• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Luna85

Hej!

En fråga..

Jag är nu i v 38 å har gått upp 26kg, väger nu 110...

Har sen 5 år gjort en gbp, men äter som en häst :(

Nu till min fundering, jag har värsta hänget uner gravid magen, som senaste två veckorna har börjat svida, bränna ja de gör rent ont ibland.. Har ngn annan det så?

Å kommer jag få kvar de där jätte hänget sen?

• Yarrow

Luna85, det finns en tråd för gbp opererad och gravid. Kanske är lättare att få svar där..

• saganomenfantasi

Hej! Jag har följt er tråd LÄNGE! och hoppats på att få hoppa in här i framtiden. Den här månaden bestämde vi oss för att sluta med skydd och äntligen påbörja bebisverkstaden=D Så förhoppningsvis så får jag vara med här om ett tag!

Det enda problemet jag har (förutom övervikt då ;) ) är att min mens är så oregelbunden. Ibland har den hoppat över ett par månader, förra hösten blödde jag varje dag i över två månader och nu när jag i Januari tänkte försöka hitta ett samband mellan när den kommer så lyckas jag inte alls.

Jag hade mens från den 19 jan (började med lite röda flytningar) till den 27 jan. Sen kom mensen igen den 9 Feb (röda flytningar) och det har blivit mer för varje dag. Så jag har mens just nu. Hur tusan ska jag kunna räkna ut ägglossning?! Någon expert här inne?;)

• mammatessie
    saganomenfantasi skrev 2014-02-14 14:21:12 följande:
    Hej! Jag har följt er tråd LÄNGE! och hoppats på att få hoppa in här i framtiden. Den här månaden bestämde vi oss för att sluta med skydd och äntligen påbörja bebisverkstaden=D Så förhoppningsvis så får jag vara med här om ett tag!

Det enda problemet jag har (förutom övervikt då ;) ) är att min mens är så oregelbunden. Ibland har den hoppat över ett par månader, förra hösten blödde jag varje dag i över två månader och nu när jag i Januari tänkte försöka hitta ett samband mellan när den kommer så lyckas jag inte alls.

Jag hade mens från den 19 jan (började med lite röda flytningar) till den 27 jan. Sen kom mensen igen den 9 Feb (röda flytningar) och det har blivit mer för varje dag. Så jag har mens just nu. Hur tusan ska jag kunna räkna ut ägglossning?! Någon expert här inne?;)
    Om jag var du skulle jag använda mig av ägglossningstest. Måste vara väldigt svårt att räkna ut annars då du har oregelbunden. Jag hade mellanblödningar ett tag som jag märkte kom i anslutning till äl men då var det int elika rikligt som mensen och det gav sig på några dagar. Vanliga mensen kunde sitta i upp till 10 dagar. Kan det vara mellanblödningar du har också? Lycka till i bebisverkstan och jag håller tummarna för att ni lyckas snabbt.
    Blivande trebarnsmamma
  • saganomenfantasi
    mammatessie skrev 2014-02-14 15:10:33 följande:
    Om jag var du skulle jag använda mig av ägglossningstest. Måste vara väldigt svårt att räkna ut annars då du har oregelbunden. Jag hade mellanblödningar ett tag som jag märkte kom i anslutning till äl men då var det int elika rikligt som mensen och det gav sig på några dagar. Vanliga mensen kunde sitta i upp till 10 dagar. Kan det vara mellanblödningar du har också? Lycka till i bebisverkstan och jag håller tummarna för att ni lyckas snabbt.
    Nej det är nog tyvärr inte det. Nu är jag inne på 6 dagen med blödningar och nu är det mkt. Måste byta tamponger många gånger om dagen ;) (som man vanligtvis gör) så då kan det väll inte vara mellanblödningar?. Tack för tipset jag tänkte inte ens på tester. Hittade nån sida med 14 st för 100. Perfekt ju :D
  • Yarrow
    saganomenfantasi skrev 2014-02-14 14:21:12 följande:

Om man har rktigt oregelbunden mens kan man kontakta gynekologen för att få hjälp med det. Kan ju vara en gyekologik anledning till att den är så ordelbunden med
  • saganomenfantasi
    Yarrow skrev 2014-02-14 15:21:12 följande:
    Om man har rktigt oregelbunden mens kan man kontakta gynekologen för att få hjälp med det. Kan ju vara en gyekologik anledning till att den är så ordelbunden med
    Ja, jag ska gå till min gynekolog om det inte tar sig. Var ju hos henne förra hösten då jag blödde så mycket och hon sa att det kan bli svårt att bli gravid när man har så pass oregelbunden mens. Sen nämnde hon ju såklart vikten också och att den kan vara en faktor och skulle jag få problem kunde jag komma tillbaka. Nu har det ju ännu inte varit aktuellt så vi får se!
    Vill dock inte gå till nån som tjatar om vikt. Tycker inte om det:/
    Jag gick till  en läkare för HALSEN förra våren och han ville att jag skulle väga mig och påpekade att övervikten inte var bra. Va skulle det vara bra för när man har halsfluss? haha usch. Hur hanterar ni sånt? skakar ni bara av er det? Jag önskar att jag inte skulle bry mig.

Sist jag var hos henne vägde jag även mindre än vad jag gör nu. Nu väger jag 88/89 kilo (pendlar mellan det) har varit uppe i som högst 93.6. Då vägde jag dock runt 83. jag är 168 lång.

• Yarrow
    saganomenfantasi skrev 2014-02-14 15:29:35 följande:
    Ja, jag ska gå till min gynekolog om det inte tar sig. Var ju hos henne förra hösten då jag blödde så mycket och hon sa att det kan bli svårt att bli gravid när man har så pass oregelbunden mens. Sen nämnde hon ju såklart vikten också och att den kan vara en faktor och skulle jag få problem kunde jag komma tillbaka. Nu har det ju ännu inte varit aktuellt så vi får se!
    Vill dock inte gå till nån som tjatar om vikt. Tycker inte om det:/
    Jag gick till  en läkare för HALSEN förra våren och han ville att jag skulle väga mig och påpekade att övervikten inte var bra. Va skulle det vara bra för när man har halsfluss? haha usch. Hur hanterar ni sånt? skakar ni bara av er det? Jag önskar att jag inte skulle bry mig.

Sist jag var hos henne vägde jag även mindre än vad jag gör nu. Nu väger jag 88/89 kilo (pendlar mellan det) har varit uppe i som högst 93.6. Då vägde jag dock runt 83. jag är 168 lång.

Alltså, så jävlans överviktig är du ju ändå inte. Jag vägde 130 kg när jag kontaktade min gynekolog. haha ;)

Nä, men alltså, om man går ner typ 10% av sin övervikt så ökar man chansen betydligt för att bli gravid. Jag vägde 102 kg när jag blev gravid första gången och denna gången vägde jag 90 kg. Denna senaste gången fick jag dock hjälp av provera och pergotime men det fungerade på första försöket :)

• saganomenfantasi

Nej jag vet! Och jag är faktiskt ganska nöjd med mig själv även om omgivningen verkar tycka tvärtom;) jag rör även på mig både gym och promenader men men. Okej tio procent då är jag ju på god väg! Stod att jag tydligen behöver gå ner 18 kilo någonting. Har gått ner 4,8 från december. :)

• saganomenfantasi

(Vet inte hur jag citerar via mobil) läste din historia på din profil yarrow. SÅ himla häftigt! Vad underbart det måste kännas för dig att få vara gravid efter allt det där :)

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.