Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Vi får diskutera dilemmat över våra sommardrinkar - jag säger som du, det är ovärderligt med ÄD-kompisar IRL - hör av er ni som bor i Göteborg!
Hej, när vi gjorde vår behandling nu i maj på AVA behövde vi inte betala förrän jag börjat medicineringen, tror sista betaldag var alldeles innan vi skulle åka dit.
Roligt att flera är intresserade av Androferti! Enligt de instruktioner vi fått ska man dock ta det i minst tre månader innan det kan förväntas ge full effekt.
Grattis Strandhem!
Hej, angående hormonernas ev. negativa påverkan så har ju TS skrivit en del här om sina bekymmer. Östrogenet det flesta tar innan ET/FET är inte helt problemfritt, men riskerna lindras av det gestagen som finns i progesteronet. Det är så korta perioder vi tar dessa hormoner så jag är inte så orolig för egen del, men det är ju bra att en är insatt i vad en sätter i sig.
42:an, jag tycker du är grymt modig, hejja dig!!
Hej på er, kanske kanske har det lyckats för mig. Undrar en sak: Ni som varit eller är gravida i Göteborg, vilken Mvc går ni hos?
Hej på er spanjorer, tack för bra läsning om KUB, har också gått i vånda över detta.
Ni som kommit långt i era ÄD-graviditeter: hur gjorde ni med utsättning av hormonerna? Fertinova säger att jag bara tvärt ska sluta m progynon o progesteron när det gått sex veckor sedan insättning. Kan man verkligen bara sluta sådär? Ingen nedtrappning? Tack på förhand ...
Tack Calimero och Pippi! Tror jag tar och trappar ned lite fr v 10, har bildat mig uppfattningen nu att barnet försörjs av moderkakan redan fr v 8, och att en nedtrappning i stort sett görs för mammans skull.
Tänker på dig, Längtar!
Stort grattis, Myran!
Calimero - grattis, så skönt!! Vi gör kub-UL på måndag och det är nervöst!
Vi har tänkt berätta för folk att vi fått hjälp genom Ivf, men inte just det att ägget är donerat. Det är ju ingen lögn tänker vi och vi vill gärna bidra till att göra det vanligare och mindre stigmatiserat att prata om ofrivillig barnlöshet etc. Däremot är just vårt barns genetiska härkomst något som vi inte vet hur vårt barn kommer att ta och leva med, så vi vill att barnet självt ska få veta först och bestämma hur öppet det vill vara. Men jag har så klart svårt att hålla mig, är så stolt över att det verkar ha funkat, att vi tagit oss för detta och igenom detta!! Men - nu har jag ju inte bara mig själv att tänka på längre, bäst att vara försiktig.