• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej på er!  Måste bara skriva några rader här..och kanske blir det fler gånger.

Det är så kul att få läsa om er alla som lyckats att bli gravida genom ÄD.

Har ägnat hela helgen åt att läsa igenom hela denna tråden,tagit till mig alla era tankar,tips o funderingar!

Jag är 42år, har 3 stora barn (2 är vuxna) Skild från ett dåligt äktenskap som varade alldeles förlänge.
    Träffade en underbar man för ett och ett halvt år sen som inte har några barn tidigare och på den vägen är det.

Från när vi tidigt i våras bestämde oss för att försöka bli gravida har jag pendlat mellan hopp o förtvivlan
    många gånger. Framför allt känner jag mig helt plötsligt så gammal,har alltid känt mig ung innan och ser också ung ut!
    Har ett väldigt lågt AMH värde,ingen regelbunden mens och vet inte om jag har haft ÄL på länge.

Vi står nu inför ett försök med IVF,kanske kanske kan jag klämma ut några fler ägg...men har förstått att chansen är liten och att äggen antagligen kommer vara skruttiga.

Tanken på ÄD mognar mer o mer och jag tror det kommer vara det som blir aktuellt för oss.
    Så fort vi har fått domen om att det inte blir några ägg...(har inga förhoppningar om det,men måste försöka minst en gång med det)
    Då kastar vi oss in i ÄD världen Glad  Inte helt enkelt vad jag har förstått...men är väldigt tacksam för allt ni skrivit
    och delat med er av!
    jag fortsätter läsa med spänning om hur det går för er alla och önskar er lycka till och många plusPlusPlusPlus

Kram /Pippi

• Pippi70

Myran, vilken klinik i Alicante går ni på? Finns det fler där? Känner mig så osäker på hur allt går till, men det får man kanske reda på när man kontaktat kliniken. Men efter mina erfarenheter av kliniken jag går på nu i Sverige har jag inget förtroende alls för att få den information man behöver. Är oxå lite nervös att allt ska va på Engelska.. Är så superdålig på det. Mariposa, tack för dina ord. Kram

• Pippi70

Tack Myran:) hur länge fick ni vänta innan ni fick komma på första besöket? Och tog det tid att hitta en blond donator? Jag är blond men min man är mörk, så för oss är det inte lika viktigt att hitta en blond donator eftersom det mörka nästan alltid slår igenom. Hoppas det går bra för er nu!! Kram

• Pippi70

Vår plan ändras lite från dag till dag känns det som... Har förstått på läkarna att det inte finns så mycket kvar av mina ägg och att jag är på väg in i klimakteriet:( Vet inte om vi bara sölar bort både tid o pengar på att försöka med IVF... Just nu går jag o väntar på att få börja med hormonbehandling bara min mens kommer... Men den vill inte komma. Har varit på VUL förra veckan och då var livmoderslemhinnan tjock så jag trodde det var på g. har tydligen ingen ÄL så då kan det ju bli så här knasigt. Men så fort vi får börja och så snart vi får konstaterat att jag inte svarar på stimuleringen vill jag åka ner!! Kram o trevlig helg på er alla i tråden:)

• Pippi70

Grattis Tummen! Denna tråd verkar lyckosam:) Käns bra att jag hakat på den:)

• Pippi70

Hej! Vill bara skriva att ni verkar vara så underbara Goa tjejer!! Synd att jag inte bor i Gbg eller sthlm längre, då hade jag gärna velat Träffa er! Skönt att få prata med vänner som vet vilka tankar man går o bär på! Jag är oxå lite nojjig över det här med att jag är äldre. Så skönt att läsa era rader och kloka ord!! Min största oro är hur mina stora vuxna barn kommer att reagera om jag blir gravid, Min äldsta är 23 år och har många gånger talat om för mig att hon inte vill att jag skaffar barn med Min nya kärlek... Då skulle hon skämmas ögonen ur sig!! Det är lite tufft att hålla på att smussla med tabletter och sprutor här hemma.. Och kan absolut inte prata med någon om mins tankar förutom min sambo... Jag längtar så efter ett barn till och att min kärlek får möjlighet att bli pappa, Han kommer bli världens underbaraste pappa!!! Så visst.. Ja.. Jag känner mig ofta egoistisk för att vi gör detta bakom mina barns ryggar, Men orkar inte ta den striden redan nu... Blir jag gravid får jag ta smällen då! Hålla huvudet högt och försöka strunta i att det kommer snackas... För det vet jag att det kommer göras!!! Tillsammans är vi starka:)

• Pippi70

Tack GBG!!           Stor  Lycka till dig med!!

Har läst lite här i tråden och följer er alla,känner med dig när det inte ville sig riktigt,glädjer mig åt de som lyckats,och följer med spänning de som står inför!!

Vi har bestämt att det blir ÄD i Spanien för oss om vårt IVF försök inte ger något.

Jag börjar med hormonsprutorna nästa vecka,så ganska snart  får vi veta hur jag svarar på dem.
    (har dåliga värden och ingen regelbunden mens längre)
    Det är klart att de kan bli varierande resultat om vi provar igen,men känner att tiden rinner ifrån oss och 
    tycker hela den där grejen är oerhört påfrestande för mitt lilla huvud

Nej,jag har inga större förhoppningar att jag ska lyckas klämma ut några dugliga ägg...

Men jag hoppas!! Annars hade jag inte ens försökt,men innerst inne har jag redan gått vidare till nästa plan.
    Och det ger mig Hopp och gör mig lugnGlad

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?