Juni-barnen
Skriver också så det hamnar i favoriter. Längtar så efter att bebis ska titta ut. Grattis ni som redan fått era små underverk.
Skriver också så det hamnar i favoriter. Längtar så efter att bebis ska titta ut. Grattis ni som redan fått era små underverk.
Grattis memso!
Anneli81 grattis till er familj! Så skönt att allt gick bra och att ni fick komma hem samma dag. Det vill gärna jag med men min bm sa att de kommer antagligen vilja ha kvar mig några dagar. Har genomgått en bröstförminskning så vet inte om det kommer funka med amningen. Men det får vi se då.
Usch va jobbigt det låter med denna nattskräck. Har som tur är inte upplevt det med dottern. Får hoppas att jag slipper göra det med. Oj va jobbigt som mamma att inte kunna trösta när barnen är ledsna. Finns det någon kvar som inte fått sitt lilla mirakel ännu? Själv sitter jag bara och väntar. Bf om 10 dagar. Undra om man får fira midsommar eller inte! Ha det så gott alla blivande och nyblivna föräldrar
Zenoble- Jag hade mjölkstockning i båda brösten samtidigt med dottern, fick 40 graders feber. Det som funkade för mig var att låta henne ligga vid brösten hela tiden,(tog bort nappen så hon tröstade sig med brösten istället) och samtidigt massera brösten. Det gjorde ont som f*n men det blev snabbt bättre. Kämpa på fast det känns jättejobbigt just nu. Kommer ihåg att jag var helt förtvivlad när sambon gick till jobbet och lämnade mig hemma, kände mig helt ensam och visste inte vad jag skulle ta mig till.
Lilla Grynet - skönt att det gått så bra och grattis till er dotter.
Bebisgalen- måste säga att din lilla goding är sååååå söt!!!!!
Ensortsmamma- usch va jobbigt det låter. Hoppas att du kan slappna av bättre nu när du kommer hem. Ge inte upp om du verkligen vill amma, det brukar ju vända. men kommer ihåg med dottern hur förtvivlad jag var när amningen bråkade, testade då dinapp men det var inte bra för hon kunde inte suga tillräckligt hårt. Hon fick inte i sig nåt och gick ner i vikt och jag fick mjölkstockning. Så var försiktig med dom. Men sedan en dag dag så bara funkade det och jag helammade henne i 6 månader. Så lycka till till er.
Nu är dottern snart 1,5 dygn gammal. Hon är så snäll. Sover hela tiden, väcker henne för att hon ska äta men inte ens det vill hon. Märkte nu på morgonen att hon är lite gul så de skulle kolla detta. Jag hoppas att hon piggnar till lite snart så hon kan börja suga ordentligt. Hoppas på att få åka hem idag, har inte riktigt tålamodet för att vara här känner jag. Jag mår så bra, som en annan mamma sa till mig igår "du mår ju oförskämt bra" och det gör jag.
Ni som har fler än ett barn! Hur har ni dom placerade i bilen. Dottern har fortfarande en bakåtvänd bilbarnstol. Vet inte riktigt hur det är bäst att placera lillasyster. Några förslag???