• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Ananass

Jag är bara i v.11 än så länge, men peppar peppar så verkar det som att illamåendet sakta men säkert börjar lägga sig. Men jag känner mig inte alls gravid längre! Brösten är lite ömma men annars verkar alla symptom försvunna :P vet inte om det är vanligt eller om man ska va orolig haha!

Igårkväll skrev jag och min sambo papper på ett hus, det värsta är att vi får nycklarna den 1/12!!!! Bara en månad, så nu måste vi hinna sälja vår lägenhet typ igår! Haha man känner stressen lite!

Hur mår du själv?

• Mamma till två gullegrisar
    Ananass skrev 2015-10-27 08:14:00 följande:

Jag är bara i v.11 än så länge, men peppar peppar så verkar det som att illamåendet sakta men säkert börjar lägga sig. Men jag känner mig inte alls gravid längre! Brösten är lite ömma men annars verkar alla symptom försvunna :P vet inte om det är vanligt eller om man ska va orolig haha!

Igårkväll skrev jag och min sambo papper på ett hus, det värsta är att vi får nycklarna den 1/12!!!! Bara en månad, så nu måste vi hinna sälja vår lägenhet typ igår! Haha man känner stressen lite!

Hur mår du själv?

Skönt att det börjar släppa redan. Aldrig kul med illamående.

Jodå mår bra.. känner av bebis flera ggr om dagen nu. Går in i v24 på torsdag.

Kul med husköp Grattis :)

Vi ska också flytta snart.. radhus med trädgård och större yta. Dock hyres men vi är nog inga husmänniskor :)
  • Ananass
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-27 08:38:27 följande:

Skönt att det börjar släppa redan. Aldrig kul med illamående.

Jodå mår bra.. känner av bebis flera ggr om dagen nu. Går in i v24 på torsdag.

Kul med husköp Grattis :)

Vi ska också flytta snart.. radhus med trädgård och större yta. Dock hyres men vi är nog inga husmänniskor :)

Åh vad härligt det måste vara när man börjar känna lite mer :) får man fråga när det började synas på dig att du är gravid? :) är orolig för att jag bara ska se tjockare ut hela tiden haha :P

Tack :D
    Ananass skrev 2015-10-28 14:09:07 följande:

Åh vad härligt det måste vara när man börjar känna lite mer :) får man fråga när det började synas på dig att du är gravid? :) är orolig för att jag bara ska se tjockare ut hela tiden haha :P

Tack :D

Ja, det är mysigt :)

Jag började få lite mage redan i v8 och nu har jag ordentlig gravidkula; )

Men i v 12 så gick det att se att jag var gravid. Men tredje barnet så kanske därför man ser tidigare.
  • Ananass
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-28 18:35:49 följande:

Ja, det är mysigt :)

Jag började få lite mage redan i v8 och nu har jag ordentlig gravidkula; )

Men i v 12 så gick det att se att jag var gravid. Men tredje barnet så kanske därför man ser tidigare.

Oj så tidigt hehe! :) jag går in i v13 imorgon, de påstår att man ska kunna slappna av och andas ut lite när 12 veckor har gått, men jag vet inte hur man skulle kunna göra det när man inte fått något som helst livstecken från den i magen :P. Var på inskrivning i måndes och lämnade prover och sånt, hon sa jag hade "ovanligt bra järnvärde för att vara gravid", det skrämde mig haha! Känns som något är fel larvig som man är! :P
    Ananass skrev 2015-11-04 21:04:19 följande:

Oj så tidigt hehe! :) jag går in i v13 imorgon, de påstår att man ska kunna slappna av och andas ut lite när 12 veckor har gått, men jag vet inte hur man skulle kunna göra det när man inte fått något som helst livstecken från den i magen :P. Var på inskrivning i måndes och lämnade prover och sånt, hon sa jag hade "ovanligt bra järnvärde för att vara gravid", det skrämde mig haha! Känns som något är fel larvig som man är! :P

Försök o slappna av. . Mår du ff illa? Ont i brösten?

Kommer dröja många veckor till innan rul som lugnar en. Men det kommer gå bra.. du ska inte göra kub?

Vad hade du för värde då?
  • Ananass
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-11-04 21:22:29 följande:

Försök o slappna av. . Mår du ff illa? Ont i brösten?

Kommer dröja många veckor till innan rul som lugnar en. Men det kommer gå bra.. du ska inte göra kub?

Vad hade du för värde då?

Ja jag kräker fortfarande nästan varje morgon men det har börjat avta lite! Men brösten är fortfarande precis lika ömma som de vatt hela tiden!

Nä inget kub, det erbjuds bara kvinnor över 35 här, jag är bara 23. Visst man kan ju göra det privat men det är en bit att köra och kostar en del, så det avstår vi nog.

Jag fick inbokat RUL den 15/12, och den 26/11 ska jag göra glukosbelastning pga övervikten och då skulle vi även lyssna på hjärtljud. Så jag hoppas man kan känna sig lite lugnare efter det! :)

128 tyckte jag hon sa på järnvärde!
  • Sabina Barnmorskestudent

Hej,

Jag gästar er tråd en sväng :) Jag är inte gravid just nu, men har tre barn.

Just nu är jag däremot barnmorskestudent vid Linköpings universitet och är igång med mitt examensarbete i vilket jag har valt att försöka belysa vilket bemötande och stöd som gravida kvinnor med ett inskrivnings-BMI >30 har upplevt från mödravården.

Om du är gravid i graviditetsvecka 30 eller senare och kan tänka dig att ställa upp på en intervju, skicka ett mejl till mig så ser jag till att du får mer information!

Det underlättar om du bor i Östergötland, Sörmland eller Stockholmsområdet. Allt material såväl inspelat som renskrivet behandlas enligt gällande lagstiftning, dvs. det kommer att avidentifieras, behandlas konfidentiellt och förvaras inlåst. Studien ligger sedan, som sagt, till grund för mitt examensarbete som planeras vara färdigt i maj nästa år.

Hör gärna av dig!

Sabina
    sabbe294@student.liu.se

• Snelson

Jag vägde 99kg vid inskrivningen i v 6, är 171cm lång. Nu är jag i v 15+2 och vägen 94kg. Någon mer som har gått ner i vikt i början? Jag äter det jag är sugen på men mitt sockersug är borta och blir mätt snabbare.jag har inte kräkts nånting. Tränar ingenting...

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.