Hej! Bra att ni börjar få svar men det känns konstigt med sex månaders väntan för er myran.... För oss gick det jättefort. Ok jag är ju halvspansk själv så det var lättare men det är ju väldigt många blonda som donerar också, har de sagt. Jag läste förresten en artikel om att det nu är fler unga än någonsin i Spanien som donerar könsceller, pga de dåliga ekonomiska tiderna...., Tummen: då blir det drygt tio dagar efter oss som det är er tur Vår dag är den 21 sept... Jag har Simona som koordinator. Är tyvärr inte så nöjd med henne vad gäller service, snabba svar osv men försöker att inte bry mig om detta. Så länge behandlingen är bra så spelar det ju inte så stor roll hur koordination är men man tycker det borde vara lite bättre för den summan man betalar. Men när det väl gäller har hon ändå varit bra så jag ska väl inte klaga. Det är lite nervöst nu att allt ska klaffa. Tex ska jag till gynekologen imorgon för ett ultraljud där de ska se att allt är "bra" ( dvs redo för nästa steg..). Jag fick ju mens när jag inte skulle få det, under tiden jag åt p-piller (!!) så jag hoppas att det inte blir några ändringar nu. Ska även börja gå på akupunktur idag ... Sedan köpte jag även medicinen Progynova när jag var i Spanien men den är på 1 mg istället för 2 mg så det är också något jag måste få svar på från Simona. Ang hotel har jag några förslag men i och med att vi åker med Ryan Air till Girona så har vi valt att bo i utkanten av Barcelona och istället nära flygplatsen, på ett spa-hotell. Vi kommer att "pendla" till Barcelona med tåg (en timme enkel väg) istället. Vi landar jättesent en onsdag och åker tidigt en lördag så vi bestämde oss för att göra på detta sätt. Hotellet är mysigt, fräscht och avkopplande, och billigt! Säg till om du vill ha namnet och adressen. Nära IVI Barcelona har vi inte bott så jag kan tyvärr inte rekommendera något i närheten. Tummen: jag förstår precis hur du känner. Dels är det spännande ju närmare man kommer men samtidigt är det extremt ångestfyllt också, iaf för mig, i och med att man inte ens vill tänka på att det inte skulle lyckas... Kram på er och snart blir det skarpt läge!!!