Inlägg från: Lenis21 |Visa alla inlägg
  • Lenis21

Juni-barnen

Zenoble- Minella är en vecka idag. Ja jag vill verkligen inte att nappen ska störa produktionen men samtidigt om man gör som du säger att man inte använder den så mycket. Hemskt när vi åker bil och hon bara gråter och gråter, hade vart skönt att ha napp då. Skönt för dig att det gått bra med amningen trots förminskningen, skönt att ha någon mer här som också gjort det.

• Lenis21

Grattis polarlantis! Det var en stor kille det, skönt att det inte blev mer än 5 stygn i alla fall. Idag ska bi till Borås djurpark. Stora dottern kommer att uppskatta det, man får passa på vid gott väder. Testade napp lite i morse och det funkade bra. Skönt att ha i nödfall. Ha en underbar dag allihopa, det ska jag ha.

• Lenis21

Skönt att era små växer som de ska, skönt att ha det på papper att de mår bra och växer.

Idag har vi haft en supermysig dag. Gått runt Borås djurpark och sessan har varit så snäll. Över förväntan så har hon sovit gott i vagnen hela tiden. Bara vaknat för att äta för att sedan sova vidare igen. Fler såna här dagar!!!

• Lenis21

Hej alla! Hoppas att ni haft en mysig helg med era små, det har jag haft. Har börjat med napp till Minella men hon vill inte ta den. Tar den enstaka gång. Hon vill hellre ligga och snutta på tutten tills hon somnar. Inte det att hon är hungrig utan hon bara snuttar. Någon mer med detta problem??? Tycker det är supermysigt men även jobbigt då ingen annan än jag kan trösta henne. Jag behöver ju också gå på toa, äta och duscha ibland.

• Lenis21

Va på BVC nu och Minella hade bara gått upp 80 gram på en vecka. Hon är trött och somnar vid tutten hela tiden och vaknar ändå inte fast jag kittlar henne m.m. Så nu ska vi åka till akuten och sätta oss. Ska kolla om gulsoten gått upp och ta prover så hon ej har någon infektion i kroppen. Nu blev jag orolig, men samtidigt skönt att kolla upp det. Kanske bara min mjölk hon inte går upp utav. Usch känner mig värdelös just nu. Sitta på akuten med en 2 veckor gammal bebis, inte roligt.

• Lenis21

Usch säger jag bara. Suttit på akuten och sedan blev vi inskrivna på en barnavd. Skulle sova över natten. De ville ta en massa prover på Minella. Det blev som så att vi konstaterade att jag har för lite mjölk och att sessan blivit trött för att hon inte fått tillräckligt med mat. Fick ersättning som hon slukade med en gång. Känns så trist, ville så gärna amma henne och tycker det är jobbigt att behöva förklara för alla varför hon inte ammas. Som någon skrev så sörjer jag redan och känner mig riktigt ledsen och uppgiven. Samtidigt är jag glad att min älskling mår bra och får i sig mat så hon är nöjd. Vi permission så nu är vi på väg till affären för att köpa ersättning.

• Lenis21

Hej alla mammor. Tänkte bara höra vad den nappflaska heter som ni har rekommenderat? Orkar inte gå tillbaka i tråden och leta. Jag delammar fortfarande och vill inte att hon ska mista amningstekniken.

• Lenis21

Med min dotter så fick jag tillbaka min mens ca 2 månader efter förlossningen trots att jag helammade henne. Så visst är det möjligt. Min bm sa att vi verkligen ska passa oss för oskyddat sex innan återkontrollen. Hon sa att det faktiskt är rätt så många som kommer på återkontrollen och är gravida utan att veta om det. Jag säger bara nej tack till det. Nu ska jag bli smal igen. Har 9 kilo kvar att gå ner och Minella är 16 dagar idag. Hur har ni det med vikten??? Jag känner mig så fet och kan inte ha några kläder och magen ser ut som en i typ 5:e månaden. Usch säger jag bara, igår började jag storlipa för detta.

• Lenis21

Jag använder bara mina gravkläder fortfarande för jag vägrar köpa nya kläder i denna storlek. Jag rasar inte heller ner i vikt som många andra, jag måste kämpa för det. Efter dottern så fick jag kämpa länge och det lär jag få göra denna gång med. Då är jag inte helt ensam i alla fall. Bara till att gå ut på långa promenader.

• Lenis21

Ett sånt piller vill jag med ha. Det som är så jobbigt för mig är att båda mina systrar har blivit supersmala med en gång efter att de fött barn. Men jag blir inte av med ett hekto, ska till min ena syster idag och det är jobbigt för det känns som om att de tittar ner på mig för att jag fortfarande är tjock. ( vet att det inte är så men känns så ändå). Vill inte gå utanför dörren för jag skäms så över vikten. Men bara att acceptera det! Nä nu ska jag försöka vara lite mer positiv.

Svar på tråden Juni-barnen