Vi som är överviktiga & gravida.
Plopp76, vilken vecka är du i? Jag har själv haft 4 missfall men aldrig så sent i graviditeten som tur är. Nu är jag gravid i vecka 36 så för mig är det snart dags :)
Plopp76, vilken vecka är du i? Jag har själv haft 4 missfall men aldrig så sent i graviditeten som tur är. Nu är jag gravid i vecka 36 så för mig är det snart dags :)
Plopp76. Ja vi kämpade i 5 år för vår son så de va jobbigt. Men jag var ändå stålsatt på något vis. Min mamma har haft 9 missfall varav 2 av dem sent i graviditeten. Ett par tvillingar förlorade hon så sent som vid förlossningen. Så jag vet hur hon har kämpar för mig och mina syskon, hon är det starkaste person jag känner och om jag ens kan förbli hälften så stark så kan jag gå igenom vad som helst känns det som. Som sagt, tur i oturen så va alla mina missfall innan vecka 8 men det är ju tillräckligt med tid för att hinna börja hoppas, planera och längta :(
Jag har haft en jättebra graviditet faktiskt så det är synd att klaga. Ingen foglossning eller liknande. Bara trött och så men det kan jag leva med. Trist för min son dock som bara är 15 månader gammal. Han blir ju lätt uttråkad när mamma är tråkig och inte kan leka.
Välkommen hit Acire94, är inte så väldigt mycket aktivitet här nu. Men det kommer och går, behöver nog bara fylla på med lite fler gravida :)
Har ju glömt att skriva att vår lillebror har kommit. Han dök upp den 8 okt, en dag innan bf. Storebror är väldigt snäll och än så länge gillar han lillebror, hoppas det håller i sig :) mycket pussar och bus hela dagarna nu.
Acire94, ja det skiljer bara 16 månader mellan dem. Storebror förstår nog inte än men det går fint fortfarande. Han vill gärna vara med och mata och byta blöja. :)
MissKatty, tack :)!kan inte lägga in bild från ipaden men har lagt upp i min blogg! Wwww.sottnottochlagat.blogspot.se
Tack Yarrow, vad söt han är och vad stor storebror har blivit :) Det skilde inte så många cm på längden mellan våra :)
Tack Yarrow, vad söt han är och vad stor storebror har blivit :) Det skilde inte så många cm på längden mellan våra :)
Lever den här tråden?
Jag hade prövat ett flertal olika dieter men ingenting tycktes fungera. Min läkare tipsade mig om Raspberry Ketone - och efter 3 månader hade jag tappat 18 kilo! Rekommenderas varmt för den som önskar en smalare och hälsosammare kropp. Finns att beställas ifrån:
www.apo101.net/ga_ner_i_vikt
Kram och lycka till!
När började magen synas på er?
Nämen, så kul att det var liv i denna tråden igen :)
Här har jag en liten tredje pojk i magen, tror minsann jag funnits i denna tråden sen jag väntade min första son för 3 år sedan (ja här går det fort )
Är i vecka 21 nu, gjorde rul förra veckan. Denna pojk var helt oplanerad. Mina förra barn kom till med hjälp av pergotime så gick omkring över en månad och var gravid utan att vi visste det..
Jag går på gamlestadens barnmorskemottagning och bm som jag har en trevlig och säger saker på ett bra sätt. Men haft en annan då jag skulle skaffa minipiller och cellprov och hon var hemsk. Så jag är glad att jag fick hon som jag går hos :) själv, är du nöjd? :)
Åh va roligt! Vem/vilka bm hade du? Finns en där som jag inte tål, hade henne på mitt första cellprov och sen när jag skulle börja använda minipiller och var verkligen tjat om min vikt och skulle inte få bestämma vilken sorts minipiller jag ville ha etc.. Grrrr ser henne där ibland men är glad att jag inte behöver ha henne, hade bytt direkt :p
Ååh jag har också Gun-Britt! Väldigt snäll och säger saker på ett bra sätt och som du säger så är hon väldigt noggrann! Längtar tills nästa gång då jag ska få lyssna på hjärtat :)
Ååh jag har också Gun-Britt! Väldigt snäll och säger saker på ett bra sätt och som du säger så är hon väldigt noggrann! Längtar tills nästa gång då jag ska få lyssna på hjärtat :)
Åh attans att jag inte visste om det tidigare.. Var där i fredags. Så ska försöka komma ihåg att hälsa när jag ska dit 17 juni :)
Jaa jag får njuta än så länge. Blir nog att flytta ifrån Göteborg i september :(
Min kille bor i Nederländerna och jag ska flytta upp till antingen Östersund eller Umeå tills bebisen är född och alla papper/pass etc är färdigt och sen flyttar jag och bebisen till Nederländerna i december :)
Jaa det är sjuka priser nu :( därför jag väljer att flytta upp och så har jag min familj nära :)