Ypke skrev 2012-10-26 10:34:37 följande:
Hej Myran, här är jag igen
Funderade på hur det gick för dig och letade lite i de här trådarna. Blir nyfiken på det du säger att ni är några stycken som ses regelbundet - skulle SÅ gärna vilja ha några FL-vänner i verkliga livet också! Är det ett Sthlms-gäng? Finns det några som ses i GBG tro?
Igår när jag fick mitt chockartade AMH-besked hade jag ett trängande behov av att bolla det med någon 'live', men det fanns INGEN jag kunde ringa som vet lika mycket som jag, eller mer, om detta! Fatta! Med alla människor omkring oss som vet och hejjar på, så finns det ingen förutom vår läkare som kan säga något vettigt!!
Kära kära du, jag förstår precis vad du menar och känner. När jag och min man för 4 år sedan blev utdömda av läkaren på Sophiahemmet på ett mycket oempatiskt sätt rammade hela min värld. Jag trodde då i min enfald att IVF = barn garanterat. Men så var det ju inte.... Det har tagit lång tid för mig att landa i beslutet att gå vidare med ÄD som ger oss ca 50% chans mot de mellan 5-10% som vi fått med IVF. Hade inte den där jäkla läkaren varit så knäpp utan istället hjälpt oss att gå vidare kanske beslutet inte hade varit lika svårt. Jag har fått kämpa för att göra fler IVF och det har tärt på oss både ekonomiskt och känslomässigt. Så när jag lärde känna 3 st här på FL och började träffa dem i RL var det så himla skönt. Äntligen några som förstår vad man går igenom och kan peppa och hjälpa en med kunskap. För på IVI klinikerna får man ju inte veta ett skvatt. De är alla tre yngre än jag och två av dem har blivit gravida och den tredje är jag säker snart kommer bli det. Men de har hela tiden stöttat och fått mig att våga ta steget vidare till ÄD.
Jag vet inte om det finns några i Göteborg som ses regelbundet, men om du känner för det kanske du ska starta en tråd och fråga om det är några som vill ses. Jag vet att några i Malmö-området har gjort det alladeles nyligen. Annars är du alltid välkommen att kontakta mig, inboxa så kan vi pratas vidare.
Stor kram Myran