Inlägg från: Ensortsmamma |Visa alla inlägg
  • Ensortsmamma

Juni-barnen

Ställde mig på vågen innan och har nu 1 kg kvar att gå ner till start vikten. Hade dock inte planerat att gå ner så mycket, men bara för att jag mått så dåligt över amning så har jag rasat fort. Vägde 60 vid inskrivningen och 72 vid förlossningen.

• Ensortsmamma

Nangijala: : all min styrka till er, och mängder med kramar till er. Kan inte föreställa mig vad ni har framför er. Ett jätte stort grattis till er lilla pojk !

• Ensortsmamma

Igår la jag med stor sorg i mitt mamma hjärta ner amningen, nu har har stått i h och kämpat i nästan fyra veckor. Och har nu insett att jag missat hela första bebisperioden pga att jag bara mått dåligt, kämpar stressat och vart ledsen över detta med amning. Jag känner mig mycket lugnare och gladare redan, bara ledsen över att inte få amma.
    Han tar flaskan jättebra men är och har alltid vart så glupsk så vi får ha en lite trögare flaska. När jag amma hade vi medema calma flaskan. Han hade nu gått upp 250 g på en vecka och de va skönt :)

• Ensortsmamma

Oj flera ggr om dagen?! Hur ska man hinna? När de har ätit (typ enda vaken tiden) då vill man ju inte lägga dem på magen? Sen som nån sa så sover de ju..

• Ensortsmamma

Ni som har "ersättningsbarn" hur ofta och hur mycket äter de? Hampus är idag en månad och han varierar jättemycket, alltifrån 60 - 130 ml åt gången, tycker ju att de ggr han äter så pass mycket så borde han sova längre, men ne då kan han vara hungrig redan efter två timmar igen. Han kräks inte upp det bajsar gör han typ bara en gång per dag om ens det :( han kissar dock väldigt mycket..
    Hur blir era bebisar magar på ersättning?

• Ensortsmamma

Okej, men hur gör du för att få det att gå 4 timmar emellan? Eller jag menar hur kan man styra det? Jag kan ju inte tvinga i honom? Vill så gärna få lite mer rutin på de hela.,

• Ensortsmamma

Svårt de där med syskon, jag vill ha två barn, och gärna 4-5 år emellan. Sambon vill bara ha ett barn. Han tycker att båda får som de vill nu (då vi förlorat ett barn) . Han menar ju på att vi har två barn, sant men ni förstår mig. Jag är väldigt emot ensambarn, vill gärna ge Hampus ett syskon till. De är ju några år tills de då skulle vara dags men ändå, hur bearbetar man mannen?

• Ensortsmamma

Ja precis så fungerar min sambo, han måste få tänka själv ett tag först. Ett ex va att jag tjata hur länge som helst på att vi skulle köpa en inspelningsbar boxer för då kan man spela in massa bra program , ne de skulle vi inte ha. Men sen ett år senare så sa han ne om vi skulle köpa en sån där inspelningsbar boxer, för då kan vi ju spela in tex massa bra filmer :) haha!

• Ensortsmamma

Vi ska ha trädgårds dop den 25 augusti beställde inbjudningar på nätet i söndags :)

En fråga, Hampus är 5 veckor imorgon och får nu bara ersättning en ca 1,5 vecka tillbaka. Ni som också ger ersättning som har likagammla barn hur mycket äter de och hur ofta?
    Oftast ger vi 90 ml och sista målet 120 för att han ska sova längre. Ibland blir han inte mätt på 90. Hur mycket äter era? Och hur är avföringen? Vi använder både semperdroppar och rapsolja men han är ändå hård i magen. .

• Ensortsmamma

Sweet life: är de ett ersättningspulver? Vi använder Nan 1 just nu, de ska ju balansera magen. Stackarn ikväll har han tagit i massor men de kommer inget. Har masserar magen och cyklat med benen..

Okej då kan han få 120 varje mål va rädd att han fick i sig " för mycket " en kompis vars barn är en vecka yngre får knappt i sig 70. Men de är väl olika ifrån barn till barn ..

Svar på tråden Juni-barnen