Längtanefterenliten skrev 2012-07-24 23:04:32 följande:
Här är en till tjockis! Väntar första barnet och är i v 20+3. Har tre missfall bakom mig och blir gravid superlätt!!
Denna gång tog det sig på första försöket. Väger nu 94-95 kg och är 166 cm lång. Mår EXTREMT dåligt över min vikt och hur jag ser ut. Strax innan jul så gick jag ner till 79 kg. sen gick jag upp och jag tror jag låg på 87 kg innan jag blev gravid.
Fyfan vad äcklad man känner sig över sig själv. Blir ju inte direkt bättre av att man äter som en gris..sugen på mat hela tiden och godis ska vi inte ens prata om....
Min största rädsla är att jag när lillan kommit ut (ja det är en flicka=)) kommer att fastna på 90-100 kg och vara för lat för att gå ner i vikt...
Har typ lyckats att gå ned i vikt 2 gånger av 200 så det är inte ofta jag har gått hela vägen så att säga.
Hoppas jag får vara med här och få lite stöd!!!
Här kommer en bild på magen idag (tagen på kvällen!!) v 21 (20+3) och sedan en bild tagen för några dagar sedan i liggande läge. Står era magar också upp sådär å¨morgonen?:O
Åh, tråkigt att du känner så! Hur är din partner? Också stor eller är han normalviktig? Annars kanske ni kunde sporra varandra efter graviditeten och båda använda barnet som motivation?
För min del är det lite svårt då min sambo är pinnsmal och kan äta hur mycket som helst utan att gå upp ett gram medan jag lägger på mig av samma sak
Förvisso tycker han att jag är vacker som jag är och det betyder såklart mycket. Är säker på att din partner känner likadant för dig!
Har du provat lchf då? Jag körde i två veckor och gick ner 6kg på den tiden, men led av en otrolig huvudvärk som inte släppte för att jag slutade lite för tvärt med kolhydraterna.
Tog ett uppehåll och började sedan trappa ner på kolhydraterna och hade kört strikt i en vecka och gått ner 3kg då jag fick plusset. Kommer helt klart återuppta det efter graviditeten igen eftersom att man ju trots allt får äta sig mätt och ändå gå ner i vikt
Idag säljer ju de flesta stormarknader färdigt lchf-bröd och så finns ju lchf-pasta och så också vilket underlättar när man saknar kolhydraterna