• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Callimero, ni får nog göra det i Spanien ändå verkar det som..

Ge inte upp!! Massa styrkekramar!

Vi behövde inte ta några blodprover alls, det räckte med de vi nyligen hade tagit på IVF kliniken och det var bara de vanligaste vad jag förstår. Min egen blodgrupp visste jag om så behövde inget s

• Pippi70

Men vilka klumpiga fingrar jag har som skickar iväg hela tiden:))

Det enda provet vi behövde komplettera med var min sambos blodgrupp, och det tog vi när vi var nere på första besöket.

Men nu har jag ju inte en sån lång historia med missfall och försök bakom mig heller.

Det är bra att de är noggranna och vill ha alla dessa prover för att ge bästa vården. Om det nu inte va så svårt att ta dem!!!

• Pippi70

Nyigbg: såg i Finlandstråden att du inte blev nedreglerad vid ditt första ÄD försök i Spanien, enbart p-piller.

Det verkar som alla som gör ÄD nedregleras innan.. Varför var det så tror du?

Jag tar både p-piller nu, för att styra mensen och ska ta nedregleringssprutan 17/7 .

Tar du inte p-piller nu? Eller har du regelbunden mens som alltid kommer när den ska?

Bara 7 veckor kvar nu:))

• Pippi70

Så här ser min "plan" ut: 17/7 sprutan, progynova, kortison och antibiotika från cd 1, som ska vara ca 24/7. VUL 1/8 för att mäta slemhinnan och kolla cystor.

ÄP planerad 8/8 ( vi åker ner dagen innan) progesteronvaggisar från ca 10/8 och i samband med ET planerad13/8 ska jag börja med trombyl och fragmin. Eller skulle jag ta fragmin lite innan..?? Måste kolla upp det:) mycket att hålla reda på denna gången, men det känns bara bra!!!

Fredagskram!!

• Pippi70

Just så var det ja..tack myran!

Hoppas allt är bra med dig och de små.

Stor kram!

• Pippi70

Callimero: säger som myran. Om du varit patient hos IVF kliniken i Falun så hjälper de dig säkert! De är väldigt hjälpsamma och gulliga.

Tyvärr har de semesterstängt fr.o.m. Måndag.. Öppnar igen 29 juli.

• Pippi70

Mymina: jag har ingen erfarenhet av att ha för tunn slemhinna..men vad säger kliniken? Tror du måste öka progynet..

Man kan tydligen komplettera med östrogenplåster också då vissa har svårt att ta upp i tarmen. Kanske är det det som är problemet?

Slemhinnan bör nog vara minst 7 mm.

Tur du har lite tid kvar.

Vad spännande!! När får du veta när det blir dax? När blir ÄP ?

• Pippi70

Hej! Är det någon som vet om man kan använda progestron MIC istället för Utrogestan? Det borde väl vara nästan samma sak?

Lycka till nu knasse och mymina!!

Ni ska se att slemhinnorna hinner växa!

Håll oss uppdaterade! Kram

• Pippi70

Tackar för svar! Då kan jag ta progesteron MIC som jag fått utskrivet på recept.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?