• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

Ja, nu är jag på stridsstigen här ska jag tala om. Har varit på mässa idag och verkligen slitit ut mig i hopp om att förlossningen ska komma i gång.
    Fick till en färdknäpp igår med och nu ska jag dricka lite hallonbladste och slappna av lite. Får se om det händer något men allt jag har nu är ont i fötterna. Hahaha.

• Yarrow
    Jzon skrev 2013-05-11 21:23:01 följande:
    Ett litet tips Yarrow....BALLERINAKEX....ta en överdos ballerina. Ett paket å dagen efter va lilla fröken fräken ute MÅSTE bero på kexen.....nu är det 4år sedan och en ny kula pågång nu, efter RUL tänker jag börja hänga här åxå Om allt ser bra ut
    Tack för tipset :) Jag kör verkligen allt på en gång nu. Kanske blir lite ballerinakex till mitt te i morgon då så får vi se om det fungerar för mig med. :D
    Håller tummarna för att allt ser bra ut på Rulet!! :)
  • Yarrow

Det har lossnat från slemmproppen lite varje dag sen i lördags i alla fall. Idag kom det stora bitar som såg ut som snor. Ursäkta detaljerna. Hahaha.
    Men nu känns det som om det händer saker. Har ont i höfterna och under svanken och får värkar långt ner i magen emellanåt. De är inte regelbundna dock, har haft lite värkar på nätterna men idag har jag haft 3 st rätt kraftiga på dagen med. Varje gång håller jag tummarna för att det ska hända något men de går över och så komer den en nu flera timmar senare...

Jaja, bara att vänta. Har hållt igång verkligen hela helgen så jag är helt dödstrött i benen. Men en unge skulle jag nog klara att trycka ut.

Har satt ihop spjälsängen med, den står färdig brevid vår säng och jag låg och klappade på magen och tittadepå den i morse, kan inte fatta att lillknodden snart kommer ligga där och sova i stället för i min mage :)
    Nu längtar jag så att jag spricker!!! :D

• Yarrow

Vi får väl hopas det. Hoppas det är dags för dig med snart Bräckehäxan, jag skulle dö om jag fick gå över faktiskt.

Jag hade ju 14 maj om första datum och 23 maj efter Rulet så allt kan väl hända nu antar jag..

• Yarrow

Jag gillar verkligen inte att vänta. Inte på nåt, det kan min make skriva upp på. Haha :)

MissKatty- Skönt att allt såg bra ut :) Visst är det en helt fantastisk känsla att se den lilla ligga där inne. Helt overkligt att man kan se så mycket bebis långt innan man ens känner det :)

Bräckehäxan- Hoppas ni kan gå på bröllopet! Jag ska vara toastmadamme på en väns bröllop den 20 juni, då har vi ju hunnit landa och sånt men jag ska försöka få till allt i huvudet också. :) Men det ska nog gå bra. Lillplutten får vara med mina svärföräldrar några timmar själv bara, blir lite tidigt för barnvakt känner jag men det är nog jag som lider mest av det :D

Sömntutan- Hoppas du slipper snitt! Förstår verkligen hur du känner, jag som är kontrollfreak skulle mest tycka det vore skönt att veta exakt när bebisen kommer men jag vill gärna föda naturligt. Så då är det bara att vänta..

Vise versa- Vilken söötis! Nu längtar jag ju inte minder efter vår knodd :)

Och sist men inte minst Annanax- Krya på dig! Hoppas du mår bättre snart. Åkte själv på 2 förskylningar under graviditeten, asjobbigt tt både vara gravid och sjuk.

• Yarrow
    MissKatty skrev 2013-05-13 19:22:55 följande:
    Yarrow - Ja verkligen skönt. Nyligen ikväll  kom ytterligare en liten blödning. Varför blöder man när allt ser bra ut. Frustrerande.
     För att djävlas, så är det ;) Jag blödde en gång men det var efter en mysstund med maken och väldigt sent i graviditeten så jag blev inte så orolig. Men en kort sekund, precis när jag såg blodet på pappret höll jag på att dö...
    Jag vet jag vet,, jag dör för typ allt. Det är nog min grej nu för tiden.

Fick förresten ett mms av min syster idag. Hennes katt fick kattungar för några veckor sedan och i morse hade alla kattungar lyckats klättra upp i hennes säng och låg utmed henne och sov när hon vaknade.
    Det var så himla gulligt att jag började störtgråta och när maken frågade vad det va så fick jag bara ur mig "Jag kan inte fatta att min syster får gosa med bebisar innan mig".. Hahaha
  • Yarrow

Igår kom vår lilla plutt. Slapp gå över tiden men fick en 16 timmar lång förlossning i stället. Men vi har väntat på honom i 5 år så det var det värt.

• Yarrow

Tack alla! Kommer förhoppningsvis hem i morgon så då kan jag bjuda på en bild. Sitter på mannens telefon nu. De räknade 16 timmar aktiv förlossning. När vi kom in hade jag haft smärtsamma sammandragningar i nästan 20 timmar så allt drog ut på tiden. Vattnet gick aldrig så de tog hål på hinnan vid 9, 6 timmar efter vi kommit in. Kl 3 var jag öppen 10 cm och var fruktansvärt trött så då fick jag dropp för att skynda på allt men han skyndade långsamt och tittade ut kl19. Då va jag helt förstörd, hade inte sovit på 2 nätter så jag hade inte klarat mycket till. I övrigt gick ju allt bra :) nu kanske inget låter sammanhängande alls, ser inte vad jag skriver p denna jäkla telefonen. Haha. Skriver mer när vi kommit hem

• Yarrow

Nu är vi hemma :) tröttnade på att sitta på bb och uggla, längtade hem så vi åkte idag även om vi fick stanna i en dag till om vi ville.
    Hugo mår kanoners och jag med för den delen även om kroppen är helt slut. Men det är ju inte så konstigt :) la mig på sängen för att amma lite och vips sov vi båda två. Så himla skönt att vara hemma.

Lillkillen vägde bara 2932g och var 49cm lång. Men vi visste ju hela tiden att han var liten. Och så kom han ju 8 dagar tidigt. Inget som märktes när han föddes doch, hehe. Jag avundas inte dem som föder 5 kg bebisar, det mste ju vara mirakel-kvinnor :)

Och ja, just det. Vågen stod på rediga 100 kg när vi åkte in. Idag väger jag 88 kg, snacka om bantningskur :)
  • Yarrow
    Bräckehäxan skrev 2013-05-19 20:54:53 följande:
    sista magbilden HOPPAS JAG!!

v 41+0 (!!!)

Åh wow vilken mage :) Nu väntar vi med spänning på innehållet :)
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.