Vi som är överviktiga & gravida.
Jag har varit helt säker på att det var en kille sen jag gjorde första positiva grav-testet. Vet inte varför men det bara kändes så.
Och det bekräftades även vid Rul då vi fick se en liten snopp och pung. :)
Jag har varit helt säker på att det var en kille sen jag gjorde första positiva grav-testet. Vet inte varför men det bara kändes så.
Och det bekräftades även vid Rul då vi fick se en liten snopp och pung. :)
För vår del var det också viktigt att veta könet. I början av graviditeten hade jag jättesvårt att förstå att jag alls var gravid. Hur mycket jag än pratade om det så kändes det alltid som om jag pratade om någon annan.
Att kunna prata om fostret/barnet och säga "Han" och nu sedan referera till honom vid namn har gjort det hela mycket mer verkligt.
Självklart har det att göra med att vi kämpade i över 4 år för att bli gravida och att jag sen jag var 14 trodde att jag inte kunde bli gravid.
Så ja, för vår det har det varit viktigt, att unna inreda barnrummet för en liten kille, välja namn o.s.v. Sen hade det ju inte spelat någon som helst roll om det var en tjej heller. Rummet hade troligen sett ut likadant ändå :)
Men nu har jag kunnat göra små monogramgrejer till rummet, t.e.x den här tavlan som blev klar igår :)
Tack Liisa! :) Kul att äntligten kunna göra lite roliga grejer till ett barnrum :)
Oj, vilken jävla novell.. Borde kanske göra något vettigt i stället.
Går in i vecka 38 idag eller i morgon.. beroende på hur man räknar (familjelivs uträknare säger i morgon, min app säger idag... Haha)
Viseversa: Vilken sötnos! Och så fint namn :)
Här är bebisen ännu inuti, längtar något så förkräckligt nu. Både på Bebis och att få tillbaka en kropp som inte går sönder efter en halv promenad :D
Vecka 38 nu så inte långt kvar.
6 kg är ju inte alls farligt! Tycker jag du ska vara nöjd med! Min bm är jättebra, behöver inte väga mig där utan jag väger mig på morgonen innan jag ska dit. Känns så himla mycket bättre än att stå där och väga mig med kläder på och allt.