• Anonym (Less)

Pappan vil inte ha barnen mm

Efter tjafs med mitt ex så blev han sur och skrev till mig att jag inte behöver komma med barnen till honom nåt mer. Han har flera gånger sagt samma sak när han varit arg men då har jag alltid frågat, någon dag innan barnen ska dit, hur det blir, om han ska ha barnen på helgen eller inte. Har alltid fått till svar: Är du dum eller, det fattar du väl att jag ska. Du gjorde mig så jävla förbannad så därför sade jag så där, det är ditt eget fel att jag säger sådana saker.

När han nu sade det den här gången så tänkte jag att nu får det ta mig tusan vara nog. När han skrev sms'et till mig så svarade jag bara Ok...det är ditt val. På fredag är det meningen att barnen ska åka till honom, jag tänker dock inte höra av mig till honom något och jag tänker inte lämna barnen.
    Jag antar att han kommer bli tokig på mig och börja tjata om att han tänker anmäla mig för umgängessabotage. Min fråga är då om det verkligen är umgängessabotage när det sista han sade/skrev till mig var att jag inte behövde komma dit med barnen nåt mer ?  

• Svar på tråden Pappan vil inte ha barnen mm
  • Anonym (Ja)
    Essien skrev 2012-04-11 21:52:42 följande:
    japp det gör dom. och igen, att pappan kanske lär sig att det inte gynnar honom att skrika hora och fitta till deras mamma och att hota med att skita i barnen varje gång han blir missnöjd så kommer det gynna barnen. ts gör dom en tjänst. mannen med för den delen. man ska bita ihop genom mkt men man ska heller inte visa barnen att man lägger sig platt och låter sig trampas på hela vägen ner i skiten. vad lär det barnen tror du? vad tar de med sig in i vuxenlivets relationer av den lärdomen? att det är fullt normalt för pappa att kasta skit och skällsord på mamma medan mamma bara står på knä med öppen mun och sväljer allt hon kan...

näe.
    Förhoppningsvis drar man inte in barnen i det!
  • Essien
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 21:58:23 följande:
    Med tvärtom utgår jag från att han menar att dem kan byta!

fast nu skrev ju ts precis att jag tolkat rätt.. så jag låter det stanna där.
  • Anonym (Less)
    Anonym (tråk) skrev 2012-04-11 21:52:27 följande:

Då sätter man sig hos familjerätten och reder ut vilka regeler som ska gälla och så håller man sig till dom. Det bästa är att bestämma en sak på papper. Då kan han inte backa på det sen. Man går den vägen innan man börjar krångla med saker. Då kan det lätt bli ett hämndkrig som faktiskt drabbar barnen. För vad är det som säger att det här bara gäller en helg?

Vi har som sagt varit på samtal där men det passade into honom så han ville inte gå dit fer gånger.
  • Essien
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 21:59:23 följande:
    Förhoppningsvis drar man inte in barnen i det!

fast det är ju HAN som gör det. han har dessutom slagit ett barn och misshandlat deras mamma framför deras ögon. så jag tror du kan stoppa undan dina pekpinnar om hur ts är den som ska hålla sig från att dra in barnen och att hon ska bita ihop.
  • Anonym (Ja)

Jag lämnar tråden.
    Lycka till TS men du kan inte ändra hans beteende. Möjligt du lär dig det med åren!
    Att lägga ved på elden hjälper inte dig och skadar inte honom. 

• Anonym (Ja)
    Essien skrev 2012-04-11 22:01:05 följande:
    fast det är ju HAN som gör det. han har dessutom slagit ett barn och misshandlat deras mamma framför deras ögon. så jag tror du kan stoppa undan dina pekpinnar om hur ts är den som ska hålla sig från att dra in barnen och att hon ska bita ihop.
    Jag har med blivit misshandlat framför mitt barn. Han har blivit misshandlad av pappan o.s.v. Det tar aldrig slut och blir inte bättre av att man bidrar till skiten själv.

Jag har gått igenom enormt mycket och därför har jag insett att man måste stå tillbaka själv för att underlätta för barnet. Drar hon detta rättsligt vinner hon aldrig.

Tack och hej! 
  • Anonym (Less)
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 21:55:45 följande:
    Vi är många som är i den situationen. Efter 3 års vårdnadstvist 5 år med samarbetssamtal som inte lett någonvart, alla möjliga anklagelser, svartmålningar, hot o.s.v. Har jag lärt mig en sak, gör det så enkelt som möjligt!

Prata så lite som möjligt, då slipper man bli kallad en massa.
    Ha en överenskommelse som man inte ger vika på (gärna från soc eller liknande)
    Dra inte in barnen i bråken och ignorera vad han säger.

Du kan inte göra något åt vad han säger till barnen, kallar dig o.s.v. Du kan inte förändra hans beteende. Det är mycket man får stå ut med när man fått barn med fel man. Sista gången jag hade kontakt med soc (en handläggare som följt med sen starten) Sa hon "Du har fått barn med fel man, vi kan inget göra och inte du heller mer än stå ut" 

Det är en hopplös situation många gånger men det hjälper inte att lägga ved på elden. Det mår man inte själv bättre av. Ibland känns det som man ska gå under men barnen är det viktigaste. 

Jag undviker att prata med honom nu för tiden, vi sköter det mesta via sms och det är mitt val. Det skriva ordet är inte lika jobbogt att ta som om man får höra det, dessutom är det ingen risk att barnen råkar höra honom skrika. Den äldsta av barnen märker direkt om jag har en sms-diskussion med honom, hon brukar säga att nu är pappa arg på mamma igen och ge mig en kram.
    Jag har funderingar på att gå till tingsrätten och få umgänget bestämt genom en dom. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Less) skrev 2012-04-11 22:04:16 följande:
    Jag undviker att prata med honom nu för tiden, vi sköter det mesta via sms och det är mitt val. Det skriva ordet är inte lika jobbogt att ta som om man får höra det, dessutom är det ingen risk att barnen råkar höra honom skrika. Den äldsta av barnen märker direkt om jag har en sms-diskussion med honom, hon brukar säga att nu är pappa arg på mamma igen och ge mig en kram.
    Jag har funderingar på att gå till tingsrätten och få umgänget bestämt genom en dom. 
    Jag tycker du ska göra det för det underlättar enormt!

Barnen märker allt, därför känner jag att min son inte får den uppväxt han förtjänar och vill underlätta för honom. 
  • Essien
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 22:03:08 följande:
    Jag har med blivit misshandlat framför mitt barn. Han har blivit misshandlad av pappan o.s.v. Det tar aldrig slut och blir inte bättre av att man bidrar till skiten själv.

Jag har gått igenom enormt mycket och därför har jag insett att man måste stå tillbaka själv för att underlätta för barnet. Drar hon detta rättsligt vinner hon aldrig.

Tack och hej! 

Vad är det hon aldri skulle vinna rättsligt? En bra mamma ställs mot en pappa som slår sina barn..jo tack. Han lär ha massivt stöd från alla håll han..
  • Anonym (Ja)
    Essien skrev 2012-04-11 22:07:28 följande:
    Vad är det hon aldri skulle vinna rättsligt? En bra mamma ställs mot en pappa som slår sina barn..jo tack. Han lär ha massivt stöd från alla håll han..
    Du har aldrig legat i vårdnadstvist hör jag. 
Svar på tråden Pappan vil inte ha barnen mm