Vi som är överviktiga & gravida.
Vad fin du är:) Väntar så på att få en babymage!
Vad fin du är:) Väntar så på att få en babymage!
Usch ha blivit så dålig på att äta middag då jag är ensam hemma på kvällarna... Idag blev det ett glas saft och 2kex när jag hade kommit hem. Inte särskillt bra...
Skall värma några piroger och koka te tills min sambo kommer hem, så kanske jag klarar natten sen.
Jag är hungrig hela tiden från frukost fram till tidig kväll (men håller mig nog till mina bestämda måltider, inget extra ännu!), men sen 17-18 tiden försvinner alla hungerskänslor och jag har inget behov av att äta mera. Någon annan som har liknande?
Dags för första ultraljudet idag! Vaknade för en timme sen och kunde absolut inte somna om när jag visste vad som skall hända om några timmar!
Ska vara sååå roligt att få se lill*n, men samtidigt är jag såå rädd att något skall vara fel... Nå, gäller att försöka tänka positivt, annars kommer jag vara helt förstörd innan vi kommer så långt som till mödrapolikliniken!
Inga kul nyheter på ultraljudet igår. Bm hittade inget hjärtljud och fostret var i storlek med 9v, då jag borde vara i v12. Missfall som ännu inte kommit ut...
Igår fick jag ett piller som förbereder kroppen på att få ut fostret och imorgon skall jag ta de piller som sätter igång att allting kommer ut.
Nu blir det att vänta på att kroppen återhämtar sig och samtidigt ta tag i vikten, sen skall vi försöka igen!
Idag har jag fått ok stämpel från läkare på att börja försöka bli gravid igen efter vårt MA i slutet av juli!
Eftersom min mens är nu hoppas jag på att om ungefär 4 veckor få meddela att jag är gravid och hoppar in här:)
Så glad att allting är ok och nu kommer jag att börja min graviditet på minst 10kg mindre än förra gången, känner mig ganska stolt:)
Kollar alltid in i tråden emellan och hoppas att jag snart får vara med helt igen (mensen borde kommit igår, men ännu märker jag inte av den :D)
Måste bara skriva en sak om barn och namn:
När min lillasyster föddes var jag(2½år gammal) av den bestämde åsikten att hon skulle heta Prinsessan Margareta Den Tjocka Och Den Feta. Kom från någon ramsa jag hade hört och tyckte det var ett passligt namn för min ´"lilla" lillasyster med en vikt på över 5kg och mätte runt 57cm vid födseln.
Kan dock påpeka att hon inte fick detta vackra namn, men Margareta heter hon i andra namn! Om det beror på min övertalningsförmåga eller på att namnet ligger i släkten har jag aldrig fått något bra svar på!
Efter några månaders frånvaro hoppar jag gärna in här igen!
Fick konstaterat MA i slutet av juli, efter 12v graviditet. Nu är mensen 5dagar sen och graviditetstestet visade positivt imorse!
Vågar inte lite till 100% på testet, så skall ta kontakt med rådgivningen på måndagen. Har hört att det kan ta upp till 3månader innan alla "gamla" horomoner efter MA:t är borta från kroppen.
Enligt FL och mina uträkningar är jag i v5 (4+5) idag, så ännu är det länge kvar tills jag får hålla i min baby...
Väger just nu ~95kg och har ett BMI på 33,7. Har ändå gått ner 11kg sen 28maj, så förhoppningsvis gör dessa kilon att jag har lite lättare under en graviditet! Nu skall jag försöka fortsätta med mina nya, hälsosammare vanor (mindre kolhydrater, mera grönsaker, mindre sött och mera motion), så hoppas jag att så länge som möjligt stå stilla i vikten!