• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • plopp76
    Yarrow skrev 2014-09-07 20:51:56 följande:

Plopp76, vilken vecka är du i? Jag har själv haft 4 missfall men aldrig så sent i graviditeten som tur är. Nu är jag gravid i vecka 36 så för mig är det snart dags :)

Tiiiidigt! BIM igår så jag har precis plussat :)

Oj, vecka 36, spännande! Har graviditeten varit bra för dig? Trist med 4 missfall... Usch det vet jag inte om jag skulle orka. Har du fått må bra denna gång?
  • Yarrow

Plopp76. Ja vi kämpade i 5 år för vår son så de va jobbigt. Men jag var ändå stålsatt på något vis. Min mamma har haft 9 missfall varav 2 av dem sent i graviditeten. Ett par tvillingar förlorade hon så sent som vid förlossningen. Så jag vet hur hon har kämpar för mig och mina syskon, hon är det starkaste person jag känner och om jag ens kan förbli hälften så stark så kan jag gå igenom vad som helst känns det som. Som sagt, tur i oturen så va alla mina missfall innan vecka 8 men det är ju tillräckligt med tid för att hinna börja hoppas, planera och längta :(

Jag har haft en jättebra graviditet faktiskt så det är synd att klaga. Ingen foglossning eller liknande. Bara trött och så men det kan jag leva med. Trist för min son dock som bara är 15 månader gammal. Han blir ju lätt uttråkad när mamma är tråkig och inte kan leka.

• Oväsen

Hej!
    Jag är överviktig och väntar mitt 3:e barn. Är tyvärr lite större denna gång än tidigare graviditeter och känner att jag är lite rädd inför vad sjukvården ska säga. Jag vet att jag är tjock och jag vet att det inte är bra men det finns olika sätt att säga sånt på (har haft vissa dåliga erfarenheter i tidigare graviditeter men överlag har det ändå varit bra). Skulle vara skönt att kunna utbyta lite tankar och känslor med andra i liknande sits.

Jag är 37 år och väntar som sagt mitt 3:e barn men det var 7 år sen sist så det känns som att det var väldigt längesen jag var med om detta. Är ännu bara i v. 6 och jätterädd för att få missfall. Kämpade länge med att bli gravid och vill så gärna att det ska gå hela vägen.

• Stampe
    Oväsen skrev 2014-09-18 16:34:54 följande:

Hej!

Jag är överviktig och väntar mitt 3:e barn. Är tyvärr lite större denna gång än tidigare graviditeter och känner att jag är lite rädd inför vad sjukvården ska säga. Jag vet att jag är tjock och jag vet att det inte är bra men det finns olika sätt att säga sånt på (har haft vissa dåliga erfarenheter i tidigare graviditeter men överlag har det ändå varit bra). Skulle vara skönt att kunna utbyta lite tankar och känslor med andra i liknande sits.

Jag är 37 år och väntar som sagt mitt 3:e barn men det var 7 år sen sist så det känns som att det var väldigt längesen jag var med om detta. Är ännu bara i v. 6 och jätterädd för att få missfall. Kämpade länge med att bli gravid och vill så gärna att det ska gå hela vägen.

Jag känner igen mig i det du skriver. Detta är också vårt 3e och det är 10år se sist. BM sa inte så mycket om min vikt. Hon frågade lite om kost och motion. Hon nöjde sig med det och sa att jag skulle fortsätta med mina dagliga promenader. Nu har det inte blivit så då jag har foglossning och går och står mycket på jobb. Men jag äter inte så mycket onödigt. Min BM är rätt tråkig och jag känner inte direkt ngt stöd el att jag vill öppna mig så mycket för henne. Hade väldigt mycket molvärk i början och på inskrivning nr 1 svarade hon på det. "Ja vi får ju se, bara tiden kan utvisa" jag tog det som, ja det blir nog mf. Medans vart man än läste om det så stod det att det var normalt. Hon kunde ju sagt ngt som lugna mig och inte denna dumma kommentar. Känns dumt att byta så får stå ut med henne.

Grattis till pluset det kommer säkert gå hur bra som hellst!!!
  • Oväsen

Stampe, tack så mycket! Jag hoppas verkligen det går bra. Brösten växer, jag springer och kissar konstant och mår illa så fort jag är lite hungrig (och hungrig är jag hel tiden just nu) så nåt händer det i kroppen i alla fall Glad Jag får hoppas på att jag kan hitta nån bra BM. Bor inte i samma stad nu som jag gjorde innan och jag har ingen koll alls här vad som anses vara bra och vad som anses vara dåligt. Allt jag begär är att man bemöter mig med respekt och empati på samma sätt som man bemöter en normalviktig gravid. Tänkte ta itu med att leta bm nästa vecka.

• Acire94

Hej på er!
    Är så glad att jag hittade den här tråden och hoppas jag kan hoppa in!
    Jag är 20 år gammal och väger alldeles för mycket, eftersom att jag bara är 163 lång så blir det ännu värre. Avslöjar dock inte vikten i nuläget då jag skäms så otroligt.

Det här är första barnet och jag är i vecka 12 (11+5) så jag och sambon är överlyckliga! Vi behövde "bara" första i ca ett halvår men på den tiden har jag även hunnit få ett tidigt missfall i vecka 5.

Jag sökte efter en sån här grupp då det finns en del saker som man inte vågar prata om i sin "vanliga" grupp! T.ex. om att man är orolig över att magen inte kommer få den där gravidformen utan istället se ut som ett B hela graviditeten!

• Yarrow

Välkommen hit Acire94, är inte så väldigt mycket aktivitet här nu. Men det kommer och går, behöver nog bara fylla på med lite fler gravida :)

• Yarrow

Har ju glömt att skriva att vår lillebror har kommit. Han dök upp den 8 okt, en dag innan bf. Storebror är väldigt snäll och än så länge gillar han lillebror, hoppas det håller i sig :) mycket pussar och bus hela dagarna nu.

• Flizz

Lite roligt att jag hängde här när jag var gravid med dottern, nu är hon drygt 2år :)

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.