Inlägg från: Anonym (sthlms mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sthlms mamma)

Har alla en bästa vän i livet?

Anonym (ensam) skrev 2012-04-20 14:45:39 följande:
    Här är en till 32 åring som inte har någon bästa vän. Har inte ens ytliga vänner att gå på bio eller ett glas vin med. Har även jag blivit sviken av de vänner jag haft tidigare, med resultat att jag idag är väldigt blyg och osocial. Trodde att det skulle ordna sig när jag pluggade men alla hade redan sina vänner och fanns inte plats för mig. Efter det fick jag barn (1 år sen) och hoppades att jag skulle hamna i en föräldragrupp med människor man kunde lära känna. Det visade sig att ingen hade något behov eller lust att umgås utanför de ordnade träffarna. Så nu sitter jag här och längtar till den dagen jag får ett jobb och hoppas att det där finns någon jag kan lära känna. Drömmen om en riktigt bra vän har jag i stort sett gett upp. (Ber om ursäkt för stavfel och radbtytningarnas ickeexistens, skriver från telefonen)

Sitter i samma sits som dig men jag har tre barn och har varje föräldraledighet tänkt att nu ska jag försöka men det är hopplöst och jag är några år äldre än dig så det känns ganska omöjligt,vad sjutton gör man?
Svar på tråden Har alla en bästa vän i livet?