• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

YoCheri skrev 2013-09-22 16:06:30 följande:
    Blir så paff av såna inlägg i en sån här tråd. Tror de flesta vet om riskerna.. 
    Jag fick skit till och med under hela födelsen med sista barnet. Fick uppläxning när jag låg naken och hade baby på väg ut. Den människan skall aldrig någonsin mer röra i min kropp.  
    Dom dyker upp lite då och då. Personer som har mer åsikter om andras liv, behovet av att "tracka2 på andra säger mer om den personen än om oss. Vi är i alla fall medvetna om våra "problem". Vi har varandra i tråden att ventilera oss, peppa och utbyta tankar och åsikter.
    Det bästa är bara att ignorera och inte bli provcerad för det är ju det dem vill.
  • Yarrow
    villbligravid2012 skrev 2013-09-22 21:27:48 följande:
    hej, jag är överviktig väger 95 kg 162 cm lång.. och jag blir inte gravid :'( kan man få lite tips? 
    Ligg lite ;) Nä, men skämt å sido. Hur länge har ni försökt?
  • Yarrow
    StarStruck skrev 2013-09-27 17:45:14 följande:
    Hur mycket hade ni gått upp i v 21? Jag har inte gått upp nånting, tvärt om. Är det vanligt?
    Jag hade gått ner 4 kg i vecka 21, allt är typ normalt. Haha :)
  • Yarrow

Aldrig någon som sa något om att barnet kunde bli litet till mig men han var väldigt liten när han föddes. Vägde 2900 och var 49 cm lång. Liten plutt som legat på underkurvan hela tiden men följer den bra och är ändå tidig i utvecklingen så det spelar ju ingen roll.

• Yarrow
    sabiina skrev 2013-10-13 19:28:13 följande:
    Åh jag längtar tills min mage börjar komma fram! Tills det är en bebismage och inte bara mjukt... När fick ni era magar?

Här är en bild på min mage i 14+5
    Det är ju en jättefin mage redan i vecka 14 ju :) Min syndes inte förren i vecka 19 kanske.. Men inte ordentligt så man fatta att jag var gravid förren i vecka 24 tror jag.
  • Yarrow

Asos.com har jättefina mammakläder
    bonprix.com har också en del, inte lika fina men helt okej. Jag rekommenderar deras avlastande bh, sista delen av graviditeten var den helt oumbärlig! :)

• Yarrow

Misskatty. Skönt att höra. Njut så mycket du kan nu den första tiden :) jag är i vecka 0 tyvärr, fick missfall men vi är på det igen! Har inväntat mens och äl i evigheter nu känns det som men nu är det dags igen.

• Yarrow

MissKatty, tack. Vi jobbar för fullt på det men min kropp verkar lite ur fas. Körde med äl-tester hela månaden men inte blev jag klokare för det. Haha. Men guuuud vad jag saknar att vara gravid. Helt galet, min lilla Plutt är ju bara 6 månader gammal. Hha

• Yarrow

Misskatty, ja vi visste ju redan innan att vi ville ha barnen tätt men hade tänkt att börja försöka efter jul. Och nu är vi redan inne på 3dje försöket. Hehe. Jag hade aldrig problem med foglossning eller sånt så jag kunde verkligen njuta av gravidmagen, man är höggravid alldeles för kort tid men det är ju lätt för mig att säga som hade en liten rund mage och ingen foglossning. Haha. NovemberApril: lycka till med operationen! Jag gjorde min förra sommaren och det är det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv! Utan den hade jag aldrig blivit gravid. Nu har jag inte gått ner i vikt på ett tag men har nästan gått ner 50 kg sen förra februari så jag är nöjd ändå :)

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.