• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • veggis

Hej, gud vad skönt att hitta denna tråd så jag slipper känna mig ensam :p Har ännu inte varit hos bm så känner mig väldigt nervös för vad hon ska säga. Har på ett år gått upp 11 kg pga mediciner och var redan innan stor så känns inte som att förutsättningarna direkt är på min sida :( 

• Zoofe

Usch lite ångest här.. Min viktökning har varit helt ok under graviditeten fram till jul cirka. Nu har jag ökat ett kilo i veckan de senaste 4 veckorna! Hjälp, var ska detta sluta! Är i v 38 nu, så hoppas bara man slipper gå över tiden..

• Sagolina
    Zoofe skrev 2015-01-28 10:49:16 följande:

Usch lite ångest här.. Min viktökning har varit helt ok under graviditeten fram till jul cirka. Nu har jag ökat ett kilo i veckan de senaste 4 veckorna! Hjälp, var ska detta sluta! Är i v 38 nu, så hoppas bara man slipper gå över tiden..

Jag ökade också i ok takt nästan hela graviditeten, men som för dig blev det sen fart på den här sista tiden. Till v29+6 hade jag ökat 2,3kg, men från det till v40+3 ökade jag plötsligt med nästan 9kg:( nu har det snart gått en vecka till och vågar knappt tänka på vad vågen säger på kollen imorgon. ..
  • Sagolina

Bf+9 idag... Kroppen börjar tycka att det räcker nu, värker konstant i rygg och höft. Inga tecken på att förlossningen skulle dra igång snart i alla fall.

Var idag på sista rådgivningsbesöket som gravid, -300g sen förra fredagen, så jag ligger nu 9,5kg över min vikt innan graviditeten.

Imorgon ska jag till mödrapolikliniken på det sjukhus jag ska föda för att gå på överburenhetskontroll. Blir spännande att se hur stor babyn beräknas vara.

• Wilmis07
    Limus skrev 2015-01-12 14:58:30 följande:

Hejhej igen!

Här går man på övertid. Har en liten i magen som envisas flytta på sig och ha rumpan neråt, senast idsag...

Vikten ligger på ca 4 kg så sätesförlossning är uteslutet och då blir det snitt i värsta fall. Är det ngn här inne som har varit överviktig och gjort snitt? Jag vill ju helst undvika det, och personalen också, men blir det snitt så blir det...

HJade ni som gjort det många komplikationer pga er vikt?

Jag gjorde ett snitt dec 2013. Bebis i säte här också Det gick riktigt bra,allt gick precis som det skulle och inte en enda sa något om min vikt o jag vägde då 136 kg.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012 Alvin 131226♥♥
  • sweetliquorice

Jag är ny här, kan inte läsa alla kommentarer då det är för många. Jag vägde 89 men gick upp till 93 runt jul. Det verkar som att jag inte kan bli gravid men jag får, pga min vikt, ingen hjälp. Min sambo och jag vet alltså inte om det är fel på någon av oss eller om det bara är min vikt som ställer till det.

Jag stress och tröstäter konstant. Jag känner mig så dålig som trots den stora viljan att få ett barn inte kan sluta äta. Finns det någon med liknande problem där ute? Eller är jag helt ensam?

• Tess1990
    sweetliquorice skrev 2015-01-29 21:10:12 följande:

Jag är ny här, kan inte läsa alla kommentarer då det är för många. Jag vägde 89 men gick upp till 93 runt jul. Det verkar som att jag inte kan bli gravid men jag får, pga min vikt, ingen hjälp. Min sambo och jag vet alltså inte om det är fel på någon av oss eller om det bara är min vikt som ställer till det.

Jag stress och tröstäter konstant. Jag känner mig så dålig som trots den stora viljan att få ett barn inte kan sluta äta. Finns det någon med liknande problem där ute? Eller är jag helt ensam?

Du är verkligen inte ensam!

Jag har BED (binge eating disorder) Och det är ett jävla helvete.. trodde inte jag kunde bli gravid men så hände det och det gick.. bra, har en son iaf som är mitt allt men jag vill bli gravid igen nu! Men aldrig att jag klarar av en graviditet så tung igen :( försöker gå ner men sabbar för mig själv hela tiden..
  • sweetliquorice
    Tess1990 skrev 2015-01-29 21:19:14 följande:

Du är verkligen inte ensam!

Jag har BED (binge eating disorder) Och det är ett jävla helvete.. trodde inte jag kunde bli gravid men så hände det och det gick.. bra, har en son iaf som är mitt allt men jag vill bli gravid igen nu! Men aldrig att jag klarar av en graviditet så tung igen :( försöker gå ner men sabbar för mig själv hela tiden..

Alla jag känner blir gravida hela tiden. Jag tror att 97% av tjejerna på min vänlista på Facebook är gravida eller har fött. Jag sabbar också för mig själv. Säger att jag ska äta nyttigare, träna, allt möjligt men hamnar ändå på soffan med godis. Det är min trygghet. Hur svårt ska det vara att vara nyttig? Jag förstör min kropp och mitt liv men ändå fortsätter jag.
  • tessan91
    sweetliquorice skrev 2015-01-29 21:10:12 följande:

Jag har nog alltid varit kraftigt överviktig sen ja skadade mig när ja spelade fotboll, när ja va 16 är 23 idag, Jag och min sambo hade tänkt att jag skulle gå ner lite i vikt innan vi skulle försöka bli gravid ( då jag hade hört att det är svårare att bli det med mycket övervikt, ) men en dag så händer det plötsligt , här sitter jag idag och är gravid med 1a barnet och just nu väger jag mellan 103-104 kg :( ( skäms). 
    Ska till BM idag på vårat 1a besök så vi får se vad hon säger om vikten, hoppas att hon är snäll. rör på mig dagligen och äter mindre portioner för att inte öka allt för mycket i vikt. 

Men vet hur du känner .
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.