• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Xxxxxx02 : snart dax för er då!! Vad spännande. Vilken klinik har ni valt?

Kan känna din oro och nojjiga tankar,

Hade jag med! Jag oroade mig över tex att det var så varmt i Spanien och att det inte var bra för embryot i magen.. Jag vågade inte gå på toaletten efteråt utan låg o höll mig en bra stund först. Kan säga det var jättesvårt då man får dricka massa vatten innan ET och man ska vara kissenödig då.

Ja, som sagt... Många knasiga tankar.

När man väl har fått sitt eller sina embryosar i magen är ruvartiden väldigt lång och som en riktig bergodalbana!!

Man hoppas så mycket men vågar ändå inte tro på att det kan hända. Men vi tror ju!! Annars hade vi ju inte gått igenom allt detta??

Stort lycka till och du måste skriva om hur det går!!

Germany: ja, jag har slappnat av lite nu men är spänd över fredagens VUL..

Men nu känner jag mig gravid så då är det lättare att tro på det:)

Hoppade kanske över till kämpartråden lite för tidigt med tanke på allt som kan hända... Men i mitt normala jag är jag nästan aldrig orolig över att saker ska gå fel, jag tar det då, när det går fel.. Då oroar jag mig.. Inte innan.

Så när blodet började rinna i lördags blev jag så skräckslagen och tänkte att nej!! Detta händer inte!! Jag var liksom inte beredd alls på att något skulle hända! Nu skulle det ju bara gå bra.

Callimero: tog inte procen spruta utan depaceptyl tror jag den hette.

Fick inga biverkningar alls.

Därimot fick jag huvudvärk av progynovan.

Myran vännen: oj vad tiden går!! När jag är där du är nu så är det snart dax för dina små att komma till världen.

En fråga: när började du trappa ner på progersteron och progynovan?

Har inte fått något schema ännu av kliniken men vill veta om jag behöver nytt recept då jag ska träffa läkaren på fredag.

Annaba: du är så gullig när du kikar in här och delar med dig av din kunskap!

Önskar så att du får lyckas med ert nästa försök! Ska hålla tummarna för dig!

Mariposa: stor kram och tack för ditt stöd!

Tack för allas stöd! Utan er hade jag inte varit där jag är idag! Det är sant!

KRAM

• Pippi70

Men myran vad jobbigt! Har du fått veta varför njuren blivit större? Pga alla mediciner? Skönt att höra att du mår bättre nu. Hoppas du får må bra hela vägen fram nu! Kram

• Pippi70

Hej!

Nu har vi varit på ultraljud och det fanns en liten krabat där inne:)

Båda embryosarna hade fäst men den ena stannat av, därav min blödning i lördags. Min läkare kunde tydligt se var den suttit, för det fanns rester kvar.

Men guldklimpen finns kvar och allt såg bra ut. Svårt att se så mycket i vecka 6, men storleken stämde med tiden.

Hjärtat såg vi inte. Men tyckte hela klimpen pulserade..

Det fanns heller inga tecken på missfall just nu...

Vi ska tillbaka om två veckor och då går det att se och mäta bättre.

Jag sörjer lite den lille som inte stannade kvar.. En del av mig är ledsen för det, men en annan del är lite lättad att det bara är en där inne.

Det är verklighet nu:)

• Pippi70

Jam, hade vi valt idag så hade vi valt ivi Alicante istället för Valencia.

Vi tänkte oxå som er att Valencia är större och doktor Remohi jobbar där.

Han var med under första besöket vi gjorde hos dem och var den som undersökte mig då, men sen har vi inte haft någon kontakt alls med honom. Det har varit andra läkare.

Visst, de är jätteduktiga där, men vi är inte helt nöjda ändå.

En annan anledning att välja Alicante är oxå smidigheten att ta sig dit, precis som myran skriver.

Nä, inte är det lätt alls!!

• Pippi70

Nu hejjar vi alla på dig callimero!!

Skulle vara så roligt om du med plussade nu! Hoppas hoppas allt går som det ska hela vägen.

Jag mår bra fysiskt.. Men psykiskt är det jobbigt. Oroar mig hela tiden för att få missfall.. Har brun/svarta flytningar hela tiden och molande mensvärk och stickningar i livmodern. Längtar till nästa fredag då vi ska på VUL igen. Skulle behöva göra VUL var och varannan dag för att lugna mig lite.. Går o tänker att kanske det är ett dött foster där inne..

Men högst troligt är det levande!!

Känner mig iallafall gravid nu, ömma stora bröst, molvärk, svettningar,andfådd av minsta lilla.kissenödig, men mår inte illa. Bara lite ibland men det går över snabbt. Mådde aldrig illa med mina andra barn heller, tvärtom. Mådde som en drottning:) och var inte orolig då heller för något. Nu är det annorlunda... Visste inte att jag skulle reagera så här. Känner mig deprimerad men borde ju vara glad. Om bara veckorna kunde gå lite snabbt nu så man kan bli lite lugnare...

Xxxx: det börjar dra ihop sig för dig med nu va? Hoppas för dig med!

KRAM ALLA

• Pippi70

I kväll stod vi inte ut med oron längre.

Har blött och haft molvärk hela veckan och i kväll blev värken starkare och jag fick en större blödning. Var helt säker på att nu är det kört... Min sambo sa att nu åker vi till akuten. Jag står inte ut med att se dig så här nedstämd och ledsen!!

Efter ett par timmar fick vi träffa en mycket trevlig o sympatisk läkare och han kände o klämde och sen gjorde han VUL. Först vände han skärmen från oss för att kunna titta och göra en bedömning.. Sen vände han skärmen mot oss och där var det ett litet hjärta som tickade så fint!!! Så lättad att tårarna började rinna!. Så nu kan vi vara lite lugnare.. Blödningarna finns där, men pyret mår bra:)

Kommer tänka på dig nu xxx, hoppas o hålla tummarna för er!! Njut av värmen och försök slappna av.. (Men jag är inte rätt person att säga det.. Är ett nervvrak själv) stort lycka till!!

Callimero: tänker på dig med! Hoppas nu mensen kommer som den ska!!

KRAM

• Pippi70

Tack alla! I dag var det mycket lättare att stiga upp:)

Callimero: jag tog sprutan den 17/7 och fick mens den 26/7

Några dagar försent enligt planen men det gick ju bra ändå.

Ska du göra VUL nu eller börjar du med progynovan direkt?

När var ÄP och ET inplanerat? Håller tummarna stenhårt och släpper dem inte!!

• Pippi70

machmu: Välkommen hit till denna fina tråd! 

vad spännande att ni är på gång! När blir det av tror du?

Jag och min sambo har också gjort vår behandling på IVI Valencia.
    På andra försöket är jag nu gravidGlad

Vid vårt första besök köpte vi med oss all medicin vi skulle behöva från kliniken. 
    Ville inte krångla med recept i Sverige,och jag hade läst så mycket om att det kunde vara svårt.

Ang mediciner till donatorn hade vi över en hel del från våra IVF försök och de tog vi med oss ner. 
    De godkände det, så det sparade vi en del pengar på. 

Annars tror jag det är svårt att få en läkare här hemma att skriva ut recept till en annan kvinna än du själv...
    Smidigast är nog att betala donatorns mediciner där nere. 

Vid vårt andra försök så hade vi en bra kontakt med min tidigare IVF läkare som skrev ut alla recept jag behövde inför behandlingen,(dock inte donatorns mediciner)   Utan fick då en totalsumma för alltting inkl medicinerna. 

Ett stort lycka till!!  Skriv gärna och uppdatera oss hur det går och fråga gärna! 

Xxxxxxx: Håller tummarna här hemma att du får ett eller två guldägg nu!!!   Kram!

• Pippi70

Hej uppåt! Om du inte får någon läkare att skriva ut recept kan du Antingen hämta ut nedregleringssprutan på eu recept från din klinik. Kostar ca 1000 :- eller så kan de skicka den till dig?

Var gör ni er behandling? Har du varit på första möte ännu? Om inte, be att få med dig vad du behöver direkt så slipper du oroa dig för recepten.

Med ett intyg så kan man resa med medicinerna i handbagaget.

Kram o lycka till!

• Pippi70

Uppåt. Klart du ska prova en gång till med IVF om du känner så. Har du fått ut ägg vid äggplock förut så finns ju chansen där!

Men ställ er i kö för ÄD i Finland parallellt. Som jag förstått det är det 6 mån väntetid. Så går inte onödig tid till spillo om det inte går vägen med dina egna ägg.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?