Inlägg från: Uddabus |Visa alla inlägg
  • Uddabus

Juni-barnen

Var till BVC igår o vår Charlie väger nu 5880gr o var nu 59 cm lång som två veckors bebis... :)
    Måste vara väldigt bortskämd med att han bara vaknar 2 ggr/ natt o i snitt... Ibland bara en gång på natten... Han har sin vakenhetsperiod på morgon förmiddag o en stund på kvällen... Vaknar enbart på natten för att äta...

När jag ändå var där så gick jag in på mvc o
    Prata med min underbara bm som jag fick världens kram av... Så glad jag blev... :)

Vi pratade om min oro för framfall osv så hon gjorde en undersökning o det var absolut inte så farligt som jag trodde eller kände det som.

Hon hade inte kunnat tro att jag födde barn för 2 veckor sedan o definitivt ingen 5,3 kg bebis... Muskulatur fanns där o det märktes att jag redan övat med knip... Så det var ju skönt...

• Uddabus

Men fy vad obehagligt... Nä jag har inte sett det innan o jag har tre barn nu...

• Uddabus

Skönt att höra fler som har lite kvar att gå ner... Har ca 7-8kg kvar till inskrivningsvikten.

Men det är ju faktiskt inte så länge sedan vi födde barn...

Det som är drygast är att jag inte har några kläder som passar just nu.

• Uddabus

Bumman. Tryck ut lite mjölk o smörj ut
    Över bröstvårtan innan så både mjukar det upp o får henne att känna smak o lukt av mjölken lite tidigare.

Sen är ett tips att smörja bröstvårtorna med ringblomsalva, bröstkräm eller vad man
    Nu väljer att smörja med.

• Uddabus

Bra Sweet life...

Så har jag haft med mina två äldsta pojkar... Men erkände det inte förrän långt tid efter

• Uddabus

Jag kanske är töntig o borde vara världens lyckligaste över att ha friska, fina barn osv men jag känner mig sååå tjock, ful osv... Står helt stilla med vikten o har gjort nu i en vecka typ...

Blir Såå trött... Visst jag födde barn för 3 veckor sedan på onsdag... Men varför kan inte jag bara få slippa viktproblemet någon gång...

Att kunna få ha mina vanliga kläder... Åhhh va less jag är på detta idag...

Svar på tråden Juni-barnen