• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Emzz

Hej allihop här är en till tjockis som gärna söker stöd från flera likasinnade. har massa rädslor med graviditet och övervikt :/
    är på 9+5 idag så fortfarande tidigt och har ett mf bakom mig.

Nåt som är konstigt är att min mage växt flera centimeter redan, men det måste väl vara tarmarna som alla säger antar jag? 

hoppas det är okej att jag hoppar in här med er?

• gumman2011
    Finlandssvenska skrev 2012-08-13 14:34:44 följande:
    Hejsan här är en till med övervikt som är gravid i vecka 25. BF 1 december... Hade BMI på 37 vid inskrivning i vecka 5 och har sen dess gått ner 8 kg med idel illamående till för en par veckor sedan. Har nu börjat må ok äntligen men går fortfarande ner i vikt men ingen fara eftersom babyn ändå växer som den ska och får den näring som behövs... Och magen växer exakt enligt BM:s kurvor... Vad gäller kläder så brukade jag ha 44 i storlek på byxor från HM men har nu fått köpa storlek 40 på mammabyxor (slimfit modell av jeans) och dom är nästan för stora nu, så all vikt jag går ner verkar försvinna från höfterna , magen blir ju större och brösten men resten verkar försvinna på rätt ställen... Är tvungen att göra glukostest då BMI är för högt men har inte klarat av att göra det ännu men ska försöka göra det på torsdagen nu då jag inte spytt på en par veckor... Nån annan som gjort glukostest och är det något speciellt jag ska tänka på då jag gör testet?

Tips med glukostestet är att välja med citronsmak. smakar inte sådär jätte mycket och SVÄLJ ALLT på en gång. tänk inte efter vad det smakar eller nåt sånt. Tyvärr så får man ju inte ha något till då det späder ut vätskan i kroppen och kan ge helt felaktiga resultat. Och sista tipset är att andas efteråt för det är extremt sött. nästan så det blev beskt tyckte jag.
  • StarStruck

V 37 för min del idag.
    Vi var på TUL och bebis vägde runt 3 kg och låg perfekt mitt på kurvan och mycket hår har hon ;) 

• prickig katt

Sitter hos BM och har just svalt min sirap... Det ligger en pizzeria mitt emot -vilket hån!

Ang. Kläder tycker jag också det är svårt. Har 44/46 och xl annars men nu som gravid funkar vanlig L i både mammakläder och vanliga och har snarare 42/44, 46 är på tok för stort! Det är som vikten omfördelats lite...?

m&m's
  • Pudel

Kläder är ju himla intressant. Har fortfarande mina vanliga kläder, kanske mest för att jag i 9 fall av 10 har klänningar på mig.

Har köpt två mammaplagg, en pop-tröja och en gravidklänning. Har "bara" 12 veckor kvar nu  (kommer förlösas en vecka tidigare) och magen verkar inte bli jättestor.

En fråga, mäter er bm er mage? MIn har aldrig gjort det och jag är ändå i vecka 27.

• natalie72
    Tigerkakan skrev 2012-08-13 15:49:13 följande:

Förstår att det är en lång väntan! Men jag håller tummarna att allt ser bra ut imorgon!

Tyvärr visade det sig, som jag nästan kände på mig, att mitt foster var dött... Ska in imorgon för en "second opinion" och för att diskutera vilken behandling jag ska genomgå... Det känns just nu förfärligt...

Jag önskar er andra lycka till med era graviditeter! kram på er 
  • c89
    natalie72 skrev 2012-08-14 12:36:36 följande:

Tyvärr visade det sig, som jag nästan kände på mig, att mitt foster var dött... Ska in imorgon för en "second opinion" och för att diskutera vilken behandling jag ska genomgå... Det känns just nu förfärligt...

Beklagar Rynkar på näsan
  • Sagolina

Usch det är verkligen hemskt att få höra att fostret har dött. Trots att man haft det på känn...
    Var med om samma för lite mera än 2 veckor sedan...
    Styrkekramar till dig!  
  • Tigerkakan

Beklagar! kram
  • blåbär02
    natalie72: Jag beklagar verkligen.. =/ Fy så hemskt.
    Jag vet inte varför, men jag har lite den känslan också, att min bebis inte lever. Vet inte varför, men det är bara en känsla jag har.. Känns sjukt. Om ett par veckor får vi veta.
    Alla andra säger att det är såklart att den lever så jag hoppas dom har rätt..  
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.