• c89

Vi som är överviktiga & gravida.

slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-04 21:10:09 följande:
    Och i dag var det dags för könsultra......barnmorskan mätte o kollade massor av säker extra...gav oss en cd och fina bilder på vår lilla dotter

Grattis!
  • c89
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-05 10:38:29 följande:
    delar med mig av en bild av min lilla snutta... hon ser kaxig ut- som om hon hötter med näven åt oss ha ha...Hon var svår att få ansikts och profilbilder av.. ville INTE visa ansiktet utan precis som de andra gångerna gömde hon ansiktet i händerna men nu satt hon mer i skräddarställning så det gick att se att det inte fanns någon snopp

DÄremot flashade hon sina fötter hela tiden.... barnmorskan skojade om att det kommer bli en flicka som älskar skor.. och tjaa sådan mor sådan dotter (inte för att jag kan HA alla snygga skor jag köpt genom åren då jag har på tok för breda fötter och övervikten gör ju sitt men skor är ju skiiitkul)

Så fin!
    Vi har också varit på Emma och haft Charlotte, fast gjorde TUL-3D då Solig 
  • c89
    Chida80 skrev 2012-09-05 15:54:19 följande:
    2a besöket hos bm idag... 

Hon var rolig iaf... 

"du vet väl om att du är tjock, att de kan vara lite svårt att mäta sf måttet på dig nu"... ;) Meeen efter mye tryckande kom vi fram ti 25cm... 
    (kan tillägga att jag är i v24 då då och känner mig STOR, med tanke på en person jag då mötte som skall föda om ca 3v hade sf mått på 30 :S ) 

Allt annat perfekt, alla värden och så, då blir man ju glad. :D *nickar* 

Finns de flera med större sf mått, pga övervikt el pga flera barn sen innan? Vore intressant att veta... Nu när man själv ser ut som att man ska föda när som helst ;) ... 
    Jag hade 29 i vecka 25+5Tungan ute Ligger över maxkurvan...
  • c89
    Chida80 skrev 2012-09-05 16:02:56 följande:
    Oh ;D 
    Jo, jag låg med över max kurvan... Men ej så farligt då hör jag :D *ler*
    Men jag skulle få extra ul pga att jag är så "stor"...
    Andra får för tillväxt för de är små här får man tvärtom :)

Haha ja, jag är stor om man utgår från SF, men bebisen är helt normal vad det verkar och BM verkar inte alls orolig Tungan ute Får väl se om det kommer ut en 5-kilos klump sedan ändå Cool
  • c89
    Chida80 skrev 2012-09-05 16:12:18 följande:
    Ja du skenet kan bedra ;) *ler* 
    Jag hoppas på en lagom "liten" på kring 3300-3500...
    Har många kring mig som fött sina "små" mirakel på 4800-5700 och att jag grinat när jag hört att de varit vaginalt :S 
    Har du flera barn sen innan? Kan vara de som gjort magmusklerna slapp... som hos jag...  
    Ja, vi gjorde 3d-TUL i vecka 29 och hon vågade då inte gissa på beräknad födelsevikt, men DÅ var han några tiotal gram under normalvärdet, så han räknades som en normalbebis då i alla fall, får väl se vad han är när han kommer ut Tungan uteHar inte varit hos BM på tre veckor nu men ska dit imorgon igen, så får väl se vad sf-måttet ligger på då Glad

Har i alla fall inte gått upp i vikt senaste 6 veckorna i alla fall och bara 1,5kg på 2,5 månad så det känns bra, bebis SKA ju ta vad han behöver i alla fall säger ju alla.
  • c89
    Chida80 skrev 2012-09-05 17:58:06 följande:
    . . . :D 
    Ah int som jag då... fra v. 5 har jag lagt på mig 11kg, så tror nog denne herre tar defenitivt de han behöva... ;)
    Om int litt ti... hade nog förstått de mera om jag haft diabetes el så, men icket :D *ler*

Får hålla tummarna för lagom bebisar :D *ler*  
    Jo, men jag har också gått upp typ 10,5kg totalt, men gick upp allt första delen av graviditeten i stort sätt, trots kräkningar osv. Får se om det blir mer... inte så långt kvar... Haha ja, vi hoppas på lagom bebisar!
  • c89
    UllTussen skrev 2012-09-06 16:24:34 följande:
    Det var en helt ofarlig blödning och gyn. läkaren kunde inte se någon blödning när vi var inne på eftermiddagen nu. Så bara något helt normalt och ofarligt.

Lilla bönan var lagom stor och hade fina små hjärtslag Hjärta
    Är så glad att allt såg fint ut, nu ska jag verkligen försöka njuta de 4 veckor som är fram till KUB, den 5 oktober :D

Studerar till undersköterska mot barn och ungdomssjukvård och ska var på spec.BB på praktik från och med måndag och fyra veckor fram. Så jag kommer nog ha mycket annat att tänka på vilket är SKÖNT!

Tack för era hoppfulla tankar och ert stöd! 
    Så skönt! Alltid bra när man får kolla upp det så man kan slappna av sedan. Det är helt otroligt hur viktigt det är att ens små i magen mår bra!

Jag fick en riktigt dålig dag idag. Bebisens hjärtslag var "för snabba" tyckte vikarierande BM och menade på att det var jättefarligt eftersom att jag har så fruktansvärt lågt HB vilket då kunde göra att bebis får blodbrist och så att hans hjärta måste jobba snabbare osv och skickade mig till förlossningen. Fy tusan så jag grät så orolig jag var!

Väl inne på förlossningen så fick jag ligga med ctg i över en halvtimme, men blev sedan lovad att allt var bra och att vi helt enkelt bara har en livlig bebis när han får så snabba hjärtljud, för det låg normalt (även om han normalt har högt) emellan peakarna. Skönt det! Däremot är jag nu ordinerad järndropp för att få ordning på värdet... 92 i HB och 11 i ferritin... inte bra alls Rynkar på näsan Svindyrt att få injektioner, men bara att glatt betala, bara det funkar så att bebis inte är i fara! 
  • c89
    Jenma24 skrev 2012-09-07 11:52:13 följande:
    Ulltussen: Vad skönt! Glad Riktigt härligt att höra!!

c89: Usch vad jobbigt Rynkar på näsan vilken berg-o-dalbana. Men skönt att det blev bättre nu och att de har koll på dig!

Jag har idag berättat för min chef, känns skönt att ha berättat. Han gratulerade och kramade om mig och undrade hur jag mådde. :) Går in i vecka 9 imorgon o nästa vecka åker vi på konferens i flera dagar så känns det som var bra att han visste. Plus att jag mått lite sämre denna veckan med illamående och trötthet.

Fast det känns nästan som jag ljuger när jag säger att jag är gravid, det är ju så tidigt o vem vet hur det står till där inne, kan ju nästan börja undra om man drömt allt (även fast jag har symptom).

Nu är det snart helg och då kanske man kan få vila lite mer!! :) Med en 2,5-åring så blir det ju inte lika mkt vila som under första graviditeten men.. :)
    Så skönt att du fick fin respons i alla fall, sedan får man ju faktiskt ställa in sig på att man väntar barn och inte missfall. De allra flesta graviditeter går ju faktiskt vägen Glad
  • c89
    Ingrid 149 skrev 2012-09-07 20:18:59 följande:
    Nu börjar det närma sig. På måndag är det 1 vecka till BF. 16/9 Några tips på hur man ska få igång det??? Vill inte gå över 2 veckor som senast. Färdknäppen testad, men inget resultat ännu....  

Mängder av ananas säger ju skrock! Likaså massera bröstvårtor brukar ge värkar, funkar på mig redan, men blir väl mest pinvärkar ;( :P
  • c89
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-10 15:32:11 följande:
    usch...vägde mig i morse.. ångrar det..101.1 vilket innebär +5.1 sen jag blev gravid... är i vecka 22+5 i dag och hade hoppats att jag skulle kunna hållt mig till max 7 kg till vecka 30 men det ser ju dystert ut. Frossade iofs en del i helgen och det brukar "rinna av mig" på några dagar men det där tre-siffriga ger mig sååååådan ångest.
    Ha ingen ångest! Du kanske är som mig som inte alls går upp på slutet. Gick upp 9kg till vecka 25 men därefter harjag bara gått upp 1,5kg tills nu. Är i vecka 37 nu :)
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.