• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Zoofe
    sweetliquorice skrev 2015-01-29 21:10:12 följande:

Jag är ny här, kan inte läsa alla kommentarer då det är för många. Jag vägde 89 men gick upp till 93 runt jul. Det verkar som att jag inte kan bli gravid men jag får, pga min vikt, ingen hjälp. Min sambo och jag vet alltså inte om det är fel på någon av oss eller om det bara är min vikt som ställer till det.

Jag stress och tröstäter konstant. Jag känner mig så dålig som trots den stora viljan att få ett barn inte kan sluta äta. Finns det någon med liknande problem där ute? Eller är jag helt ensam?

Hej! Nej du är inte ensam. Jag var i precis samma situation. Jag och min sambo hade försökt i 4 år utan resultat och hade påbörjat en utredning på reproduktionskliniken. Men oavsett vad utredningen visade skulle jag ju inte få hjälp pga min övervikt. Vi hade gett upp att få barn och bestämt oss för att få våra provresultat från repro kliniken ( vi var kallade i augusti förra året) sen kontakta Stork kliniken i Danmark och få hjälp där.

Då plötsligt, efter 4 år, midsommarveckan förra året, fick jag reda på att jag var gravid! Ska föda min dotter om ett par veckor

Förstår hur jobbigt ni har det och hur svårt det är att inte trösta sig med mat när man mår så dåligt över en situation. Det blir lite av ett moment 22.

Mitt tips är, kolla upp stork kliniken, sluta klandra dig själv, och förlora inte hoppet!

Stort lycka till!
  • Zoofe
    Sagolina skrev 2015-01-28 11:10:10 följande:

Jag ökade också i ok takt nästan hela graviditeten, men som för dig blev det sen fart på den här sista tiden. Till v29+6 hade jag ökat 2,3kg, men från det till v40+3 ökade jag plötsligt med nästan 9kg:( nu har det snart gått en vecka till och vågar knappt tänka på vad vågen säger på kollen imorgon. ..

Ja hua, vill INTE fortsätta öka ett kilo i veckan!!

Hoppas du slipper vänta mycket längre på din bebis!

Lycka till!
  • Sagolina

Överburenhetskontroll idag. Babyn beräknas vara ungefär 3,8kg tung (lika som sonen) och allt såg bra ut. Jag hade öppnat mig tillräckligt för en hinnsvepning, så nu hoppas jag att den gör nytta!

• Zoofe
    Sagolina skrev 2015-01-30 11:41:25 följande:

Överburenhetskontroll idag. Babyn beräknas vara ungefär 3,8kg tung (lika som sonen) och allt såg bra ut. Jag hade öppnat mig tillräckligt för en hinnsvepning, så nu hoppas jag att den gör nytta!

Goda nyheter ju! Och då är ju bebis inte så stor för att vara överburen heller. Hoppas hinnsvepningen lyckas!
  • Sagolina

Jo, håller tummarna att det ska komma igång av sig själv. Skulle så gärna uppleva den delen av en förlossning när man sitter hemma, klockar värkar, funderar om det börjar vara dags att åka in osv. Kände mig lite "rånad" på den delen förra gången då jag blev igångsatt.

Har i alla fall känt av lite molvärk i nedre delen av ryggen och magen sen hinnsvepningen, så kanske kanske:) nu ska vi gå ut hela familjen lite och promenera, allt för att öka chansen för naturlig förlossning:)

• Zoofe
    Sagolina skrev 2015-01-30 13:58:45 följande:

Jo, håller tummarna att det ska komma igång av sig själv. Skulle så gärna uppleva den delen av en förlossning när man sitter hemma, klockar värkar, funderar om det börjar vara dags att åka in osv. Kände mig lite "rånad" på den delen förra gången då jag blev igångsatt.

Har i alla fall känt av lite molvärk i nedre delen av ryggen och magen sen hinnsvepningen, så kanske kanske:) nu ska vi gå ut hela familjen lite och promenera, allt för att öka chansen för naturlig förlossning:)

Ja för mig är det ju första barnet, så jag har inget att jämföra med. Man tror ju man ska, som du säger, sitta hemma och klocka värkar, men det kan ju bli hur som helst!

Hur går det för dig? Hänt något än?
  • Sagolina
    Zoofe skrev 2015-01-31 15:32:49 följande:

Ja för mig är det ju första barnet, så jag har inget att jämföra med. Man tror ju man ska, som du säger, sitta hemma och klocka värkar, men det kan ju bli hur som helst!

Hur går det för dig? Hänt något än?

Nä här händer inget... Hade lite värk i nedre delen av magen och ryggen igår, men inget mera
  • Sagolina

Nu är vår dotter född. Blev igångsatt på tisdagen och mindre än 7h senare var hon född. 3805g och 52cm kärlek.

Jag mår hur bra som helst efter förlossningen. Vi har det bara lite kämpigt med amningen, så den jobbar vi med dygnet runt...

Nu går tiden snabbt med två små hemma, men jag har som mål att börja träna kroppen lite och sen ska övervikten bort!

• Zoofe
    Sagolina skrev 2015-02-09 12:42:47 följande:

Nu är vår dotter född. Blev igångsatt på tisdagen och mindre än 7h senare var hon född. 3805g och 52cm kärlek.

Jag mår hur bra som helst efter förlossningen. Vi har det bara lite kämpigt med amningen, så den jobbar vi med dygnet runt...

Nu går tiden snabbt med två små hemma, men jag har som mål att börja träna kroppen lite och sen ska övervikten bort!

Stort grattis!! Hoppas det är min tur snart! :) hoppas ammningen ger sig snart.
  • tessan91

Hej. jag undrar om det finns någon som har eller som ska få tvillingar? Syns magen fortare om man väntar 2? Vi är nånstans mellan 15 och 20. UL nästa vecka och fick en liten chock idag att jag redan blivit tjockare än vanligt. Har lite hull sen innan. Min sambos mamma är tvilling. Hur stor är risken att vi kan få det ? :o. Allt är ju välkommet men man blir ju lite nyfiken.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.