• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Det är ingen som vet våra planer om ÄD heller. Bara en enda vän vet att vi har försökt IVF, men inget mer.

Det var bara ett lyckat sammanträffande att vi pratade om resan och hon frågade vart vi skulle, jag vet inte sa jag, det får vi se.. Och så sa hon att hon hade lägenhet i just Alicante, kunde ju inte bli bättre:)

Ibland känns det jobbigt att inte kunna prata fritt om vår ädresa... Men vi har valt det så eftersom vi i dagsläget inte vet om vi ska berätta något för vårt barn. Då är det bättre att ingen vet.

Möjligen kommer de flesta förstå att vi gjort IVF, iallafall om det blir tvillingar!!

Men då får de gärna tro det.

Oooo.... Det närmar sig:)))

• Pippi70

Hoppas slemhinnan tjocknar till sig till nästa vecka Karin !! Håller tummarna för dig!!

• Pippi70

Tack Myran! Desamma önskar jag dig och alla er andra.

Miafia,har inget svar på din fråga, utan säger som de andra, maila kliniken och fråga hur du ska göra. Lycka till nu! Så spännande!

Kanin, har du hört ännu hur det gått för din donator?? Var det inte igår det varÄP? Håller tummarna för många ägg!

Tycker tiden segar sig fram även om dagarna rusar fram... Hur går det ihop??:) varje dag är ett steg närmare!!

Tog sprutan i går, kändes bra att pricka av ytterligare ett moment.

Hur förbereder ni er för ÄD? Någon som gör något speciellt? Eller lever ni "som vanligt" och bara försöker må så bra som möjligt... Kram

• Pippi70

Karin: grattis till 12 ägg! När åker du ner till Spanien? Eller är du kanske redan där? Håller tummarna jättehårt nu!

Myran o Miafia: tack gör era svar och att ni lever som vanligt.. Det är precis som jag gör med.. Blev bara så nojjig att kanske skulle man kunna göra så många saker för att förbereda sig... I IVF världen är det så väldigt mycket man bör och inte bör göra....

• Pippi70

Jag äter en hel del vitaminer, har blivit en vana för mig. D-vitamin,C,B12, folsyra, omega 3. Likaså har kaffedrickandet blivit begränsat... Häller inte i mig flera koppar om dagen som jag gjorde förr.. Alkohol dricker jag sällan, något glas vin ibland. Jag går regelbundet på akupunktur, men i ett annat syfte, stress, men har de senaste gångerna bett om extra nålar för att öka cirkulationen i livmodern.

Kan ju inte skada iallafall.. Och akupunktur är väldigt avslappnande. Tror att den inre stressen är vår största bov, så någon extrem kost eller att göra n

• Pippi70

Äh, blir så knasigt när jag skriver på mobilen:))

Vad jag ville säga är att jag mår bäst när jag inte stressar och när jag tränar, äter och lever som vanligt. Så fort det blir måsten och krav får jag ångest av att jag inte klarar leva så..

Viktigast är ju att vi mår så bra som vi bara kan.

Den inre stressen är ju svårt att undvika helt.. Tankarna kommer vare sig man vill eller inte..

Mariposa, hur ser din plan ut denna gång? Är det något du ändrar i tex medicineringen?

Måndagskram på er!!

• Pippi70

Mariposa: hoppas verkligen era små frysta embryon är starka och att ni lyckas hela vägen nästa gång!!

Karin: lycka till nu! Kommer tänka på dig de närmaste dagarna, spännande!!

• Pippi70

Grattis Karin!! Nu är du ruvare:)

Hoppas verkligen det lilla fröt trivs i din livmoder och borrar in sig ordentligt!

Håller tummarna för dig! Åker du hem direkt eller stannar du några dar i Spanien? När är det dax att testa?? Kram!

• Pippi70

Myran: krya på dig! Det är ju några veckor kvar till FET, så du hinner nog piggna på dej.

Tror bara det är ren tillfällighet att du blivit sjuk när du tagit sprutan.. Men jag vet inte. Kanske det ligger något i det du skriver. Själv känner jag ingenting.

Kram!

• Pippi70

Hej allihop:)

Till oss har de bara sagt ett preliminärt datum för ET, tror vi får mer information efter ÄP på donatorn och på morgonen den 16/4 får vi ev veta vilken tid.

Men det är ju bara om allt flyter på som det ska.

Jag har börjat oroa mig lite över att jag ska äta progynova så länge innan ET. Började i går och ska ta UL nästa tisdag den 2/4 sen är det ju hela två veckor efter det som insättningen sker... Tänk om slemhinnan blir för tjock och släpper?? Det blir ju hela 24-25 dagar med progynova innan...

Hur lång tid har ni ätit innan ET?

Mycket tankar nu och har oxå börjat bli rejält ot

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?