Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Hoppsan tyckommig!! Nu blandade jag ihop dig med en annan vän från IVF tråden:)) menar ju dig!! Roligt att du kikar in här:)) kram
Hoppsan tyckommig!! Nu blandade jag ihop dig med en annan vän från IVF tråden:)) menar ju dig!! Roligt att du kikar in här:)) kram
Mymina: Jag vet inte riktigt vad som var den avgörande faktorn varför vi valde just IVI Valencia.
Min Sambo o jag tittade på lite olika kliniker och läste denna tråd från början och sen stod det mellan Alicante och Valencia. Tror det var min sambo som till slut bara valde och orkade inte vela mer.
Vi ville ju bara gå vidare och köra på snabbt efter våra misslyckade IVF försök.
Vi har blivit jättebra bemötta och allt har känns otroligt proffsigt!
Vår kordinator har alltid svarat på våra mejl och de fick fram en ny donator med kort varsel när det inte gick som planerat med den första. De är stora på det här och de vet vad de gör.
Nu vet vi ju inte resultatet ännu men att både Cecini,mariposa (som så ledsamt fick MA)och nu Karin71 har blivit gravida och Cecini nu även har fött en underbar son,känns ju väldigt hoppfullt och magkänslan har vart bra hela tiden.( Hur mår ni förresten Cecini??? Hoppas allt är bra.)
Den enda nackdelen jag kan tycka nu är avståndet mellan flygplatsen och kliniken. Nu tar vi tåget,sist tog vi hyrbil.
Myran snart åker vi Har inboxat dig. Stor kram på er ALLA FINA!
MiaFia: Kan det inte vara de små som fäster? Har också läst att det är jättevanligt med blödningar i början vid ÄD.men förstår att du blir orolig. Stor varm kram!
Någon som vet när balstocyster fäster och hur länge man måste ta det "lugnt"?
Hej alla! Välkommen till tråden hoppfull. Här finns mycket kunskap och kärlek! Vi har varit i Valencia i dag och mannen har gjort sitt:) Har ännu inte fått veta hur många ägg vår donator fick.. Jobbig väntan tills i morgon då de ska ringa. Nu blir det ett par dagar med sol o semester.. Hur många beror på hur länge våra embryon ska odlas. Hoppas ju på att ET blir på lördag så vi får 5-dagars. Ständigt denna väntan!!! Och oron att det ska gå galet nånstans.. Vad kul att få träffa dig myran!! Tänker på er och önskar allt vad jag orkar att det går hela vägen för Er nu!! Stor kram!!! Tack för allas lyckönskningar! Det värmer. Kram
Hej!!! Härligt att kika in här o läsa att du är ruvare nu myran!! Skönt att allt har gått bra.KRAM! Miafia: GRATTIS!! Vad kul!! Blir så himla glad:)) Nu får vi hålla tummarna att det håller i sig och utvecklas bra. Spännande att se om det är en eller två! Vi har just nu 6 befruktade embryos:) i morgon får vi veta när ET blir. Jag hoppas så mycket på att alla klarar sig och att vi får odla ända till lördag. Väldigt svårt att bara koppla av!! Här är det helmulet och eftersom vi inte bor i "stan" finns det inte så mycket att hitta på.. Dumt,för då hinner man grubbla så mycket.... Vi ska ta tåget till Valencia redan i kväll, om de ringer i morgon bitti och säger att Vi ska sätta in då , vill vi vara på plats. Många varma kramar!!!
Inget samtal ännu från kliniken!! Så det blir förmodligen ET i morgon då, med 5 dagars:)
Det är en otrolig press att bara vara här och vänta o vänta på det där telefonsamtalet... Vi hade iallafall strålande väder i går så vi låg vid havet hela dagen, i dag blir det nog en tur till gamla stan. Försöker skingra tankarna så gott det går.
Att de inte har ringt ännu ser jag som positivt, då har nog de flesta embryon klarat sig.. Annars skulle de inte långtidsodla.. Så i morgon blir jag nog ruvare och kanske får vi några till frysen med, Vi får hoppas på det!!!
Grattis tyckommig till ditt plus, det blir bara fler o fler:))
Knasse: välkommen hit, kan inte direkt ge råd om vilken klinik ni ska välja,det verkar som ni tagit reda på mycket fakta redan, så lita på eran magkänsla! Lycka till!!
Kram från Spanien!
På väg hem med endast ett litet frö i magen. Den enda lilla som klarat sig...men det var en "wonderful blastocyst":) Efter chocken och sorgen jag fick i går när vi kom till kliniken för transfer och fick veta att det bara fanns ett endaste att sätta in, Har jag hämtat mig och ser det nu på ett helt annat sätt.. Vi har fått en liten kämpe:) Min man har varit positiv hela tiden och stöttar, Han säger att det spelar ingen roll att vi inte kunde sätta in två som vi tänkt, Spelar ingen roll att vi inte fick några till frysen.. Vi kommer inte behöva det, för "this is the one" Tur jag har honom:) KRAM
Tack söta ni för era rader till mig och gratulationer.
Blir så rörd! Det betyder mycket för mig med ert stöd. Kramar till er alla!!!
Ruvar dag 2 i dag....jag skulle så gärna vilja veta vad som händer där inne just nu...
Vad tar du för progesteron myran? Jag tar Utrogestan 200 två st var tolfte timme.(vi köpte på kliniken)
På kvällen är det inga problem men de jag tar på förmiddan är lite knepigt när jag inte har möjlighet att ligga ner efteråt...känns som de rinner ut..
I går tog jag en extra precis innan vi gick på flyget för jag tyckte att allt åkt ut som jag tagit innan....
Tyckte att Crinonen jag tog vid hemmaförsöken fungerade bättre...rann inte ut..
Om det blir ett plus nu...så ska man väl fortsätta ta progesteron ett tag till...kan man då byta till en annan sort?
Har ju inte så mycket hemma så att det ska räcka iallafall...
Har inte känt några biverkningar ännu av dem direkt förutom lite mensvärk.
Tiden går låååångsaaamt....