jag är fet
    Jag har inte kunnat äta lchf under graviditeten för att jag kräkts så mycket. Kött gick öht inte ner första månaderna, hamburgare gick bra, men inte tyngre kött än så.

Mitt vikariat på jobbet gick dock ut när jag var i andra månaden och då fortsatte jag att plugga distans på heltid vilket blev min räddning. 
    Oftast har jag dock inte ätit någon riktig lunch utan oftare senare frukost. Yoghurt och fullkornsflingor, frukt och mjölk har varit en standardfrukost. Extra frukt som mellanmål hela dagarna då jag varit otroligt sugen på äpplen hela graviditeten och för att det är lätt och friskt att äta när man mår skit.

Lunch har i regel varit husmanskost, så ofta som möjligt "kall" mat, t.ex pastasallad, bara kött och sallad (i slutet av graviditeten), potatissallad och kött till osv. Jag har haft svårt för varm mat, men har då mixat med varm "huvudrätt" och kallt tillbehör. Funkat bra för mig som mått så illa hela graviditeten Glad

Tror faktiskt att det är bäst att äta det man är sugen på i ganska stor utsträckning. Kroppen är ju väldigt bra på att tala om vad den behöver ha under graviditeten. Jag har haft perioder då jag varit jättesugen på mjölk och mjölkprodukter och sedan har man läst i graviditetskalendrar att bebisen behöver extra kalcium till skelettet just den perioden osv. Samma sak så var jag sugen på ruccola (är jag aldrig annars) i början av graviditeten vilket är logiskt med tanke på behovet av folsyra osv Solig
  • c89
    blåbär02 skrev 2012-09-04 18:38:31 följande:
    Idag hände det tjejer!
    Jag kände fladder i magen! Och det var ganska mycket! Så underbart!

Det måste ha varit sparkar för något liknande har jag aldrig känt förr!
    Så jäkla häftigt och nu är jag lugnare inför UL!

Åh så härligt!! Lycka!

Gravid Hjärta        
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.