• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • prickig katt

Så fina ni är tjejer! Jag blir så himla glad av denna tråden :D Underbart! Sträck på er alla härliga, vackra tjejer!

m&m's
  • ettplustack

Jag har också svårt att få i mig vatten, allt annat sött och sliskigt går ner men vatten... Ja nu när vi är nyttiga dricker jag en hel del vatten men det blir mest på kvällarna och till kvällsmaten, på dagarna dricker jag fil eller mjölk =)

I dag har jag ätit havregrynsgröt med russin äppelmos och mjölk, till lunch två knäcke med makrill och ägg och ett glas a-fil. Och mellanmål, a-fil igen och till middag kotletter två potatisbullar och pizzasallad ha ha konstig blandning, tänkte unna mig lite nötter i kväll =)

Jag känner mig mer i fas nu och det känns jättebra, redan efter så få dagar har jag fått inspirationen tillbaka att vara nyttig och hälsosam =) På fredag ska vi unna oss en lunchbuffe men inget godis, kakor eller läsk fören tidigast måndag, nötter ja där fuskar jag lite ;)    

• Thesss
    blåbär02 skrev 2012-08-15 18:03:30 följande:
    Jag känner mig också bara fet... Suck.
    Har ju sett gravid ut i flera år, pga fett! Uscha.

Mår fortfarande oroväckande bra. Någon mer?
    Kan dock fortfarande inte äta så mycket.

Sen får jag inte i mig tillräckligt med vatten. Hatar att hälla i mig vatten.
    Blir bara kissnödig och då irriterad.
    Hur gör ni för att få i er massa vatten?

Blir så orolig när jag läser att fostervattnet byts flera ggr om dagen
    och så dricker jag inget!! Gaah. Blir galen på mig själv, men dricker jag
    då äter jag inget (blir för mätt)
    Suck så jobbigt.             
    Jag mår verkligen också oroväckande bra!! Känner mig absolut inte gravid och hade det inte varit för att mensen uteblev och jag tog ett graviditetstest så hade jag inte haft en aning om graviditeten!!

Men samtidigt ska vi väl vara glada över att få må bra, för så länge vi inte vet något annat så är det ju en normal graviditet... 
  • blåbär02
    Thesss skrev 2012-08-15 19:25:59 följande:
    Jag mår verkligen också oroväckande bra!! Känner mig absolut inte gravid och hade det inte varit för att mensen uteblev och jag tog ett graviditetstest så hade jag inte haft en aning om graviditeten!!

Men samtidigt ska vi väl vara glada över att få må bra, för så länge vi inte vet något annat så är det ju en normal graviditet... 

JO jag vet, man borde ju vara superglad, men... någonting vill jag känna! ;)
    Nu har mina ömma bröst slutat ömma och sen är allt normalt, nästan iaf.

Sen när man har en tjockismage som har sett ut som att den har varit gravid läänge som inte växer
    blir man ju orolig.. Men jag är bara i v 16, kanske den drar iväg snart..!
    Hoppas! :)

• Johlin

Modiga ni är som lägger upp bilder i underkläder. Själv vet jag inte om jag skulle våga ta en bild på mig själv i underkläder, tror fettman skulle bli för verklig då. Nu när ni varit så modiga så vill inte jag vara sämre, får se om jag knäpper någon bild ikväll. Att se på bild är kanske just det man behöver för att få tummen ur!

• Linis

Ni är så fina! Här är en tjockis som är på första försöket med killen denna månaden. Misstänker dock mens då alla test visar - och alla symptom är borta men vi försöker igen nästa månad..

• c89
    norskan skrev 2012-08-15 18:23:18 följande:
    Efter mycket velande fram och tillbaka under dagen så kan jag dela med mig av bilder också *smått ångest* ;)
    Har tyvärr ingen "före" bild men jag var lite mindre än v 11 bilden iaf.

Största skillnaden för mig är att jag alltid har varit ganska "platt" mellan brösten och naveln så har jag i stort sett haft en "limpa" rakt över magen med ett veck över och under. Nu känns det som att det bara är stort överallt :P

Äh, du är ju jättefin! Solig
  • CinnamonMai
    Johlin skrev 2012-08-15 19:29:07 följande:
    Modiga ni är som lägger upp bilder i underkläder. Själv vet jag inte om jag skulle våga ta en bild på mig själv i underkläder, tror fettman skulle bli för verklig då. Nu när ni varit så modiga så vill inte jag vara sämre, får se om jag knäpper någon bild ikväll. Att se på bild är kanske just det man behöver för att få tummen ur!
    Jag tvekade länge, men tänkte sen att jag måste ha lika stor rätt att visa min gravidmage som alla andra, även om jag är fet. Solig Men visst, en viss ångest innebär det att lägga upp en bild på sig själv....
  • CinnamonMai
    Whoeix skrev 2012-08-15 17:50:59 följande:
    CinnamonMai: gu så snygga ben du har!!
    Jag är mitt upp i flytt här, och har lyckats packa väck laptopen. Skall försöka få in bild på min tjockismage (är i v10 bara så inget har förändrats än) så snart jag kan! :)
    Haha.. tack! Fokuserar alltid så mycket på det som är fult att jag missar det som inte är så illa med mig själv.
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.