• Ypke

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

simba72 skrev 2012-11-12 08:46:48 följande:
    Ypke och ny i Gbg idag var det dags för vår träff. Vi ses kl 17.30 på bestämd plats.
    ha en fin dag!
    Hej! Japp, det gör vi! Roligt att du kommer! Inboxa mig gärna om vad du heter och så (eller har jag missat att du gjort det?), så man slipper gå runt och fråga folk om de heter Simba ...
  • Ypke
    NY I GBG skrev 2012-11-12 11:15:48 följande:
    Yes, ska bli trevligt! Hihi vilken syn, en vilsen ypke som frågar efter simba och ny i GBG Jag tror jag har era namn i ett mejl. Vi ses!!
    Eller hur!!! "Hej, jag heter Ypke, heter du Simba och håller på med äggdonation?" Man kan ju anses som inte riktigt klok i huvvet för mindre ...
  • Ypke
    myran6801 skrev 2012-11-12 11:48:48 följande:
    Ha så trevligt ikväll tjejer!!!!! Kram
    Tack Myran!
  • Ypke
    germany skrev 2012-11-12 13:43:24 följande:
    Nu fick ni mig att le  Glad(något jag så väl behöver just nu).

Jag skulle tycka det var supergulligt att få gå fram till er och med ett litet försiktigt leende fråga om det möjligtvis kan vara tex. Myran, GBG, Ypke eller kanske "lejonkungen Simba" som jag har äran att få träffa :)

Önskar er en jättetrevlig kväll....önskar att jag hade kunnat hängt med er, men tyvärr så är avståndet altlför långt för att vara möjligt.

Kram till er alla fina, ingen nämnd ingen glömd Hjärta 
    Hej Germany, tack för ditt meddelanda. Vi ska tänka på dig! Om du någonsin har vägarna förbi så lovar jag att fixa en träff bara för dig! Var är det du bor förresten? Jag ska till Idre över nyår - är det nära?
  • Ypke

Ja, det var hemskt trevligt igår när jag, Ny i GBG och Simba träffades. De här trådarna är fantastiska, men det är jätteskönt att få prata av sig i verkligheten också, det är så få i ens omgivning som verkligen förstår allt man går igenom. Jag fick lite med mig hem att fundera över, hemskt värdefullt!

• Ypke

Gud så roligt att höra alla dessa positiva nyheter - hejja hejja!!

• Ypke
    myran6801 skrev 2013-01-14 18:39:43 följande:
    Tack finaste för era värmande ord.
    Idag var jag på sjukhuset och lämnade nytt hcg prov. Det har sjunkit till 37 från i torsdags då det var 116. Jag bad att få en tid för samtal ang operation. Får se vad som händer framöver. De uttryckte också att det är viktigt att jag åker in om jag får ont.

Vet inte hur det blir framöver. Om det är någon ide att försöka igen. Dessutom blir det så dyrt, även om vi har 2 i frysen har jag för mig att man får betala lika mkt som ett färskförsök.
    Hej Myran, såg att det skitit sig för dig, vill bara säga hur ledsen jag är för din skull. Verkligen, verkligen. Var det inte meningen att ÄD skulle funka mycket bättre än IVF? Va?
  • Ypke
    Uppåt skrev 2013-03-27 14:35:56 följande:
    Myran: Inte 90 000 euro väl? 90 000 svenska hoppas jag
    Hej Uppåt! Jag är på gång med ÄD i Åbo, Finland. Det kostar runt 7 000 EUR men med har man inga barn sedan tidigare och blir rekommenderad ÄD av sin läkare, har man goda chanser till ersättning från FK. Gäller endast om donatorskapet inte är anonymt, vilket begränsar ens val (och förlänger väntetiden, tyvärr ...) till Finland och Island. Det finns en tråd här för Finlands-ÄD, välkommen till den. Vilka procedurer du måste gå igenom varierar väl, men ta kontakt med kliniken du vill göra behandling på och fråga dem. För kvinnan tror jag det räcker med värdena på TSH, FSH, LH. Kommer inte ihåg vad som gäller för mannen. Sedan ska ni som par ha intyg från en psykolog, detta kan också göras på plats.
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?