Inlägg från: Ensortsmamma |Visa alla inlägg
  • Ensortsmamma

Juni-barnen

Lenis21: jag hade också funderingar kring napp, då min amning med krånglar. Men på återbesöket på bb då jag frågade om napp så sa bm att de va inga problem med napp då han hade sånt himla sugbehov.. Så vi använder napp här..

• Ensortsmamma

Åh de är så spännande att läsa alla förlossningsbetättelser, man är verkligen med och känner all smärta och lycka en gång till :)

• Ensortsmamma

Tycker de låter hemskt jobbigt att inte få kryst när kroppen vill, de är ju inget man själv bestämmer kroppen krystar ju av sig själv liksom. Duktigt av er som klarat detta :)

• Ensortsmamma

Uddabus: min kompis fick tillbaka sin mens redan efter tre veckor. Fast att hon helamma. Vilket egentligen inte skulle vara möjligt enligt doktorerna. Men de va mensen..

• Ensortsmamma

Här är en till där amningen inte fungerar för, eller till viss del gör den de , men han går ju upp för dåligt i vikt så vi måste gr ersättning med. Tycker de är super krångligt då jag först ska ge honom bröstet och sen ersättning hade ju velat att amningen fungera fullt ut.. Känner mig dålig som inte kan ge honom mat fullt ut.. De blir så omständligt allt. Om ni förstår hur jag menar?

• Ensortsmamma

Fy jag ryser i hela kroppen. Vilken panik känsla! Jag är också väldigt hispig av mig då vi förlorat ett barn i magen. Vill ha koll på Hampus hela tiden se så att han andas osv.. Jätte jobbigt att vara så nojjig men jag rår inte för det :(

• Ensortsmamma

För oss funkar de jättebra med den calma flaskan och sen bröstet. Hade med mam flaskan i början och då vägra han bröstet.

Ang Mens så fick min kompis tillbaka den bara efter en månad så man kan få tillbaka med tidigt. Fast att man helammar..

Jag hade med fruktansvärt ont där nere länge, de liksom värkte om jag hade gjort för mycket på dagen och jag blödde Mycket. Nu är Hampus 3 veckor och avslaget och smärtan är äntligen borta, känner att de är först nu man kan börja njuta. De har vart så mycket smärtor..

Ni som har ersättning? Kör ni Nan ? Vi har haft de en vecka nu bytte ifrån semp 1 , ibland bajsar han som inget och ibland så tar han i sp han blir högröd i ansiktet, jag ammar lite plus ger ersättning.

• Ensortsmamma

Åh känner mig nere nu och behöver lite stöd ang amningen:( känns som att jag kommer få lägga ner den nu. Men är rädd att jag ger upp för tidigt Hampus är tre veckor. Men han blir inte mätt på mig , OM han tar bröstet. De blir mest ersättning just nu, har ammat honom en gång idag. Är så ledsen över detta. Kan bebisarna få mer ont i magen av ersättning ? Vi använder Nan, och hur mycket sämre är de med ersättning ist för min mjölk?
    Jag ville ju så gärna :'(

• Ensortsmamma

Tack Dianca för ditt pepp svar. Ska till BVC imorgon så då får vi se vad de säger och ifall de kan hjälpa mig. Men jag har gett upp de nu, idag har jag ammat en gång på vänster bröst i fem min, han blir helt galen vid de högra bröstet och de kommer typ inget.
    Men hur gör man när man ska sluta amma, tänker så att man inte får stockning. Höger bröst går bra men de vänstra fyller ju på sig och jag får handpumpa ur.
    Mjölkar man bara ut själva trycket eller hur gör man?

Åh så ledsen, bläddrade i en katalog innan och såg massa amningsbhar och började stört gråta är verkligen så besviken på mig själv :(

• Ensortsmamma

De säger ju att barnen sover längre på ersättning men Hampus har kommit in i något Stim där han vägrar äta mer än 50-80 ml så därför vaknar han ju nu med två timmars mellanrum :(

Svar på tråden Juni-barnen