sweetliquorice skrev 2015-01-29 21:10:12 följande:
Jag är ny här, kan inte läsa alla kommentarer då det är för många. Jag vägde 89 men gick upp till 93 runt jul. Det verkar som att jag inte kan bli gravid men jag får, pga min vikt, ingen hjälp. Min sambo och jag vet alltså inte om det är fel på någon av oss eller om det bara är min vikt som ställer till det.
Jag stress och tröstäter konstant. Jag känner mig så dålig som trots den stora viljan att få ett barn inte kan sluta äta. Finns det någon med liknande problem där ute? Eller är jag helt ensam?
Hej! Nej du är inte ensam. Jag var i precis samma situation. Jag och min sambo hade försökt i 4 år utan resultat och hade påbörjat en utredning på reproduktionskliniken. Men oavsett vad utredningen visade skulle jag ju inte få hjälp pga min övervikt. Vi hade gett upp att få barn och bestämt oss för att få våra provresultat från repro kliniken ( vi var kallade i augusti förra året) sen kontakta Stork kliniken i Danmark och få hjälp där.
Då plötsligt, efter 4 år, midsommarveckan förra året, fick jag reda på att jag var gravid! Ska föda min dotter om ett par veckor
Förstår hur jobbigt ni har det och hur svårt det är att inte trösta sig med mat när man mår så dåligt över en situation. Det blir lite av ett moment 22.
Mitt tips är, kolla upp stork kliniken, sluta klandra dig själv, och förlora inte hoppet!
Stort lycka till!