Inlägg från: Lenis21 |Visa alla inlägg
  • Lenis21

Juni-barnen

Jag ammar alltid henne först. I början fick hon 60 efteråt för då var magsäcken antagligen så ihopdragen eftersom hon ätit så lite innan. Efter en vecka så ökade vi till 90 och det brukar hon bli nöjd på. Jag känner att jag inte är redo att släppa amningen ännu så därför kämpar jag på med detta fast det är krångligt ibland. På natten ibland då kan hon nöja sig med bara bröstet. Mest närheten hon behöver då och det känns bra att kunna ge det då. Ligger oftast ner och ammar henne då och somnar ifrån så hon kan snutta hur mycket hon vill. Jag har vart inställd på att inte kunna amma genom hela grav. Kunde ändå sedan amma och blev så glad och sedan så besviken när det visade sig att det ändå inte funkade helt ut. Glad för varje liten slurk hon får i sig, bättre än inget.

Funderar på om man kan öka produktionen med hjälp av elektrisk pump. Kan man få låna en någon stans??? Ska prata med BVC om detta nästa gång jag ska dit tänkte jag.

God natt

• Lenis21

Här är en till bebis som hickar mycket och även nyser ofta. Men hon brukar inte bli arg i alla fall.

• Lenis21

Åhhh jag känner mig så utvilad. Minella åt igår vid 24.00 och sov ända till 05.00 i morse. Ammade henne och då somnade hon om och sov till kl. 08.00 igen. Hon brukar alltid vakna 2 ggr per natt och då ammas och få 120 ml på flaska.

Minella brukar bajsa allt från 1-4 ggr per dag.

• Lenis21

Jag är 25 år och bor i Göteborg. Har 2 barn, Joline som är 3.5 år och Minella som är 5 veckor på onsdag. Bor i lägenhet på 2:a våningen i en 3:a. Vill gärna flytta till hus men svårt att spara ihop 15% till insatsen. Jaja någon gång kanske det går.

• Lenis21

Uddabus- va stor kille du har. Skönt när de växer bra.

Här pratas det också. Har börjat göra det när jag pratar med henne.

• Lenis21

Här är det nästan varannan dag. Minella är vaken mycket ens dagen och sover mycket nästa dag. Sedan beror det på lite vad vi hittar på också. Är vi ute så sover hon mycket i vagnen, är vi hemma så är hon mer vaken då hon inte vill ligga och sova själv och det inte guppar.

Försökte ringa prästen nu för att boka dop men då är de på semester. Får se om jag kan boka via någon annan kanske.

Idag blir det till att gå ut på lekplatsen och leka. Försöker lära stora tjejen att cykla utan stödhjul. Perfekt väder.

• Lenis21

Tycker det är svårt att klä lilla damen när det är sånt här väder supervarmt men blåsigt också. Hur mycket vågar man klä av de små??? Hur gör ni med mössa??? Min andra är född på vintern och det va lättare att klä henne.

• Lenis21

Har också en liten hjälmmössa på men idag när jag tog av den så var hon alldeles blöt i håret. Hade en kortärmad body, byxor och strumpor. Men ändå var hon helt blöt på ryggen. Svårt svårt

• Lenis21

Va på BVC igår. Dockan va då 5 veckor och 2dagar. Vägde in sig på 4640 g (3415) 55cm (50) lång och huvudmått på 39 (35.5). Delammar fortfarande och bad igår om att få den där nässprayen för att se om det kan hjälpa produktionen något. Naveln var lite röd så ska hålla koll på det så hon inte får en infektion. Annars var allt bara bra. Skönt att dockan växer som hon ska.

• Lenis21

Idag är jag en stolt mamma. Minella vände sig idag från mage till rygg. Blir 6 veckor på onsdag.

Svar på tråden Juni-barnen