Inlägg från: Uddabus |Visa alla inlägg
  • Uddabus

Juni-barnen

Jag kan ärligt tycka att det känns stressande för att min kropp inte släpper kilona direkt utan det går sjukt långsamt...

O just nu känner jag mig bara som en sladdrig geleklump... Ska nog ta lite bilder på mig så jag ser vad som händer...

O ja det var sjukt jobbigt att krysta ut honom men eftersom jag fick stöd av sug klocka så gick det faktiskt ganska fort. Från 01.23 första dragning huvudet står nästa krystvärk en dragning till o huvudet är ute o han är helt ute 01.25...

Inte en enda rispa ens... Det är galet...

• Uddabus

Klart jag blev rädd men mer rädd att mitt barn skulle dö eller bli skadat... han hade bara 5-25 slag / min

Trodde oxå att det skulle göra ont men det gjorde det inte... Hon hjälpte bara till att dra när jag krystade o emellan höll hon bara emot så att han inte gled in igen som dem brukar göra...

2 dragningar så var huvudet ute nästa krystvärk på det så hjälpte dem honom ut genom att vrida osv så axlarna kommer ut o det sista han gör är att sparka sig ut...

Han hjälpte verkligen till att komma ut... Även under värkarna så sparkade han o tryckte sig neråt o speciellt när värken var på topp o det var inte skönt... Svor faktiskt en del då...

Fler som kände sina barn hjälpa till att komma ut???

• Uddabus

Det handlar inte om att ta det personligt som du vill få det till... Utan att det är mycket hormoner osv som oxå gör sitt till... Vilket jag oxå har skrivit...

Jag vet oxå att man inte har så mycket tid över... Med tre större barn o en liten på det.. Två av barnen går dessutom på simskola varje dag... Så jag vet att inte tiden inte alltid finns...

Sitter mest o läser o skriver vid amning... Han tar god tid på sig denna lille krabaten...

• Uddabus

O det är ju inte bara jag som känner såhär... O nu när man hamnade där sj så förstår man verkligen andra...

• Uddabus

Vår Charlie sover oxå som mest... Äter var 3-4 timme o sover nästintill all tid där emellan...

Han har vakentid på morgon o kväll sen äter han 1-2 ggr per natt så jag ska inte klaga...

• Uddabus

Mina tidigare söner har gått upp närmare 500 gr i veckan tills dem blev lite mer rörliga... Så lugnade det sig sen.

Charlie vet jag inte ännu men ska till BVC idag...

• Uddabus

Min "lille" son har gått upp 430gr på 4 dagar ;) så nu väger han 5440gr i var 57 cm 6 dagar gammal

• Uddabus

Jag lägger mig o vilar när jag är trött... O när lilleman sover förstås

Svar på tråden Juni-barnen