• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej alla!! Vad mycket liv i tråden på sistone Helt fantastiskt egentligen när man läser här hur alla engagerar sig i varandras situationer och hjälper varandra Vilken tur att vi har varandra här! Ypke och Simba: åhhh vad roligt att ni vill ses i Götet. Det har jag efterfrågat länge. Har verkligen saknat att ha någon/några att bolla med som är i samma situation. Jag ses jättegärna! Jag ser om jag kan inboxa er med lite förslag på tider. Germany: jag har bokat tid med Lotta i Stockholm! Och med myran Kram och trevlig helg!!!

• NY I GBG

Simba: Lycka till!!!!! Jag håller tummarna. Jag försökte inboka dig och simba men jag lyckades inte få upp din adress och inte heller mejla till två samtidigt. Föreslå gärna några dagar/tider när ni kan ses. Kram

• NY I GBG

Myran, jag har också tänkt flera gånger att man är egoistisk eftersom man gör allt detta för sin egen skull... För att man vill ha ett barn. Det är ju helt annorlunda när man adopterar ett barn i och med att man då "räddar" ett barn som redan finns. Men hur det ön är med detta det egoistiska så är det ju egentligen samma sak för alla som skaffar barn, även om det är på naturlig väg. Att det är extra jobbigt för oss gör ju oss inte mer egoistiska. För det är ju bara vi som drabbas av det jobbiga. Så det handlar egentligen om huruvida det är egoistiskt att alls vilja ha barn, och då kan man ju tänka som så att det är lite "livets gång" att det föds barn. Utan barn kan ju samhället inte fortsätta... Tycker också det ypke skriver är bra. I mitt fall accepterar jag bara att det är så; jag vill ha barn, och försöker lägga tankar på att det är egoistiskt till sidan. Sedan det här med gamla morsor; jo, så är det ju, men det betyder inte att barnet är mindre lyckligt för det! Absolut inte. Andra saker är sååå mycket viktigare. Dock har jag tänkt att om det någonsin blir barn för oss så kan man försöka omringa sig med lite yngre vuxna och kanske att barnet kan få faddrar som är yngre... Ja du ser, du är inte ensam om tankarna Det är helt naturligt att du får alla dessa tankar men sedan kommer det att växla igen tror jag till att bara tänka på om det kommer att lyckas. Så var det för mig iaf. Kram på dig

• NY I GBG

Hej Pippi! Stå på dig! Det är klart du ska testa! Tonårsbarn (och kanske även äldre barn) skäms ju väldigt ofta för sina föräldrar så strunta i det tycker jag. Tycker de borde tycka det är roligt istället och stötta. De kommer säkert älska bebisen när den kommer. Lycka till!

• NY I GBG

Hej! En gynekolog jag pratat med här i Göteborg tyckte att om man sätter in blastocyter, som ju har större chans att klara sig, så ska man bara sätta in en han ansåg att det tom var större chans för en blastocyt att klara sig om man bara sätter in en än om man sätter in två. Ärligt talat är det svårt att veta om han sade detta för att det verkligen är så, eller för att undvika prematur födsel (som ju ofta händer när det gäller tvillingar) som ju kostar sjukvården mycket. Är lite krass här kanske, men jag tror det kan spela roll. Samtidigt insisterade han på att om vi skulle testa en gång till, att vi skulle kräva att de satte in en blastocyt istället för ett pre embryo, och att de bara satta in ett.... Men jag förstår att det är svårt att veta vad man ska göra när alla säger olika saker! Om det skulle bli tvillingar och du är över 40 så gör de säkert kejsarsnitt. Fyrlingar tycker jag låter lite långsökt... Kram

• NY I GBG

Hej! Maja: tack för ditt inlägg!!! Vi är precis där du varit. Det är underbart att ni nu lyckats. Vi står just inför beslut om vi ska testa en gång till, eller acceptera att det inte blir några barn... Det är så svårt. Om man bara visste att det KOMMER att leda till ett barn för eller senare, då ande det ju varit enklare... Får jag fråga hur många gånger ni prövade? Du säger att ni hade oddsen emot er: hade de hittat något som gjorde det svårare för er..? Jag blev rörd av dugg inlägg för det är ju så härligt att ni lyckats. Och alla andra som lyckats också. Tänk vad många här i denna tråden som ju har lyckats. Det är faktiskt fantastiskt. Önskar alla gravida stor lycka till. Är det någon här i tråden som gjort sitt ÄD på AVA i Riga? Vi fungerar eventuellt på att byta klinik, om det är billigare. Sedan har vi fått så dålig service i Barcelona så det känns inte kul att börja om där. Kanske att vi byter till Valencia om vi vågar testa igen. Simba: grattis till ruvarstatus. Håller tummarna!! Kram på er

• NY I GBG

Yes, ska bli trevligt! Hihi vilken syn, en vilsen ypke som frågar efter simba och ny i GBG Jag tror jag har era namn i ett mejl. Vi ses!!

• NY I GBG

Ja Germany, du är alltid välkommen. Och jag ska till Härnösand över jul, om du skulle bo nära där

• NY I GBG

Ja, jätteroligt att ses Myran! Nu har jag träffat tre modiga FL tjejer från denna tråd IRL. Det har verkligen varit roligt och givande att kunna prata om allt vi går igenom. Amelie: vad roligt med tvillingar Stort grattis! Det är verkligen många gravida på denna tråd. Vad härligt och vilken statistik! Simba, hoppas allt är bra med dig ockå Stor kram till alla! Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?