• Ypke

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

germany skrev 2013-05-21 13:37:54 följande:
    Hur går det för dig och ditt ruvande? Hoppas allt kommer att gå som planerat, tummar hålls för ett fint Plus
    Vet inget än, Germany, tackar som frågar. Är bara jäkligt nojjig och nervös.
  • Ypke

Nojiga tanten här. Undrar om det förekommer att man börjar få sin mens innan TD vid misslyckad ÄD, trots progynon och progesteron? Alltså ska man se det som ett gott tecken att inte ha börjat blöda än?

• Ypke

Fantastiskt Pippi att du fått sånt fint tillmötesgående till slut! Det lönar sig alltid att kämpa, enda kruxet är att man inte alltid orkar!

• Ypke
    germany skrev 2013-05-22 13:48:29 följande:
    Jag vet inte hur det är med ÄD, men vid vårt senaste misslyckade IVF så hade jag både progynon och progestron och jag fick min mens innan jag ens hann komma till TD (har ingen gång lyckats komma ända fram till TD utan mensen har alltid infunnit sig först. Men detta är säket olika från person till person, som med mkt annat, skulle jag tro.)

Så absolut att det är ett gott tecken att du inte börjat blöda (fast skulle du göra det så kan du ändå vara gravid....för blödningar är usch & fy (i hate them)  alltför vanliga, även vid graviditet)
    Ja, det låter ju positivt, Germany ... Vet du hur hög dos progynon du åt?

Det är för övrigt roligt att du håller dig kvar i svårt-att-få-barn-trådarna  
  • Ypke
    germany skrev 2013-05-22 14:25:46 följande:
    Jag tog  1 tablett 2 ggr / dag. 1 tablett var 2 mg.
    Du kanske äter högre dos?
    Skulle som sagt ta dessa fram till graviditetstest....men hann aldrig innan min dumma blödning kom.

Vid ÄD tror jag man vanligtvis äter 3 sådana där 2 mg-are per dag.
    Åhhhh - jag kanske bara ska ta och lugna ner mig lite!!  
  • Ypke

Hej ni som tänker på mig - det har gått käpprätt åt skogen. Kolla Finlandstråden om någon vill läsa mitt gnäll och ältande ... Tack för att ni höll tummarna.

• Ypke
    myran6801 skrev 2013-05-24 11:17:06 följande:
    Ypke, en stor stor Styrkekram. Tycker absolut du ska prova lite stödmediciner vid nästa försök. Försök att få antibiotika innan FET så att allt är rent och fint. Tag kortison fr cd 1 till v10-12 och Trombyl och Framgmin fr ET. Tror själv att denna kombo hjälpt mig denna gång!
    Tänk på att ni har fina embryon i frysen och kan prova snart igen. Kram
    Tack Myran! Kortison kan jag gå med på att testa pga avstötningsteorierna (särskilt för oss allergiker) - men varför Trombyl och Fragmin?
  • Ypke
    Uppåt skrev 2013-05-24 14:17:43 följande:
    Germany: tack för info, MEN får man ersättning trots att man passerat åldergränsen för ÄD i Sverige?
    Japp, Uppåt, det får du sannolikt. Om du inte har barn innan med den man du lever med nu.
  • Ypke
    myran6801 skrev 2013-05-29 13:24:59 följande:
    Tack alla fina för tummar! Det hjälpte! Allt såg normalt ut på ul och blödningen kommer inte från livmodern. Kram
    Härligt, Myran, det gläder mig.
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?