• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Ingrid 149
    natalie72 skrev 2012-08-14 12:36:36 följande:

Tyvärr visade det sig, som jag nästan kände på mig, att mitt foster var dött... Ska in imorgon för en "second opinion" och för att diskutera vilken behandling jag ska genomgå... Det känns just nu förfärligt...

Jag önskar er andra lycka till med era graviditeter! kram på er 
    Kramar
  • Whoeix

Natalie72: åh nej!! Massa kramar! Jag vet hur det är, det är det hemskaste man kan få som besked

• Whoeix

Är det någon av er som vågar visa bild på
    eran vanliga mage, dvs innan gravidmagen syntes? Skulle vara roligt att se hur den ändras, på oss som redan har mage! Alla bilder man hittar är ju på smalisar hihi.
    Skall ta en bild på min mage idag, är i v9+1 så min mage ser ut som den brukar. Skall fixa in den på datorn ikväll och lägga upp. Vill ju ha "växande-mage-bilder" trots att jag är tjockis!

• c89

Jag har två bilder från när jag vägde 10kg mindre än när jag blev gravid. Tog dom i samband med att jag tänkte börja försöka gå ner i vikt och komma ner på normalt BMI.

Bilderna är dock mycket missvisande! Jag är verkligen större än jag ser ut, men mina proportioner är lurendrejeri för ögonen. Jag har sjukt stora bröst och är således tjockare än vad jag ser ut att vara, allt är större än vad det ser ut att vara! Spegeln gör en lite smalare också tycker jag Tungan ute

Vägde dock ändå 10kg mer än detta när jag blev gravid, syntes nog mest på magen, men fettet på mig brukar sätta sig ganska "proportioneligt".

Hade här BMI 34 (fetma).

• emmeth
    c89 skrev 2012-08-14 19:15:31 följande:
    Jag har två bilder från när jag vägde 10kg mindre än när jag blev gravid. Tog dom i samband med att jag tänkte börja försöka gå ner i vikt och komma ner på normalt BMI.

Bilderna är dock mycket missvisande! Jag är verkligen större än jag ser ut, men mina proportioner är lurendrejeri för ögonen. Jag har sjukt stora bröst och är således tjockare än vad jag ser ut att vara, allt är större än vad det ser ut att vara! Spegeln gör en lite smalare också tycker jag Tungan ute

Vägde dock ändå 10kg mer än detta när jag blev gravid, syntes nog mest på magen, men fettet på mig brukar sätta sig ganska "proportioneligt".

Hade här BMI 34 (fetma).

De där fantastiska proportionerna vill jag ha :P Ligger på BMI 35 men är inte i närheten av att se ut sådär :P Proportionerna är ju faktiskt det som avgör hur man "ses" :) 
  • c89
    emmeth skrev 2012-08-14 19:25:54 följande:
    De där fantastiska proportionerna vill jag ha :P Ligger på BMI 35 men är inte i närheten av att se ut sådär :P Proportionerna är ju faktiskt det som avgör hur man "ses" :) 
    Haha, fast å andra sidan så syns det inte så.
    Jag försöker att inte framhäva brösten i vanliga fall och har man inte tajta tröjor så syns ju inte proportionerna utan man ser mest bara ut som ett vandrande tält. Jag som då är tjock i vanliga fall ser ännu tjockare ut pga hur jag "måste" klä mig. Hellre det dock när jag har en älskad sambo som jag vet älskar mig över allt annat och att jag på så sätt slipper stirrande, onda blickar från andra Tungan ute Helt sjukt hur hatiska blickar man kan få om man har på sig något lite för tajt och i samma veva har förbannats med stora bröst Cool Försöker skratta åt det, men det är skönast att slippa och då klä sig därefter Tungan ute
  • ettplustack

I bildtråden för november har jag lagt ut bilder, kan inte lägga ut de här då min dator gick sönder och bilderna endast finns uppladdade =)

• Whoeix

C89: fantastisk ser du ut! Verkligen! Är avis på din mage! Jag har tagit kort, men måste låta lilla laptopen laddas innan jag kan ladda upp dem. Det är så väldigt tråkigt att man inte kan ladda upp bilder från mobilen...

• Finlandssvenska
    c89 skrev 2012-08-13 14:44:20 följande:
    Hm, är du kort då med tanke på att du har så pass "liten" storlek? Tänker, jag hade också BMI 37 vid inskrivning (har inte gått upp något i benen alls för har fortfarande samma storlek) men jag brukar behöva ha storlek 50 från H&M annars. 46-48 på andra ställen beroende på vad för affär.

Glukostest var för mig jobbigt, blev yr och sådär, men fick ändå bra resultat trots övervikt och min mormor har också typ 2-diabetes. Smart är att ha med något riktigt att äta direkt efter testet, banan, risifrutti eller vad som helst Glad  Lycka till!

Alla säger ju att man går upp så mycket mot slutet, men nu har jag snarare gått ner senaste veckan och ligger igen stadigt på totalt 10kg + sedan plusset! Har bara blivit 7kg upp fortfarande senaste 8 veckorna Glad

Jag är 165 lång eller kanske man borde säga kort.... Vikten är ganska jämt fördelad på hela kroppen ....
  • prickig katt

Åh va kul med magar från innan! Jag har ingen bild på min alls som ogravid, sjuk ångest...... c89, du är kanonfin! Både med och utan bebismage :) Visst är det så att proportionerna "luras". Jag har inte din lyckokropp alls men folk tror ändå aldrig på mig när jag säger vikt och stl. ;)

m&m's
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.