• Anonym (Vän)

Har alla en bästa vän i livet?

Inte jag.

När jag var yngre hade jag alltid nån "bästis" i flera år men sen när jag blev äldre så har jag bara blivit sårad av verenda än jag släppt in på livet. Varenda än har sårat eller gjort mig besviken :(

Jag vill verkligen ha nån Bästa kompis man kan ringa när man har nåt roligt att berätta ses o höra av ofta!

Har massor vänner men ingen så nära. Jobbigt o höra när alla andra mina vänner har o gör roliga saker med sina. 
    Det går ju inte att hitta en sån vän längre tycker jag, känns försent...( Är 32 o bor i fina stklm)

Är jag den enda? Skäms

• Svar på tråden Har alla en bästa vän i livet?
  • Anonym (ensam)

Här är en till 32 åring som inte har någon bästa vän. Har inte ens ytliga vänner att gå på bio eller ett glas vin med. Har även jag blivit sviken av de vänner jag haft tidigare, med resultat att jag idag är väldigt blyg och osocial. Trodde att det skulle ordna sig när jag pluggade men alla hade redan sina vänner och fanns inte plats för mig. Efter det fick jag barn (1 år sen) och hoppades att jag skulle hamna i en föräldragrupp med människor man kunde lära känna. Det visade sig att ingen hade något behov eller lust att umgås utanför de ordnade träffarna. Så nu sitter jag här och längtar till den dagen jag får ett jobb och hoppas att det där finns någon jag kan lära känna. Drömmen om en riktigt bra vän har jag i stort sett gett upp. (Ber om ursäkt för stavfel och radbtytningarnas ickeexistens, skriver från telefonen)

• Anonym (Frida)

Jag har min man som bästa vän. Jag har inte tid att umgås med nån annan heller.

Men ett tips, sök här på FL, finns många som vill ha vänner och så kan man ju börja att lära känna nån här, från insidan först. Finns ju många vänner-trådar.

• Minna76

Ingen bästis eller nära väninna här heller...Skulle gärna ha, men tyvärr så har alla fullt upp med sin egen vardag och sin familj att man inte får plats i deras liv. Så känner jag iaf...Kanske för att jag inte har barn som man lättare blir utanför? Jag vet inte...då är det lättare at få kontakt med män, men jag saknar en väninna att prata och skratta med.

• Anonym

Jag har faktiskt tre! När jag var yngre hade jag ingen, alltså tvärtemot hur du haft det. Blev sårad av alla människor omkring mig och kunde inte lita på någon.

Idag är jag 37 år och har tre bästa vänner som jag kan berätta ALLT för! Och det är jag enormt tacksam över varje dag!! Hoppas du också hittar någon.

• Anonym (sthlms mamma)
    Anonym (ensam) skrev 2012-04-20 14:45:39 följande:
    Här är en till 32 åring som inte har någon bästa vän. Har inte ens ytliga vänner att gå på bio eller ett glas vin med. Har även jag blivit sviken av de vänner jag haft tidigare, med resultat att jag idag är väldigt blyg och osocial. Trodde att det skulle ordna sig när jag pluggade men alla hade redan sina vänner och fanns inte plats för mig. Efter det fick jag barn (1 år sen) och hoppades att jag skulle hamna i en föräldragrupp med människor man kunde lära känna. Det visade sig att ingen hade något behov eller lust att umgås utanför de ordnade träffarna. Så nu sitter jag här och längtar till den dagen jag får ett jobb och hoppas att det där finns någon jag kan lära känna. Drömmen om en riktigt bra vän har jag i stort sett gett upp. (Ber om ursäkt för stavfel och radbtytningarnas ickeexistens, skriver från telefonen)

Sitter i samma sits som dig men jag har tre barn och har varje föräldraledighet tänkt att nu ska jag försöka men det är hopplöst och jag är några år äldre än dig så det känns ganska omöjligt,vad sjutton gör man?
  • Agnes85

Jag har 2 och dom vet allt om mig, vi hörs varje dag o umgås jämt. Träffade dem när jag va 15 o är nu 27. Lyckligt lottad :)

• Anonym
    DetLillaÄcklet skrev 2012-04-20 13:09:21 följande:
    Min sambo är min bästa vän isf.

den va bra ,det e så det ska va juGlad
  • Anonym (Lisa)

Jag har 2 som är mina allra närmaste vänner, ena är jag uppvuxen med den andra träffade jag när jag var 9 år.
    Vi kan prata om allt, när som helst.. Vi har varit ovänner, vi har gått igenom det mesta. Vi pratar inte varje dag, men vi vet att vi har varandra.

Jag har 1 tjej som jag nyss träffat som jag känner kommer bli en nära vän.

Dessutom har jag min sambo och min mamma, som jag pratar med om allt

Det är ju olika hur man har det.

ts, du kan ju träffa din vän nu, sånt vet man ju aldrig.

Kraam

• Anonym (Vän)
    Anonym (sthlms mamma) skrev 2012-04-20 20:50:41 följande:

Sitter i samma sits som dig men jag har tre barn och har varje föräldraledighet tänkt att nu ska jag försöka men det är hopplöst och jag är några år äldre än dig så det känns ganska omöjligt,vad sjutton gör man?

Ja så känner jag med, va gör man... tråkigt så men inte hela världen men som småbarnsmamma blir man lite låst oxå i sin värld o på senare tid har jag funderat mer på bara att jag inte har nån sån riktig bästa vän, som man ringer till t.ex. om man har nåt roligt att berätta osv...

Vill gärna bli lite bästa vän m dem jag redan känner men de har ju sina redan...
Svar på tråden Har alla en bästa vän i livet?