Juni-barnen
De barn som endast får ersättning är de ok att ge dem en skvätt vatten nu mellan målen när de är så här varmt?
De barn som endast får ersättning är de ok att ge dem en skvätt vatten nu mellan målen när de är så här varmt?
Vid vilken ålder var era börjat svars le? Vi får små leenden ibland men bara så där att man ser att de är på gång typ, inget riktigt jättesmile precis..
Skönt att höra att de är fler som är "sena" då. Vi väntar så, på de där riktiga härliga leendet;)
Någon mer som fått tillbaka sin mens? Jag tror jag har fått de (7 veckor idag) men de är liksom inte klar rött blod som de brukar vara, utan jättejätte mörkt, näst in till brunt? Också sjukt mycket får byta binda ofta..
Vet att ni pratade om bärsjalar för ett tag sedan, min kille älskar att ligga i den, och jag får massa gjort samtidigt :) har lagt ut bild på bloggen om någon vill se, ( eftersom det fortfarande inte går att lägga ut bilder ifrån mobilen )
www.rebeckasoderblom.blogg.se
Funderar med på hormonspiral, vill veta allt, gör den ont att sätta in? Hur länge kan man ha den? Blöder man ofta? Vad kostar det? Är de svårare att bli gravid sen? Hur påverkas man hormonellt? Hade p-stav innan och först blödde jag i 6 mån sen höll de upp ett år och sen började jag blöda igen då plockade jag ut den..
Tänkte på det här med bad i badhus, här där vi bor får man inte börja på babysim förrän de är 4 mån, men får man bada med dem innan? Tänker på klor och bakterier?
En kanske dum fråga, men jag måste ändå ställa den. Kan man få igång amningen igen efter att ha lagt ner den? Ja menar när de är vana att ha fått ersättning nu i 4 veckor 4 veckor innan de fick han både och. De rinner fortfarande mjölk ur mina bröst och de va som sagt fyra veckor sedan jag la ner det, testade nu för skoj skull att lägga honom vid bröstet och då tog han det?!
Den största anledningen till att jag la av va att han inte tog bröstet men sen blev han ju inte mätt på mig heller, men de kanske ändat sig med, är de liksom inte vana vid att äta mycket nu? Ja menar han får ju 120 ml/gång
Vill någon vara gullig och länka till bildtråden hittar inte den..
Jag har med haft gravid symtom de sista, svettats mått illa vart trött osv.. Har sagt till sambon flera ggr -du är väl säker På att ingen kondom varit trasig.
Bra att de är fler då, trodde inte man kunde fp massa hormoner när man inte ammar dock..
I tisdags var vi på BVC ( 9 veckor idag) Hampus väger nu 5054 g och är 57 cm lång :) han äter fortfarande 120 ml ersättning och ett mål om dagen är utbytt mot baby semper bifidus. Han är en snäll liten bebis som nu börjat att prata och skratta :) älskar att vara mamma
Igår var Jag hos doktorn, har fortfarande hemsks problem med min rygg efter den mc-olycka jag var med i maj förra året. Så efter mycket tårar av smärta har jag äntligen fått en remiss på en MR-röntgen. Så skönt! Hoppas bara att man där igenom kan se vad felet är. Så skönt att Hampus sover på nätterna ( förutom när han vill ha mat då) för jag hade aldrig orkar denna smärta plus skrikande / vaken bebis.
Heter rebeckapamela på instagram :)
Hampus har sovit över hos sin mormor för första gången då vi var på kräftskiva igår, tror ni inte att han sover över natt målet för första gången? Somna 23 och mormor väckte för att byta blöja kl 06, hoppas att det fortsätter! :) men nu vill jag hämta min plutt längtar ihjäl mig!
sanna87:
Han är 9 veckor, ja det va skönt att allt gått bra:)
Vad konstigt www.rebeckasoderblom.blogg.se ibland kan det krångla lite med blogg.se, kul att du vill läsa:) är dock sämst på att uppdatera just nu..
Vi hade trädgårdsdop helgen som var, och allt blev så himla fint och bra. Vi var ca 50 personer och bjöd på kycklingpastasallad, med hembakat bröd, till efterrätt blev det tårta:) har inte lagt upp några bilder än men ni kan läsa om dopet i text www.rebeckasoderblom.blogg.se
Någon mer än jag som känner sig bortglömt ensam och lite utanför i sitt förhållande? När Hampus föddes så fick vi en nyförälskelse och jag tror aldrig att jag älskat min sambo så mycket. Men nu är det som om att jag inte finns? Allt handlar och kretsar runt den lille hela tiden. När jag ser honom med vår son blir jag alldeles tårögd. Men sen är det inte så mycket mer. Jag är så jävla rädd att jag håller på att sluta älska min sambo, är det hormoner eller vad är det som händer?
Jag har också pratat med honom, och vart som du rädd för att han ska sluta älska mig. Men nu inser jag att jag är mer rädd för att det är jag som kommer sluta älska honom. När jag senast prata om honom så menade han på att man man inte kan gå i sär nu när man han barn. Känns som att de är därför han typ "skiter" i vårt förhållande för att han vet att jag typ inte kan lämna honom. Allt jag vill är att känna mig älskad och sedd.