• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej Simba. vad tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gången Jag vet precis hur fruktansvärt jobbigt det känns. Självklart är du inte löjlig som känner så här. Jag känner igen alla tankar som snurrar och svårigheten i att veta vad man ska göra. Skickar en stor styrkekram och hör av dig om du har några fler frågor (har inboxat dig)

• NY I GBG

Lycka till Myran!! Jag ska tänka på dig nästa vecka. En fråga till er: inna vi går vidare med försök nr två känner jag ett behov av att prata med en fertilitetsexpert. I Spanien rekommenderar de att vi utreder vidare men här i Svergie säger de två läkare jag pratat med, kvinnokliniken och Sahlgrenska, att det inte är någon ide.. Så svårt att veta. Jag skulle verkligen behöva sitta ner med en läkare som kan ge riktiga råd. Har ni någon läkare, i Stockholm eller Götebrog, ni kan rekommendera? Vore supersnällt. Har redan testad med Carlanderska men de vill inte träffa oss om vi inte ska göra behandling hos dem... Kram på er alla!

• NY I GBG

Hej alla! Mariposa: hur går det för dig?? Mår du bättre nu, mindre trött? Helt fantastiskt att du faktiskt är gravid. Tack för era frågor om hur det går för mig! Det värmer Germany, tack för att du frågar och jag ska absolut kika in i den tråden du föreslår. Jag har faktiskt varit i kontakt med Penny, eftesom flera här PÅ FL varit hos henne och rekommenderar henne. men dels är det en dyr behandling också hos henne och dels tycker jag det verkar lite läskigt att åka till en kvinna i Grekland som ska börja skära i min livmoder... Men samtidigt är det som sagt många som verkar ha blivit hjälpta av det. När jag nämnde detta för läkaren på KK sade han "tycker absolut inte du ska åka någonstans i Grekland eller Turkiet och utföra något liknande"... Ahhh, vem ska man lyssna på?! Så vi försöker få till en remiss här i Sverige för att kolla endo. Hoppas. Sedan är det det här med sjölvmedicinering som många ögnar sig åt. Jag har läst en hel del om detta på FL men vet inte heller om jag vågar.... Ska höra med kliniken om medicinerna först. Jodå, jag var hos Lotta! Det kändes verkligen bra att gå till henne. Man blir lugn och harmonisk bara av att vara där. Tusen tack för att du rekommenderade henne!! Jag har inte hört vad sm hände med er och strulet med sista IVF men vad bra iaf att ni får en till omgång! Varför tror de inte att de funkat hittills? Lågt AMH var det, eller hur? Ja, du kommer verkligen kunna massor om ÄD om det skulle bli er tur. Men jag håller tummarna för att den extra, inte planerade IVFen faktiskt blir den slutgiltiga och den som leder till det vi alla kämpar för. Myran: visst åker ni ner på onsdag?? spännande! Ska tänka på dig då och hålla tummarna hårt!!! Kram till alla

• NY I GBG

Hej! En snabb fråga till Germany: hur hittar jag tråden du rekommenderar (om Aten?)? Vilken underrubrik? Stort tack på förhand

• NY I GBG

Hej Germany. Tack frö hjälpen! Dock funkar det inte när jag gör det. Måste vara pga att jag använder en iPad, det är ju också därför mina inlägg är så fulla av fel och utan mellanrum mellan stycken.. När du har tid får du gärna säga om jag hittar tråden på svårt att bli gravid, endometrios, ÄD eller vart den finnes tack igen och hälsningar från ett vinterfint men kallt Stockholm

• NY I GBG

Tack Germany! Nu har jag hittat tråden och lagt den i favoriter! Ska läsa. Kram

• NY I GBG

Åh nej nej Mariposa. Vad hemskt att läsa om vad som hänt dig/er. Du måste vara förkrossad, stackare. Jag förstår precis vad du menar när du säger att du inte vet om du vågar testa igen, pga av alla känslomässiga investeringar. Jag känner likadant, bara att det måste vara ännu värre för er. Samtidigt vill man ibland trösta sig med tankar på att testa igen. Det är så svårt. Jag tror det enda som stämmer är att tiden läker alla sår och att man kommer över saker och ting. Även om det är otroligt många som får mf går det inte riktigt att likna vid "vanliga" mf då detta känns mycket värre när det är en sådan här krävande process bakom. Stor stor styrkekram

• NY I GBG

Hej Myran. Ja, ruvartiden är sååå jobbig. Dock är det ovanligt att man blöder tror jag när man tar så mycket hormoner (progesteron och östrogen) som vi får via IVI. Därför tror jag inte du behöver vara rädd när du går på toa. När är testdag?? Jag hade tredagarsodling och fick vänta nästan två veckor till testdag. Har du blastocyter (femdagars) eller tredagars? Visst fick du Tillbaks två embryon? Jag tänker på dig och håller tummarna!!!!! Och så tänker jag även på Mariposa. Hur mår du? Tummen, vad härligt att tiden går och allt ser bra ut. Nu har du väl dessutom passerat den mest kritiska tiden, eller hur? Kram till er alla

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?