• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Har varit och tagit hcg idag, det visade 75 vilket min gyn betyder gravid. Jag tjuvtestade hemma och det gav ett svagt plus. Jag blöder fortfarande lite så jag vågar ännu inte ta ut ngn lycka. Imorgon ska jag maila resultatet till Ivi, får se vad de säger. Precis så här var det när jag fick jätte tidigt missfall vid ett av våra ivf. Lite blödning och plus på stickan. Så var det i två veckor innan mensen kom. Min gyn är borta till 14 januari.

• myran6801

Vi får se vad Ivi säger ang nytt hcg prov. Men jag tror inte jag kommer bry mig om det om de inte vill att jag ska ta om det. Tänker vara glad så länge det varar!

• myran6801

Har fått instruktion nu att ta om hcg på fredag och öka progesteron till tre om dagen. Det var mer brunblandat idag och mer vilket gör mig såå orolig. Precis så här har jag normalt dagarna innan mens . Har inte tagor trombyl, kortison el ngt sådant. Är tydligen 4+1 så det är ju dags för mens....Usch vad jobbigt detta är.

• myran6801

Amh, tack för stöd. Jag ska ta tre st a 400 mg. Egentligen rek kliniken 1000 mg/dag men då mina suppar är på 400 mg så ska jag nu ta 1200 mg.

Jag tog inte prgogesteron vid blodprov.

Grattis till graviditet!

Kram

• myran6801

Hej, nu vågar jag tro lite mer på att det lyckats Var på VC idag och tog ett nytt hcg och det har stigit till 165. När ivi fick resultatet så gratulerade de! Idag har blödningen blivit mkt mindre, beror nog på den höjda dosen progesteron.
    Kram

• myran6801

Germany, de ger inte stödmediciner (förutom progesteron och östrogen) om inte det inte behövs utifrån bakgrundsfakta. I mitt fall har jag inte en historia med upprepade mf tex. Detta talade vi med läkaren om på första mötet. Ang vecka så skickade kliniken info om det, jag är i v 4+3, så mycket kan hända än! De gav också datum för beräknad födsel, men det känns väldigt långt bort!!

• myran6801

NyIGbg, vad spännande att de hittat en donator!!! Bra med ung också. Vår är född 86 så det gjorde nog sitt till och vi fick ju tom embryon till frysen. Min man fick också göra det där karyotyp testet, vår vc sa nej för de kunde inte tolka resultatet, bullshit, så tillslut frågade jag min Gyn om jan kunde skriva en remiss. Han bara suckade och sa självklart! Men ring din vc och kolla och säg att du har en läkare på IVI som tolkar resultatet om de knorrar ngt om det. Dock är det nog brådis för det tog ett par veckor att få svar minns jag.
    Kram

• myran6801

Mariposa, bra att du känner att du kan gå vidare. Bra också att ni har några i frysen! Då kan ni väl sätta in dem i naturlig cykel utan en massa hormoner innan, eller? Kram

• myran6801

Hur mår ni alla Spanien vänner?

NyIGbg, hur går det? Blir det ngt försök i januari?

Mariposa, hur har du det? Hur går ni vidare?

Kram Myran

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?