• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Whoeix

Ni som har gått lite längre i er graviditet, och som innan graviditeten hade en "hängbuk", vad har hänt med den? Har den tänjts ut så den inte hänger längre? Eller hänger den under gravidmagen?
    Också; kände ni er betydligt tjockare runt buken i v 8-9?
    Jag är i v 8+0 och mitt midjemått gar gått upp :( Känner mig otroligt osexig, min hängbuk som hade blivit mycket mindre. Nu är den stor igen :(

• LillaHallonet

Jag kände mig jätte extra tjock innan jag plussade. Plussade ju sent skyllde den uteblivna mensen på flytt-stress och sömnbrist.
    Jag har alltid haft en tendens till att kunna dra in magen så pass mycket att jag ändå sett rätt mindre ut (ni vet så som man gör framför spegeln ibland och sen släpper ut typ när man testar kläder) men det gick banne mig inte! Var jättedepp eftersom att jag börjat äta rätt och röra på mig.
    Sen kom ju förklaringen.

Ang hänget så hänger det väl lite än men har stramats upp lite är ju ett tag kvar för mig som är i vecka 25 att växa så längre upp lär det ju gå, det enda jag har "ångest" över är hur det kommer se ut när bebis kommer ut och allt trillar ner igen, kommer väl gå till knäna!!

• familjenekberg

Whoeix

Jag förstår hur du känner, jag gick ner 15 kg innan jag blev gravid. Och i början typ tills någon vecka sen kände jag mig bara tjock inte gravid är i v17 och nu börjar jag innse att det inte är fer som växer utan att det är Livmodern har ju bara gått upp 1 kg sen jag plussade. Med sonen hade jag häng hela graviditeten men det minskades och kunde gömmas i trosorna fick en fin mage då hoppas på samma sak denna gång.

• blåbär02
    Whoeix skrev 2012-08-08 23:49:13 följande:
    Ni som har gått lite längre i er graviditet, och som innan graviditeten hade en "hängbuk", vad har hänt med den? Har den tänjts ut så den inte hänger längre? Eller hänger den under gravidmagen?
    Också; kände ni er betydligt tjockare runt buken i v 8-9?
    Jag är i v 8+0 och mitt midjemått gar gått upp :( Känner mig otroligt osexig, min hängbuk som hade blivit mycket mindre. Nu är den stor igen :(

Jag är i v 15 nu, men jag tycker nog att min buk hnger lika mycket... möjligtvis liite spändare, får se om några veckor. Vill ha den fina formen på min mage, just nu känner jag mig fortfarande bara fet... =/
  • CookieKaka

Jag är i v.9+6 idag och har sedan jag blev gravid gått från 73 till 70kg till mina 156cm. Känner mig otroligt tjock och osexig. Har inskrivning på mvc idag och hoppas att bm är bra!

• Jonnasmamma08

Hoppar in här.
    Är gravid i v.12+2 med fjärde barnet. Vägde vid inskrivningen för 1 vecka sen 72.3 (är bara 157 cm lång)
    Fick då ett BMI på 29.2 eller va de va utav BM, alltid varit "smal" så blev lite ledsen och chockad över att höra att jag var överviktig.

Kan tillägga att jag fick tvillingar för bara 11 månader sen och gick då upp 25 kg med dom, på inskrivningen när jag väntade dom så vägde jag 55 och det va lagom för mig, va min strävan att hamna där igen men så blir man gravid, är så rädd att komma över 100 strecket :/

• natalie72

Hej!

Får man hoppa in här? Väntar barn nr 3, har två pojkar sedan innan (6 &3½). Är 174cm och vägde ca 90 när jag blev gravid och ca 93-94 nu... Är i v12 och har både inskrivning och kub nästa vecka. Är sååå himla stressad över vad BM ska säga ang min vikt... Lite besviken också på att jag redan gått upp... men precis som tidigare graviditeter har småätande varit enda botemedlet mot illamåendet... Får försöka skärpa till mig nu när illamåendet bara är sporadiskt! Vill helst inte fokusera för mkt på vikten men vet ju att det kommer att komma upp under inskrivningen, särskilt som jag medicinerar mot mitt höga BT, säkert till viss del pga min övervikt....

Just nu känner jag mig bara tjock och kan, som någon skrev, inte hålla in magen som jag brukade kunna innan... Längtar till magen istället antar en tydlig gravidform!! 

Skönt att ha hittat fler i samma situation! Ska bli roligt att följas åt! 

• Tigerkakan

Välkomna alla nya!

Natalie: vad roligt jag är i v 12 (med nr 2) och är typ 2 cm längre och väger några kg mer bara... Min bm är ganska cool ang vikten.. Hoppas du har samma tur..

• ettplustack

Vecka 26+0 i dag och väger 99,6. Har gått upp 3,6 kg totalt. Hoppas på att gå upp max 10 kg, känner att jag måste ändra kosten annars skenar nog allt iväg så här på slutet :(

• Ingrid 149
    GravidBF-Lista:Baby

Ingrid 149:         16/9
    c89:                    5/10
    Tigerkakan:        24/2

Min hängbuk har alltid funnits och finns nu med. Var utomlands i två veckor nu i sommar. Försökte dölja denna hängbuk med bikini underdelen, men gick väl sådär. Annars går det rätt bra att dölja den i byxorna.
    Just nu är det mesta bara jobbigt, förrutom att ligga i sängen med lite godis och en bra film....Cool

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.