• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Mymina: vad skönt att du har semester när det blir dax. Då kanske du är ordentligt utvilad med innan.. Men det är jobbigt när det inte blir som man tänkt sig och får boka om och ställa om sig. Jag tog sen semester i sommar , hela fyra veckor ( har aldrig haft så lång sammanhängande semester innan:)

Så då hoppas jag vara utvilad och laddad för vårt nästa försök. Bara 9 veckor kvar nu:)) tiden går fort.

Mariposa: undrar också hur du mår?

Myran: kämpa på, varje dag är en seger och jag hoppas att du snart kan slappna av lite, tiden går som sagt och snart är den värsta tiden över. Tänker på dig.

Lördagskramar på er alla fina!

• Pippi70

Mariposa:lycka till i morgon på ditt ultraljud. Hoppas att allt bara ser bra ut och att det kanske tillomed är två där inne:)

Callimero: tråkigt att du fick mens och att ditt IVF försök inte gick vägen!

Förstår om du är ledsen, men det är bra att du redan innan har tänkt och börjat planera för ev ÄD.

Angående donatorns mediciner så hade vi också kvar från IVF och även om det inte var exakt samma styrka så tog de emot det vi hade.

Inför nästa försök behöver vi inte stå för donatorns mediciner alls, något vi är mycket lättade för eftersom vi inte har något kvar alls nu. Hade kostat oss ca 10000 extra annars..

Menopur tar de emot.

Tror det är svårt att få en svensk läkare att skriva ut recept på läkemedel som inte ska gå till en själv..

Karin: tänker på dig. Kram

• Pippi70

Grattis till två små Mariposa!!

Riktigt roligt! Det har ju blivit en riktig tvillingboom i denna tråd:)

Hoppas hoppas att jag får ett sånt besked jag med inom en snar framtid.

Miafia: vad skönt att den lilla hänger med! Hoppas du snart mår bättre!!

Nu har jag börjat knapra p-piller, känns lite långt att börja ta den redan nu två månader innan, men det är lättare då att styra mig så jag kommer få blödning i rätt tid innan.

Ja, callimero. Procenten som lyckas är hög i denna tråd...jag tänkte lite så faktiskt att eftersom flera hade lyckats innan mig så skulle jag rent statistiskt ej bli gravid...dum tanke... Men det stämde ju.

Jag är fortfarande ledsen ibland att det inte funkade.. Hade så stora förhoppningar..undrar hur det kommer vara nästa gång... Kommer jag tro på det eller ej. Vill ju tro.. Men vill inte heller bli så ledsen igen.

Tyvärr har jag börjat tröstäta..tänkte att nu har jag ju massa tid att komma iform, ladda för hösten.leva utan massa konstgjorda hormoner ett tag.. Men istället blev det tvärtom:(

Är det för att jag inte riktigt tror på mig själv längre..?

• Pippi70

Tack Callimero o Mariposa för era tröstande ord! Hade en dålig dag igår:( men i dag är en ny dag:)

Germany: jag har inget emot dina långa fina inlägg. Blir alltid så glad o peppad när jag läser vad du skriver och stöttar alla oss här inne och i andra trådar jag också följer litegrann.

Karin, en stor kram vill jag ge dig, och jag hoppas verkligen att dina prover och tester du ska göra idag visar bra resultat för ditt Lilla pyre!!

Usch, vilken mardröm att gå igenom.

KRAM

• Pippi70

Åh Karin, så fruktansvärt sorgligt! Finns inga bra ord som tröstar. Skulle vilja ge dig en stor varm kram!

En stor sorg måste du nu gå igenom och förstår att du i nuläget inte orkar tänka på något nytt försök och oron det skulle innebära.. Men hoppas att du snart får nya krafter att försöka igen och inte ge upp.

Många kramar från Pippi

• Pippi70

Xxx, vad tråkigt att det misslyckades så för er, tyvärr så finns det inte så mycket garantier i den här processen, men om man är missnöjd ska man tala om det så de har möjlighet att få kompensera.

Vi fick också bara en blastocyst kvar efter totalt 13 ägg från början.

Vi skrev ett vänligt men bestämt brev med frågor och synpunkter då vi tyckte vi hade blivit både bortglömda och dåligt informerade på vissa saker.

Vi poängterade att vi valt just dem( IVI Valencia) pga av deras goda rykte och höga succés rate.

Vi fick ingen information om att de valt frysta ägg då vår donator visade på för få ägg vid ÄP.

Nu i efterhand fick vi dokument där det står bevisat att det är samma resultat med frysta som färska.

Och under tiden när äggen utvecklades fick vi ingen information om deras status från befruktning till ET.

Blev väldigt chockad och ledsen när vi kom för ET och fick det beskedet.

IVI själva är inte nöjda med resultatet och tycker också att informationen i vårt fall har varit bristfällig. De har varit väldigt tillmötesgående och proffsiga tycker vi.

Nästa gång blir runt den 13 augusti och eftersom min IVF klinik där jag får hjälp är semesterstängd i juli m

• Pippi70

Råkade skicka iväg innan jag var klar:)

Jo jag måste ta nedregleringssprutan på vårdcentralen. Hoppas det inte ska bli några bekymmer om det...

Jag får annars all hjälp på IVF kliniken som är hur gulliga som helst.

Jag har aldrig behövt vända mig till landstinget för hjälp och det är jag väldigt glad för när jag läser hur svårt ni andra har det för att få hjälp.

Några enstaka gånger har jag blivit illa bemött av ivfläkaren ( dock aldrig av den kvinnliga) då han bara har muttrat och pratat i skägget... Men det var när vi försökte IVF med egna ägg och han tyckte väl att jag var för gammal..

Men nu när vi gör ÄD är det bara glada miner! Tror de är lättade att vi tog detta beslut själva, innan de rådde oss till det.

Kram på er alla kämpare!! Både ni som är gravida och er som ska bli:)

Extra stor kram till dig Karin, tänker på dig.

• Pippi70

Xxx: nej, ingenting blir annorlunda nästa gång, vi hade helt enkelt bara otur förra gången. Vi fick inte veta åldern på donatorn( om jag blev gravid skulle vi få veta) men de sa att hon hade barn innan. Jag har frågat om vi kan få en ung donator men de säger att det inte har någon större betydelse, snarare att en donator närmare tretti som har fått barn är ett bättre alternativ än en 20 åring som inte har barn.

Jag litar på dem.

Det som kommer vara annorlunda nästa gång är att jag på eget bevåg kommer ta kortison och blodförtunnande, jag har pratat med min läkare här hemma och hon stöttar mig i detta beslut.

Sen känns inte allt lika pirrigt heller.

Klart jag kommer vara jättenervös innan men just nu är jag lugn. Har lättare att fokusera på andra saker och är inte lika stressad.

Hoppas ni får ett bra stöd från er klinik och en ny behandling med rabatterat pris!

Vi kollade lite flygpriser och hotell i går och eftersom de inte har min mans simmare i frysen måste vi vara nere vid ÄP och 5-6 dagar framåt=en hel vecka.

Blir dyrt...

Knasse: när blir det dags för dig?

Uppdatera gärna hur det går. Lycka till!!

Mymina: snart är det din tur! Spännande!

Myran, Miafia o Mariposa,tyckommig,hoppas ni alla mår ok och era små mirakel växer och frodas som de ska! Är så glad för eran skull, att det faktiskt kan lyckas, försöker påminna mig om det ofta då jag slutar tro...ta hand om er!

Karin...tänker på vad du går igenom idag...det borde inte få hända!!

En mardröm! Styrkekramar!!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?