• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Pippi70, då åker vi samma dag
    Kram

• myran6801

Tack Karin!!! Det behövs verkligen! Är faktiskt lite orolig denna gång. Alla misslyckanden har satt sina spår.

• myran6801

Mymina, hej och välkommen till denna fina tråd!!! Vi två verkar ha råkat ut för exakt samma sak med Barcelona! Bra att du kontaktade Alicante! Vi är jätte nöjda med dem även om vårt första försök så ledsamt slutade i mf. Men de har varit så lätta och proffsiga att ha kontakt med och vår koordinator Laura är fantastisk. Även vid mf stöttade de oss och gav oss snabb feedback och råd. Det var skönt. Medicinerna är desamma på Barcelona och Alicante så det bör inte vara ngt problem för dig. Vi behövde oxå en blond o blåögd donator och det ordnade det omedelbart så det gick väldigt snabbt att starta behandlingen. Hoppas det ordnar till sig för er! Om du undrar ngt mer är det bara att fråga! Kram

• myran6801

Mymina, ja visst är det fantastiskt med denna tråd. Jag har fått så himla fint stöd av alla här. Proceduren har varit följande, började med p-piller cd 1 och tog dem i 21 dgr. På dag 14 var jag på VUL för att kontrollera att det inte fanns ngr cystor och då allt såg ok ut tog jag nedregleringssprutan. Vid nästa mens första dag var jag på VUL igen för att återigen kolla att det inte var ngr cystor och se att slemhinnan var tunn, fick då ok att starta med Progynon, dag 1-8 4 mg per dag och dag 9 och framåt 6 mg per dag. Ytterligare ett VUL och blodprov (estradiol) görs ca 6 dagar innan transfer. Då kollar man att slemhinnan är ok.

Vi har inte haft kontakt med någon särskild läkare i Alicante utan kontakten har skötts via vår kordinator. Vi var ju i Barcelona på vårt första besök och träffade en läkare och gjorde undersökningar och tog blodprover där. Så vi har egentligen bara flyttat över vår journal till Alicante. Vid själva ET träffade vi bara en läkare vid insättningen och då var även kordintorn med hela tiden som tolk och stöd.

• myran6801

Hej vänner, har varit på vul idag och slemhinnan var 8mm så det verkar ok inför nästa vecka. Tog blodprov och resultat faxar Gyn till IVI i eftermiddag. Så nu är det väl dags att boka hotell oxå. Denna vecka har jag fullt i kalendern, men det är rätt skönt så finns ingen tid att fundera. Hur har ni andra det?

Germany, så fint att du följer allas vår resa och ger ditt stöd ð??ð?? Det värmer ska du veta. Kram vännen

• myran6801

Pippi70, dina tankar känns så väl igen! Tankarna pendlar fr hopp till förtvivlan och man undrar om man gör rätt. Jag hade jätte ågren över att det ev barnet inte skulle kännas som mitt och när vi fick plus var jag först bara rädd. Men sen när det blev mf blev jag ju jätte ledsen och ångrade mina knäppa tankar. När vi åkte sist var jag oxå tvungen att ljuga om resan för mina arbetskamrater. Å så härligt sa de att åka till Spanien! Själv var jag jätte nervös! Denna gång säger jag inte ens att vi ska åka iväg. Skönt att vi kan stötta varandra här!! Kram

• myran6801

Karin grattis!!!! Blir lite tårögd av lycka att höra att du fått se ett litet hjärta!!!!!! Å vilken lycka o vilken lättnad att de även såg varifrån blödningen kom. Var du hos Gyn eller på gynakuten? Tänk vad fantastiskt att man redan så tidigt kan se lilla hjärtat!

Pippi, ja vår resa har varit lång o den är ju inte över än..... Du har så rätt, jag känner mig inte som en kämpe är bara nervös.
    Kram

• myran6801

Pippi70, ha ha vi kommer nog kika runt båda två!!!! Funderar just hur Pippi kan tänkas se ut Ja hur tänker du dig en myran? Hi hi!!!

Kram finisar

• myran6801

Ny i gbg, har tänkt på dig så många ggr o undrat hur du har det. Vilken pärs du gått igenom. . Hoppas allt ordnar till sig nu. Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?