• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

jashrinah skrev 2013-05-06 19:30:22 följande:
    är 12 dagar över idag , ska på överburenhets kontroll imorgon , har jag tur då så blir det igångsättning också !

annars kan jag behöva vänta ett par dagar till :( 

vaknade inatt och grät för jag var så trött på att vara gravid :P  
    Jag förstår det. Både jag och bebisen i magen ska hålla våra tummar för att det blir bebis i morgon då! Lycka till! :)

• Yarrow

Men fyyy, sluta skrämma mig nu tjejer ;)

Sitter här och dricker Hallonbladste, hoppas det hjälper min plutt att i alla fall komma i tid. Hahaha. Inte för att jag tror på sånt direkt men det skadar inte att prova :D

• Yarrow

Hagamannen sluuuuuuuuta!! Jag vill inte mer. Jag läste till och med veckans horoskop i ren desperation. I min mans stod det att han torsdag mer bli en lyckans dag, kanske träffar han en ny kärlek. Kommer inte Knyttet på torsdag kommer han få det hett om öronen. Hahahaha. Och jag har inte ens gått över än, måste nog tagga ner lite:)

• Yarrow

Hahaha, vet inte varför min iPad ändrar haha till Hagamannen... Hahahaha

• Yarrow

Novemberapril. Jäkla skitgrej egentligen, vi fick den i julklapp och det vi använder den till är att spela candy crush och slösurfa. Vilket man lika gärna kan använda datorn till med. Skillnaden att datorn skriver det jag vill att den ska skriva... Vad härligt att i fått komma hem, hoppas ni har det ordentligt mysigt :)

• Yarrow

Ja, hagamannen är tydligen ett populärt ord enligt ipaden :P

Nä, idag är jag lika trött på att vara gravid som igår. Värre lär det ju bli. Kom precis hem från tandläkaren också där jag har påbörjat en rotfyllning. Kul värre. Själva fyllningen får vi göra sen när Bebisen har kommit för det hinner vi tyvärr inte innan. Synd, hade så gärna blivit klar med det innan, vill bara få det gjort.

• Yarrow
    Wilmis07 skrev 2013-05-10 11:21:57 följande:
    Har tjuvläst till och från här i några månader Fick precis ett fint plus på stickan. Var helt säker på att det var kroppen som spelade mig ett spratt,då jag inte fick något utslag alls på äl testerna denna månaden. Så antagligen missade jag stegringen eller så hade jag den tidigare eller senare än jag trodde.
    Ha även ett utomkvedshavandeskap i botten så den oron kom också genast gnagande.
    Men nu ska jag försöka smälta detta och hoppas på det bästa.
    Grattis!!! :) Och välkommen hit!
    När jag blev gravid hade jag nte heller utslag på mina ÄL-stickor.. Eller ja,, jag hade svagt ökande stickor i nästan en vecka men enligt tillverkarna var det inte positivt så jag var hlt äker på att jag inte haft någon ÄL heller.
    å man kan ju inte riktigt lita på dem ;)
    Tur för oss! :)
  • Yarrow

Ja, det kommer in nytt folk här hela tiden :)

Bräckehäxan: Lycka till! Hoppas lillen vill titta ut snart! :)

• Yarrow

Själv så längde jag mig ut på stan idag. GIck och shoppade med en vän och sedan gick jag till min mans jobb för att slå följe med honom hem. Nu är jag totalt jävla slut i hela kroppen men hoppas väl på att det kanske börjar hända något.
    Det första datumet för BF var ju den 14 maj, blev sedan flyttad till 23 maj men den 14de passar ju bättre med när jag hade ÄL. Så han kan väl titta ut när som helst nu.
    Hans rum är klar, vaggan bäddad, spjälsängen bäddad, vagnen bäddad och BB-väskan står packad i hallen. Jag är såååååå redo!!

Hade lite kladdiga och slemmiga, genomskinliga flytningar i morse. Funderar på om det kan vara slemproppen som håller på att släppa. Kan de släppa lite i taget eller kommer allt på en gång? Jag brukr inte ha flytningar och när jag har haft så brukar de alltid vara mjölkiga, inte genomskinliga och slemmiga.

• Yarrow

Ja, det var bara slemmigt i morse och sedan har det inte kommit mer under dagen så.. Ja, var det lite slemmpropp så växer den ju tillbaka har jag hört..
    Men ja, det är första gången det slemmar sig ordentligt för mig under hela graviditeten, går in i vecka 39 så man hoppas ju att det är på G :D

Kul att det kommer in lite nya ansikten med :) Ser fram emot att följa er!

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.