Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
En fråga, är det IVI/er klinik som ordinerat er dosen av folsyra? För när jag frågade vilken dos de rekommenderar så svarade de 400ug. Ni andra verkar ha högre, eller hur?
En fråga, är det IVI/er klinik som ordinerat er dosen av folsyra? För när jag frågade vilken dos de rekommenderar så svarade de 400ug. Ni andra verkar ha högre, eller hur?
Mariposa, tack söta du för dina tankar. Kan inte riktigt fatta hur nära det är nu. Önskar så att det ska gå bra. Försöker att ha för stora förhoppningar för att inte fallet ska bli för högt om det inte går vägen. Man har ju fallit så många gånger under ivf resorna så man är ju ganska ärrad.
Germany, vad fint av kliniken att de kompenserar er med ett försök. Men det vinner de på i längden. Hoppas innerligt att det kommer gå bra så ni slipper resa vidare mot ÄD. Måste säga att du skriver så fint och varmt.
Kram M
NyIGbg, vi åker sent på torsdag o landar vid midnatt. På fredag ska vi till kliniken om allt går som planerat. Vi har bara bokat enkel resa då vi inte vet exakt när insättning blir. Hoppas på fredag så att vi kan åka hem på lördag. Tror inte Alicante är så mysigt den här årstiden.
Amelie, tusen tack! Alla tummar behövs! Vi har just bokat hotell! Kram
Hej, nu har jag packat väskan för morgondagens resa. Tur att det inte var idag vi skulle åka, i detta snökaos!
Fick meddelande från kliniken att av 14 ägg är 13 befruktade. Hoppas de ser fina ut på fredag så det blir ET som planerat.
Tack Pippi70!!!
Gulliga ni är!!!! Det värmer med era tankar!!!
Hoppas du får en fin 40-årsdag kära NyIGbg!!! Kram
Mariposa, fy så sorgligt och tungt En stor styrkekram. Hoppas du orkar ta nya tag när den värsta sorgen lagt sig.
Lite uppdatering fr Alicante. Kliniken ringde imorse och sa att ET blir på söndag inte idag. Suck då kan vi inte åka hem imorgon som vi planerat. Gissar att de vill odla två dagar till för att se hur embryona utvecklas. Det är 17 grader och fint väder så vi passar på att turists lite.
Mariposa, livet är bra orättvist. Jag lider med dig vännen. Jag förstår vad du menar med att det är en sådan känsloresa och något man inte bara kastar sig i. Men jag hoppas du orkar igen och att du får fint stöd av din man. Just i de här lägena är det ovärderligt att ha någon att trösta sig med.
Vi fick samtal fr kliniken halv tio imorse då de meddelade att två fina embryon väntade på oss för insättning halv elva. Tur att det var så nära. De var otroligt gulliga och tog väl hand om oss. Vilken skillnad på noggrannhet mot när vi har gjort ET vid våra fyra Ivf-er här hemma. De meddelade oxå att de redan stoppat 3 st i frysen och 4 skulle odlas vidare till imorgon för ev frysning. Vi fick veta att donatorn är blond, blåögd, född -86 (ung!!!) och 1,65 (8 cm kortare än jag). That's it. Nu är det en lång väntan till testdag. Jag är luttrad så jag kommer inte våga tro något förrän jag vet.
Kram alla