• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Germany, hojta till när du är i Stockholm så kanske vi kan ses. Kontakta Lotta, du kommer inte bli besviken.

Nu har jag börjat med p-piller och fått planen framåt. Om allt går som det ska bär det av i början av december.

• myran6801

Ny i Gbg, jag ska bort på kvällen den 15:e vid sextiden, men vi kanske skulle kunna ses på en fika på em? Kram

• myran6801
    Ypke skrev 2012-10-26 10:34:37 följande:
    Hej Myran, här är jag igen Funderade på hur det gick för dig och letade lite i de här trådarna. Blir nyfiken på det du säger att ni är några stycken som ses regelbundet - skulle SÅ gärna vilja ha några FL-vänner i verkliga livet också! Är det ett Sthlms-gäng? Finns det några som ses i GBG tro?
    Igår när jag fick mitt chockartade AMH-besked hade jag ett trängande behov av att bolla det med någon 'live', men det fanns INGEN jag kunde ringa som vet lika mycket som jag, eller mer, om detta! Fatta! Med alla människor omkring oss som vet och hejjar på, så finns det ingen förutom vår läkare som kan säga något vettigt!! 

Kära kära du, jag förstår precis vad du menar och känner. När jag och min man för 4 år sedan blev utdömda av läkaren på Sophiahemmet på ett mycket oempatiskt sätt rammade hela min värld. Jag trodde då i min enfald att IVF = barn garanterat. Men så var det ju inte.... Det har tagit lång tid för mig att landa i beslutet att gå vidare med ÄD som ger oss ca 50% chans mot de mellan 5-10% som vi fått med IVF. Hade inte den där jäkla läkaren varit så knäpp utan istället hjälpt oss att gå vidare kanske beslutet inte hade varit lika svårt. Jag har fått kämpa för att göra fler IVF och det har tärt på oss både ekonomiskt och känslomässigt. Så när jag lärde känna 3 st här på FL och började träffa dem i RL var det så himla skönt. Äntligen några som förstår vad man går igenom och kan peppa och hjälpa en med kunskap. För på IVI klinikerna får man ju inte veta ett skvatt. De är alla tre yngre än jag och två av dem har blivit gravida och den tredje är jag säker snart kommer bli det. Men de har hela tiden stöttat och fått mig att våga ta steget vidare till ÄD.
    Jag vet inte om det finns några i Göteborg som ses regelbundet, men om du känner för det kanske du ska starta en tråd och fråga om det är några som vill ses. Jag vet att några i Malmö-området har gjort det alladeles nyligen. Annars är du alltid välkommen att kontakta mig, inboxa så kan vi pratas vidare.
    Stor kram Myran
  • myran6801

Har bokat tid för första VUL för att kolla att allt ser bra ut och i sånt fall ta en injektion intramuskulärt samma dag.
    Om allt går enligt plan så åker vi till Spanien för insättning i början av december.
    Sååååå spännande och lite läskigt Flört

• myran6801

Ypke, jag tycker du gör rätt som börjar processen med ÄD för det tar tid. Du kan ju köra ett ivf försök parallellt om du vill eller om du ångrar dig avsluta ÄD projektet. Men jag önskar själv att jag inte varit så rädd för att ta tag i detta och gjort det tidigare. För processen tar tid och åldern tickar på...Låt beslutet sjunka in och fundera på hur du vill göra helt enkelt. Tag oxå reda på så mkt som möjligt om behandlingen och se till att fixa en Gyn som kan hjälpa dig.

Tycker absolut du ska starta en träff i Göteborg, du kommer inte ångra dig!

• myran6801

Germany, bra idé att Ypke och Ny I Gbg ska kontakta varandra. Knäppa mig tänkte inte så långt!!!!!!

Ypke, håller med Germany kör ett ivf till medan du väntar på ÄD. Har du haft bra kvalité på dina embryon när du gjort ivf hittills? Det är ju det som är det avgörande inte kvantiteten. Det behövs bara ett guldägg. Men tilläggsmediciner hjälper ju inte in kvaliteten inte är bra.

• myran6801

Ypke, bra fråga efter kvaliteten för det är viktigt! Som sagt det behövs bara ett guldägg.

• myran6801

Längtar74, det är ett gäng tjejer 40+ som gjort eller gör ivf som ska ses i Malmö. Jag tycker absolut du ska kontakta dem. Tyvärr kan jag inte kopiera Länken fr telefonen. Men inboxa Zinfandel, en fantastisk tjej. Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?